• 0

Zee-aquariums 'verkopen' aan eventuele klanten

Hallo,

 

Dit word mijn eerste post op dit forum waarin ik al uren en uren in aan het lezen ben geweest.

 

Ik ben onlang hier in Belgie een zaak gestart in bijberoep. Ik plaats en verkoop (zee-)aquariums bij voornamelijk bedrijven alsook particulieren.

Ik denk dan aan wachtruimtes , inkomhallen , bureaus e.d.

 

Als jarenlang gedreven aquariaan heb ik de kennis om de klant een mooi verzorg compleet product aan te bieden . Zeker na de vele aquariums die ik na mijn uren al heb geplaatst bij medeaquarianen

B.v. Het plaatsen van een aquarium , toevoegen van levende have , volledige techniek en automatisatie van de techniek om het onderhoud te vergemakkelijken. Dit alles met eventueel een onderhoudskontrakt voor de wekelijkse schoonmaak en onderhoud.

Ook telefonische hulp en noodhulp.

Al dan niet het ontwerp in overleg met binnenhuis architect.

 

Ik krijg het misschien allemaal niet gevat in woorden hier. Maar ik barst van energie en goede moed om hier ooit mijn hoofdberoep van te maken.

 

Spijtig voor mij heb ik totaal geen commercieel talent om mijn zaak , product te ' verkopen ' aan een eventuele klant.

 

Het is soms natuurlijk een aankoop van een groot bedrag . Maar ik weet gewoon dat de bedrijven die een aquarium plaatsen in showroom , restaurant of de dokter in zijn wachtkamer . Dat die zeker een stapje voorstaan aan imago bij hun bezoekers. Een goed verzorg aquarium straalt rust en klasse uit .

 

Hoe moet ik mijn product verkopen ?

 

Jullie als experts zullen wel tussen de regels door kunnen lezen om toch iets van mijn bedoelingen te snappen ;)

 

Groeten Joey

 

[titel verduidelijkt - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ga je alleen de verkoop doen of bied je ook een service aan om de mensen te helpen het ook te onderhouden.

 

Wij zelf hebben een zee aquarium gehad en hebben hem uiteindelijk weer weg gedaan omdat het zoveel onderhoud was waarvan we niet op de hoogte waren dat het bijna niet haalbaar was om hem te houden. Van binnen ging het dan goed alleen zat er op de ramen zoveel algvorming die we gewoon niet meer weg kregen. Kun je er dus nog niet van genieten en in een wachtruimte van een bedrijf staat dat totaal niet netjes.

 

Wel hebben we in het begin dat we nog wel door de ramen heen konden kijken er erg van genoten, want laten we eerlijk zijn de vissen en bijbehoren zijn mooier dan een zoetwater aquariuim.

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
  • 0

De site ziet er qua kleurgebruik sprankelend uit, maar ik vind hem veel te summier. Het sprankelende zet zich niet door in de content van de site. Ik krijg er niet het enthousiaste gevoel erbij van: IK WIL OOK!

Wellicht doordat er geen online portfolio is en geen prijsindicatie.

 

Tweede hele kleine puntje: In de tekst .....jong en flexibel..... eruit halen, dat is zo'n dooddoener.

 

Toch wil ik nog een keer benadrukken dat het er sprankelend uitziet.

 

Hopelijk kun je er iets mee.

Link naar reactie
  • 0

Site ziet er inderdaad heel mooi uit.

 

Je gebruikt 'u kan' ipv 'u kunt' (2x).

 

Op de homepage zou je een verhaaltje kunnen plaatsen in de trant van:

 

Hoe zou het zijn als u uw eigen zoutwateraquarium in uw bedrijf had? (en vertel hier alle voordelen: representatief, uitstraling etc etc)

 

Maar hoe zit het dan met de nadelen (onderhoud, lastig, moeilijk)

 

En dan de oplossing: wij van aqua solutions verzorgen alles! U hoeft alleen nog de vissen te voeren! (Als dat zo is. maak duidelijk wat de klant nog zelf moet doen).

 

En laat dat jong en flexibel maar weg. als ik zo'n aquarium zou nemen, zou ik meer geintereseerd zijn in betrouwbaarheid, een snelle reactie als ik bel met een probleem, en deskundigheid bij jullie.

 

Succes!

 

 

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 1

Even een update over mijn zaakje.

 

Eigenlijk gaat het niet goed. Altans niet zoals ik gehoopt had .

Ik verkoop wel materiaal aan particulieren , maar de verkoop van complete systemen aan andere , niet aquarianen , geraakt totaal niet van de grond. Ik heb wel enkele leuke grote projecten gehad , maar niet voldoende om ' mee op de trein ' te kunnen springen.

Ik moet toegeven dat ik buiten de website en een presentatiefolder(zonder aquariumfotos) niet veel heb gedaan om alles te promoten. Dit komt vooral omdat ik door mijn drukke werk overdag gewoon savonds niks meer gedaan krijg.

 

Het is maar een uitvlucht en het ligt allemaal aan mijn eigen.... ik weet het...

 

Maar ik heb een kleine stap gezet. Ik had een redelijk hoge functie bij Audi in nederland. Maar de stress kwam me de oren uit en ik heb sinds vandaag mijn laatste dag gewerkt daar . Ik heb op mijn centjes gelet om een maandje mijn zaak een duw in de rug te geven en niet te gaan werken.

