• 0

je zwaktes bekennen?

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

a man's got to know his limitations...

 

 

if you are already getting bashed about the head by a client, no need in giving him a bigger hammer. use the opportunity to admit you do not know all, but that is why you have a team and partners who work together. between your collective, you do know it all. if you don't know the answer, or have advised a client wrongly, the team will help set everything right.

 

if that doesn't work, change the subject briefly. ask if he/she is having problems at home, or suggest they cut down their caffeine intake. they might get the hint.

 

on the other hand, maybe you really did do something that you deserve to be abused, in which case take it with a smile, agree you are lower than low, and point out other character traits that are bad which they may have missed while insulting you (this will save time during future abuse sessions with the client and they will appreciate the ammunition you provide about yourself).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tegen beter weten in heb ik nogal de neiging alles recht te lullen als ik eens op mn falie krijg (niet dat dat vaak gebeurd ofzo). Als je er niet uitkomt, schuld bekennen en meteen aanstippen waarom het een volgende keer niet zal gebeuren. Je hebt namelijk maatregelen genomen, checks ingebouwd, etc. etc.

 

Tactisch is nooit een fout toe te geven wanneer:

- je er niks aan kunt doen

- je geen idee hebt wat je kunt doen om herhaling te voorkomen.

- je jezelf relatief eenvoudig vrij kunt pleiten

 

Als je echt 100% de wind van voren krijgt en de zaak niet meer te redden/sussen valt: netjes excuses maken, klant afschrijven en maken dat je wegkomt ;)

 

Overigens is dit een stijlkwestie. Ik heb eens geprobeerd het hachje van een zaak waar ik gedetacheerd zat getracht te redden tegen een wat boze klant. Hoewel ik dr aardig in slaagde om het recht te lullen werd het een en ander niet echt gewaardeerd door dat bedrijf. Bijgevolg kreeg ik achteraf wat te horen van de directeur die het blijkbaar niet kon waarderen dat een huurling als ik deed waar hij slecht in was.

Link naar reactie
  • 0

Jezelf ergens uitkletsen is iets wat we allemaal wel in meerdere of mindere mate doen. Afhankelijk van de situatie is dit ook legitiem en algemeen geaccepteerd. Je zwaktes durven toegeven maken je veel krachtiger dan de zwakte zelf. Je geeft daarmee aan dat je jezelf goed kent en dat je de situatie op gewicht weet in te schatten. Daarnaast is er veel meer waardering voor het toegeven van je zwakte t.o.v. jezelf ergens uitkletsen. Naar mijn mening is het dus de kunst om afhankelijk van de situatie een van beide toe te passen. Hou vooral het doel voor ogen dat je wilt bereiken en ondersteun je zwaktes met oplossingen om je zwakte te neutraliseren. 8)

 

Groeten,

 

pepsimax

-<<<>>>-

Link naar reactie
  • 0

Leuk onderwerp zrski,

 

Zit net in een situatie dat ik een klant heb die mij allemaal verwijten maakt waar ik echt helemaal niets mee kan (danwel aan kan doen).

 

Ik weet dat je "De kunst van het oorlog voeren" van Sun Tzu hebt gelezen. Welnu gebruik de tactiek- en strategievorming die je uit dit boek haalt, volgens mij kom je dan een heel eind. Vraag je natuurlijk in eerste instantie wel af waarom je de kritiek gekregen heb ennnuuuhhhh onthoudt dat een van de vijf gevaarlijke eigenschappen van een commandant is "als hij een man van compromiloze eer is, is hij gevoelig voor belediging" ;).

Wat wil je relatie met het afbranden bereiken? Wat is in deze situatie voor jezelf de wenselijke uitkomst?

Link naar reactie
  • 0

Goed, maar dat is juist geen zwakte zou ik zo zeggen! Ik zou zeggen dat het een zwakte is als je zou zeggen dat je het wel kan, omdat je de klant niet wil teleurstellen. Jij biedt blijkbaar oplossingen, in plaats van problemen...

 

Als je het trouwens werkelijk zo brengt ('maar ik ken wel een paar...'), zou ik er eens over na gaan denken om dat wat gestructureerder en professioneler neer te zetten ('wij hebben een samenwerkingsverband of partnership met een softwareontwikkelaar die dit zou kunnen').

 

Hmmm, er ligt iets op het puntje van m'n tong, maar ik zal m'n mond houden... regels zijn regels ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    15 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.