• 0

parallelimport van "private label"

hallo allen

 

ik heb even een vraagje:

 

Ik kan een bepaald amerikaans label inkopen via een tussenpersoon in Amerika. Dit bedrijfje koopt dus stocks op en verkoopt deze weer aan derden.

Nu ben ik erachter gekomen dat dit label dus echt alleen in hun eigen winkels wordt verkocht en dat bijv America Today dit label ook weleens verkoopt omdat ook hun dus partijen opkopen.

 

Nu is mijn vraag dus : mocht ik bijv een winkel/webwinkel willen openen waarin ik dit label wil gaan verkopen wat is de kans dat er straks iemand op de stoep staat met de mededeling dat alles van dit label meemoet???

 

Je ziet namelijk veel van die outletstores die retaillabels verkopen maar zijn daar niet bepaalde regels voor??? En wat zijn mijn rechten dan hierin??

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen!!

 

groeten L.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Twee opmerkingen:

 

Voor zover parallelhandel beperkt wordt door copyrights (en dat geldt bij mijn weten voor import van buiten de EU) lijkt me dat er geen verschil gemaakt kan worden tussen private label en fabrieksmerken.

 

Die beperking is mede gebaseerd op Levi Straus versus Tesco en betrof geen stocklots. Me dunkt dat je met de inkoop van stocklots buiten de thuismarkt van de betroffen retailer het merk niet schaadt. Maar weet je zeker dat het stocklots zijn, en geen merkvervalsingen? Want daar wordt je uiteraard wel hard op aangepakt.

 

PS je forumnaam in onderkast (kleine letters) staat wat minder schreeuwerig ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

hallo !

Bedankt voor je reactie (en heb me naam meteen een beetje kleiner gemaakt hihihihi)

 

Ja met de merkvervalsing etc en het overmaken van geld heb ik moeite...

Heb foto's gehad met de kaartjes van het product er nog aan etc.

En de bank kan het geld niet terugboeken (als je je geld terug zou willen binnen die termijn van 30 dagen zeg maar ) alleen als de tegenpartij het geld incasseert van jouw rekening.

 

Dus wederom weer een vraag:

1) Hoe kan ik zien dat iets geen merkvervalsing is..??

2) Hoe kun je geld overmaken en toch eventueel het teruglaten boeken zonder dat iemand geld van je bankrekening haalkt??

 

Dus als iemand tips heeft??

Link naar reactie
  • 0

1) Hoe kan ik zien dat iets geen merkvervalsing is..??

 

Dat is zelfs voor ervaren inkopers lastig. Wal-Mart heeft al regelmatig gedonder gehad met Nike en Adidas omdat er valse schoenen in hun winkels stonden, en dat is 's werelds grootste retailer. Je zal dus de herkomst van je goederen moeten checken. Is je leverancier een beetje betrouwbaar? Garandeert die de authenticiteit?

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

hellow

 

bedankt weer voor je reactie!

Ze garanderen dus authenticiteit van de artikelen en ik heb dus ook een nederlandse referentie van hun gehad dus heb ik meteen maar even gemaild.

Maar goed dat wil dus niet altijd wat zeggen.....

Ik zal jullie op de hoogte houden en mocht er iemand nog tips hebben....plaats ze dan op dit forum want alle tips kan ik goed gebruiken!!

 

groeten weer van B.L.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 74 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.