 

Ik ben commercieel echt een dikke boer en weet totaal mijn product niet op de markt te krijgen . Als ik smorgens op sta en bij mezelf denk : wat ga ik vandaag doen voor mijn zaak?... Dan sta ik daar een uur te gapen en doe dan de hele dag nog steeds niets. Ik kan gewoon geen stappen nemen , het schiet me gewoon niet te binnen. Ik zeg zo vaak snachts in bed tegen mijn vriendin : schat ik moet daar echt werk van maken want dit kan echt lukken. En toch....

Mijn moeder heeft het altijd gezegd... en ik geloofde haar nooit. Maar ze zei altijd dat ik iemand was die telkens een duw in de juiste richting nodig heeft vooraleer ik iets doe. Het ergste is dat ik het van mijn eigen weet. Ik ben gewoon geen goede 'zelfstandige' , maar natuurlijk wel een goede vakman .

 

Het klinkt misschien heel onnozel , maar proberen jullie me eens in de juiste richting te duwen met wat stappen om mijn zaak wat beter te kunnen promoten ?

2 reacties van jullie leveren al meer resultaat op als dat ik 2 weken zou brainstormen.

 

Alweer iedereen bedankt op dit leerrijke forum.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hi Joey,

 

Welkom in het ondernemerschapsland van de aquaria.

 

Succes in het Belgische.

 

Jules Vos

 

Aquarialease.com BV

 

Heb je die collega in Nederland al eens opgezocht? Hij was zo aardig om eventjes langs te komen op het forum, en wellicht heeft hij wel een paar goeie adviezen.

 

Verders zou ik je willen aanraden om jezelf een concreet doel te stellen. Een aquamonstratie. Op een beurs, in een nieuwe kroeg, hotel of restaurant, in een winkel of een museum. Als een soort living billboard van je kunnen.

 

Maak er kunst van. Bouw een installatie van aquaria in het raamwerk van oude televisietoestellen en benader een gallerie. Organiseer samen de grote Televis Tentoonstelling, organiseer een opening (met geen vishapjes) en nodig veel beevees uit. Uiteraard krijg de galleriehouder een percentage van de verkoop.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een voor de hand liggend advies is: Ga netwerken.

 

Ga naar de groothandels. Begin bijvoorbeeld met die ik hierboven gaf en vraag naar René en maak een afspraak om een uurtje "te buurten" . Deze man is een Supernetwerker in de zeeaquariumwereld en zal meteen mogelijkheden voor je zien. Heeft ook in België een auqariumzaak gehad.

 

Bel de mensen op waar je een project hebt gedaan. Ze hebben vast leuke reacties gehad en vraag of je namen van deze mensen mag hebben om ze vrijblijvend te benaderen.

 

Vraag of je gratis of voor een kleine vergoeding door het ziekenhuis een klein zeeaquarium in de wachtruimte mag zetten. Een bakje folders erbij met een leuke aanbieding. Grote kans dat andere ziekenhuizen of instellingen en de patiënten ook een bakje willen. Maak het vooral laagdrempelig. Alle aquarianen beginnen klein dus speel daarop in.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat denk je van een webpagina met daarop foto's van de vissen en hun behuizing. Het schijnt dat een aquariums en planten het goed doen in de kantoorruimten. De werknemers schijnen er door relaxed te raken :o.

 

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Tegenwoordig vindt je ook in veel restaurants van dit soort aquariums. Probeer ook eens bij grote instellingen langs te gaan die wellicht al een aquarium hebben maar het niet zien zitten om het onderhoud te blijven doen.

 

Wellicht kan je in de omgeving bij alle buurthuizen / verzorgingscentrums / bejaardentehuizen langs gaan?

Link naar reactie
  • 0

 

Hallo,

 

Ik ben zelf ook aquariaan en enorm gepassioneerd.

Heb veel ervaring op dit gebied en zelf ook al aquariums geïnstalleerd + onderhoud ervan gedaan.

Zit ook met heel veel plannen en gedachten.

Heb buiten de vermelde ideëen op deze site (die heel goed zijn) nog andere ideëen

Heb ook al veel kennis over opgedaan over ondernemingsplan.

Heb marketingkennis en ervaring en commercieel + kennis over promotie + sites + marketingconcept.

Ik kan je hiermee helpen.

 

Denk dat je voor deze business zeker met twee moet zijn.

Wat dacht je ervan om onze plannen te bespreken?

In welke regio ben je gevestigd?

Je kan me mailen op swaumans@hotmail.com.

 

Groeten

 

Link naar reactie
  • 0

@Joey

Als duiker begin ik te kwijlen bij deze verhalen...ooit een Oosterschelde aquarium gedaan? Zodat wij rechtgeaarde duikers nu eens echt aan onze hoofdschuddende vrienden kunnen laten zien dat het ook hier werkelijk FANTASTISCH is onder water?

Zonder gekheid: aan wat voor bedrag en welke afmetingen moet ik denken als ik in mijn (kleine bescheiden) kantoor een dergelijk aquarium zou willen aanschaffen of leasen (full service)? Ben serieus geinteresseerd en gezeteld 40 m van de Belgische grens in Zeeuws Vlaanderen.

 

Al eens contacten gelegd met makelaars die huizen proberen te verkopen? Zo'n aquarium is een blikvanger en kan inspirerend werken op potentiele kopers.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Maak eens leuke filmpjes van je aquaria. Met behulp van een statief en simpele videocamera. Zet al die filmpjes van verschillende aquaria en vissen op een weblog. Dan heb je een leuke omgeving om naar te verwijzen als je mensen je product willen zien op het internet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.