• 0

Idee voor reclame op TV

Gast Verwijderd account

Hallo,

Ik loop al een tijdje met een idee en had verwacht dat deze door de tijd wel opgemerkt zou worden door televisie maatschappijen en zenders, maar nee.

 

Ik ga het idee hier natuurlijk niet in detail uitleggen, sorry :P

 

Het gaat dus om de reclames die op tv komen tussen twee programma's en vooral als onderbreking van een programma. Het idee zou moeten bereiken dat mensen geen irritatie ondervinden aan de reclame's en gewoon op de zender blijven hangen zonder te gaan zappen.

 

Probleem is, als ik dit aan zou brengen, wat heb ik eraan kwa inkomten? En hoe breng ik aan bij de televisie industrie.

 

Hoop dat jullie me wat tips kunnen geven of in het slechtste geval uit m'n droom kunnen helpen ;)

 

Groetjes, Mike

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik het wel heb, kan je je idee bij een rechtbank laten vastleggen als het echt uniek is.

Daarna kan je een video (laten) maken en maak je een afspraak met de marketingafdeling van Talpa, Ster en andere potentiële gegadigden. En dan kan je de rechten verkopen.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet precies wat voor idee je hebt.

Als je op deze site zoekt op format dan krijg je al enkele links.

Lees dat eerst even, mocht je vinden dat het niet op jou idee betrekking heeft, probeer het dan even anders te formuleren.

 

Overigens kun je geen idee vast laten leggen bij de rechtbank.

Voor meer info lees de faq ook op het subforum intellectueel eigendom.

Link naar reactie
  • 0

Als ik het wel heb, kan je je idee bij een rechtbank laten vastleggen als het echt uniek is.

Daarna kan je een video (laten) maken en maak je een afspraak met de marketingafdeling van Talpa, Ster en andere potentiële gegadigden. En dan kan je de rechten verkopen.

 

Zou dat echt zo werken Rob? Ik geloof er niks van. Concepten verkopen is volgens mij het moeilijkste dat er is.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

 

Overigens kun je geen idee vast laten leggen bij de rechtbank.

 

 

Ik neem dat onmiddelijk aan, daarom zei ik ook: als ik het wel heb .....

Ik heb wel eens gehoord over mensen die programma's bedenken en die verkopen, ik neem aan dat die tegen dezelfde problemen oplopen, misschien is dat een insteek?

 

Zou dat echt zo werken Rob? Ik geloof er niks van. Concepten verkopen is volgens mij het moeilijkste dat er is.

 

Ik weet niet wat ik me bij dit product voor moet stellen, maar iets verkopen dat een "oplossing" biedt begint toch wel bij de overtuiging en het enthousiasme van de aanbieder/ontwikkelaar. En hoe meer visueel je het kan presenteren des te makkelijk zal een ander ook te overtuigen zijn.

 

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het is geen commerciele spot maar een idee over het brengen van de reclame spot. Het is iets wat al op een bestaand medium (tv zender) zou moeten weergegeven. Mede daarom is het misschien moeilijk het als jou idee te registreren en vast te houden/verkopen?

 

Ps, ik heb op dit forum niks relevants gevonden in de resultaten.

Link naar reactie
  • 0

 

Mensen ergeren zich aan die spotjes omdat ze niet vermakelijk, luid of opdringerig zijn. Dat zit nu eenmaal in reclame. Ik heb bv ooit spotjes voor Calgon gemaakt (vertaald uit het Duits) en die moesten een beetje irritant zijn. Zo dringen ze beter door. Knappe jongen die iets bedenkt om daar iets tegen te doen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het is geen commerciele spot maar een idee over het brengen van de reclame spot. Het is iets wat al op een bestaand medium (tv zender) zou moeten weergegeven. Mede daarom is het misschien moeilijk het als jou idee te registreren en vast te houden/verkopen?

 

Ps, ik heb op dit forum niks relevants gevonden in de resultaten.

 

De eerste hit gaat meteen over Formats

Of het nu om een televisieprogramma gaat of een ander soort reclameformat maakt in principe niet uit.

 

 

 

Mensen ergeren zich aan die spotjes omdat ze niet vermakelijk, luid of opdringerig zijn. Dat zit nu eenmaal in reclame. Ik heb bv ooit spotjes voor Calgon gemaakt (vertaald uit het Duits) en die moesten een beetje irritant zijn. Zo dringen ze beter door. Knappe jongen die iets bedenkt om daar iets tegen te doen.

 

;D

Je triggert een snaar bij mij, ik zal eens opletten of ik in reclemes terugvind wat ik denk, zo niet ......

Link naar reactie
  • 0

 

Mensen ergeren zich aan die spotjes omdat ze niet vermakelijk, luid of opdringerig zijn. Dat zit nu eenmaal in reclame. Ik heb bv ooit spotjes voor Calgon gemaakt (vertaald uit het Duits) en die moesten een beetje irritant zijn. Zo dringen ze beter door. Knappe jongen die iets bedenkt om daar iets tegen te doen.

 

Sony's Bravia stuiterballen Bijzonder en inspirerend, ik heb alleen geen idee of het nuzo'n verkoopsucces is geweest.

