• 0

leverancier betrouwbaar?

Hoi ,

Ik heb een leverancier gevonden in Roemenie.Ziet er allemaal goed uit, communicatie is prettig. foto's van zijn stock ontvangen (zie foto). bericht van zijn secretaresse gehad en een eerste sample order geplaatst.(NOG NIET BETAALD!!)

 

Echter , ik houd nog steeds mijn twijfels over de betrouwbaarheid van deze persoon.

 

Weet iemand hoe en wat ik dit zou kunnen controleren alvorens zaken te doen?

 

- Zo heeft men aldaar geen BTW nummer ( zitten nog niet in de EU) , kan dit?

 

- Ze hebben geen eigen hosting. ( mailcontact via yahoo.com)

 

Graag advies alvorens hier geld in te steken.

deposit2.thumb.jpg.63078b6e2626a43ad16ad25a498ad21f.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hmm... klinkt beetje vreemd!!

 

Kijk maar uit, dit soort foto's en een secretaresse is uiteraard zo geregeld.

 

even een stukje voor het starten van een bedrijf in Romania:

++ The registration certificate also comprises the unique code of fiscal registration, granted by the Ministry of Public Finances The issuing of the code of fiscal registration attests if that the respective commercial company is recorded as payer of the value added tax, corporate tax and income tax. To obtain the unique code of registration, the data contained in the registration request are transmitted per officio to the Ministry of Public Finances; based on the data mentioned above, the Ministry of Public Finances grants the unique code of registration within 8 hours.++

 

Dus dat men geen TAX of soort van BTW nummer heeft is flauwekul! Ook bestaat er een soort van kamer van koophandel waar men aangesloten dient te zijn.

 

Als ik je verhaal zo lees, dan gaan mijn nekharen overeind staan... en dat is niet goed :) !!

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

De regelgeving in Roemenie voor bedrijven is vrijwel hetzelfde als in Nederland, aleen is het een enorme papierwinkel. Elk bedrijf heeft een reg.no (soort kvk) en ook BTW nummer (Fiscal code).

 

Ik doe al 8 jaar zaken in Roemenie (kom er zeer regelmatig) en heb redelijk goede ervaringen.

Ben nooit malafide bedrijven tegen gekomen, echter moet je er bovenm op zitten want bijv. een gegeven levertijd is niet altijd betrouwbaar.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.