 

[edit] ....lees te snel. Stond irriterend in plaats van inspirerend.... [/edit]

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik loop nog steeds met het idee en ben nog steeds best wel zeker dat het een goed idee zou kunnen zijn...

 

Heb het een en ander gelezen over octrooien maar al met al kost het een hoop geld en best veel tijd. Ik heb al een druk eigen bedrijf dus ik ga er voorlopig nog niets mee doen...

 

Btw het is geen bepaalde reclame spot of filmpje voor een product.

Link naar reactie
  • 0

Ik had een kleine twee jaar geleden ook een aardig idee om de aandacht van de kijker vast te houden.

Tussen de reclames door (in elk blok) laat je af en toe een letter zien, en aan het eind van de avond kunnen de kijkers "het woord" SMS-en.

 

Dikke pret:

- Philips moet fors betalen om zijn broodroosters weg te MOGEN geven;

- de advertentietarieven kunnen omhoog omdat de kijkdichtheid van de blokken hoger wordt en

- met die SMS-jes pak je ook nog een paar dubbeltjes.

 

Het is me niet gelukt om m'n idee te verkopen. Toen ik vertelde dat ik een trucje had bedacht waardoor kijkers náár de blokken zouden zappen zijn ze op de hei gaan zitten en naar ik heb begrepen heb flikken ze het kunsje nu al bij Talpa.

 

Ongetwijffeld zullen de anderen het snel overnemen en is het effect weg. Een kleine groep kijkers zal ALLE reclameblokken opnemen en bekijken waardoor de reclame-opdbengsten uiteindelijk misschien wel zullen dalen.Waarom zou een adverteerder immers dik betalen voor drie blokken als hij toch wel gezien wordt?

 

Je doet er goed aan je idee even te toetsen aan de mediawet en weet:

Ideeën verkopen is gewoon h e e l erg moeilijk. Ik gooi ze maar op straat.. scheelt een hoop stress.

 

Beste meneer Wehkamp,

Die plekjes rechtsonder (bij de paginacijfers) worden vaak gezien tijdens bij het bladeren. Perfect voor impulsaankopen. Die plekjes kunt U verkopen. Dat is zomaar goed voor twee ton per jaar :-)

 

Met vriendelijke groet,

 

....

 

Voor geïnteresseerden:

Ik heb nog een wel een aardig format op de plank liggen én een hoofdprijs van één miljoen euro. Dat geld is er...

www.q-mates.nl

Singles community

Link naar reactie
  • 0
Het idee zou moeten bereiken dat mensen geen irritatie ondervinden aan de reclame's en gewoon op de zender blijven hangen zonder te gaan zappen.

 

Da's grappig; precies hetzelfde idee had ik laatst ook. Het is mij een raadsel waarom ze op televisie en radio de reclame bundelen in irritant lange blokken, waardoor je gaat zappen. Een kind van 11 kan bedenken dat je die dingen zodanig moet versnipperen dat je onder de irritatie- en vooral zapdrempel blijft. Waarom zouden de radio- en tv-makers dat niet bedenken?

Link naar reactie
  • 0
Een kind van 11 kan bedenken dat je die dingen zodanig moet versnipperen dat je onder de irritatie- en vooral zapdrempel blijft. Waarom zouden de radio- en tv-makers dat niet bedenken?

 

Misschien omdat die zich heel goed realiseren dat dat als nog veel irritanter ervaren zou worden?

 

Stel je voor dat je een spannende film zit te kijken met je Dolby surround lekker hard aan, en je elke 5 minuten een reclamespotje tussendoor krijgt...

Link naar reactie
  • 0

Da's grappig; precies hetzelfde idee had ik laatst ook. Het is mij een raadsel waarom ze op televisie en radio de reclame bundelen in irritant lange blokken, waardoor je gaat zappen. Een kind van 11 kan bedenken dat je die dingen zodanig moet versnipperen dat je onder de irritatie- en vooral zapdrempel blijft. Waarom zouden de radio- en tv-makers dat niet bedenken?

 

Wetgeving: er zijn maar een x aantal reclameblokken per uur toegestaan op de Europese buis. Dat wordt overigens iets versoepeld.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Vergeet vooral ook niet dat die reclame blokken het product van de zender zijn en alles daaromheen promotiekosten. Enige kans maak je idee dus als het product reclame meer verkoopt door een betere opbrengst, meer kijkers, etc. etc.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou eerst goed onderzoeken op welke manieren je idee te beschermen is (even googelen), je idee vastleggen en uitdokteren welke partijen jouw idee misschien interessant vinden.

 

Probeer uit te zoeken welke voordelen / winst het voor een TVstation geeft (tov hun concurrenten, publiek etc.)

 

Dan uitzoeken welke constructie (verkoop, licentie) jouw het meeste geld oplevert of het meest voordelig is voor jou.(denk internationaal) Daarna uitzoeken hoe je die partijen het beste kan benaderen (alleen of met een zakelijk adviseur) en de boer op.

 

In ieder geval elke stap overdenken. Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.