• 0

eigen merk navigatiesysteem, al eens gedaan?

Hoi,

 

Ik heb de mogelijkheid om distributeur te worden van een navigatiesysteem.

 

Het betreft een merkloos systeem wat wel de moderne technieken ( www.navteq.com en Samsung processor gebruikt en ook volledige garantie kan bieden.

 

Het unieke eraan is dat het systeem geleverd kan worden met een bedrijfslogo op het systeem en op verpakking om zo een eigen merk navigatiesysteem op de markt te zetten.

Het systeem is vergelijkbaar met de TomTom Go 700 en bevat de kaart van Europa.

 

Het is ook nog eens de helft goedkoper.

Mij lijkt dit een heel erg leuk idee en ook interessant voor veel bedrijven( o.a. webshops of Aldi of Lidl bijvoorbeeld)

 

Ik vroeg me af of dit idee werkelijk zo uniek is als ik denk of dat het al eens eerder geprobeerd is?

Daarnaast weten jullie misschien nog meer bedrijven waarvoor dit uniek en interessant kan zijn!

 

Ik zie de reacties graag tegemoet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je bij je prijsvergelijking alle aspecten meegenomen?

Zoals shipping, eventuele invoerrechten en valutakoers.

 

Verder zul je natuurlijk ook de nodige marges moeten hanteren, voor jezelf en voor je resellers. Als je dat alles meeneemt, is het dan nog steeds 50% goedkoper?

 

Bedenk ook dan Tomtom ondertussen een redelijk gevestigde merknaam is geworden. Daarvoor zijn mensen bereid te betalen. Vergelijk het maar met de Apple ipod; erg duur en nog steeds goed verkocht, terwijl Aziatische klonen voor de helft te krijgen zijn. (zomaar een voorbeeldje)

 

Bedenk ook dat je als importeur voor de goederen aansprakelijk bent. Denk daarbij aan CE, RoHS en wellicht ook E-keur. Ook zullen afnemers jouw aansprakelijk willen stellen voor garantie.

 

Last but not least kan kwaliteit wel eens een ondergeschoven stiefkindje zijn bij de Chinezen.

 

NB Misschien is het aan de hand van het MP3-speler voorbeeld makkelijker om anderen te vinden met jouw importidee? Die zijn ondertussen al een stuk couranter en qua concept maakt het natuurlijk niet zoveel uit of je in MP3 spelers handelt of in navigatiesystemen.

White Bream voor elektronica ontwikkeling
Link naar reactie
  • 0

Kan je ook mee vernieuwen net zoals TomTom doet? Of is het product niet zo innovatief? Als mensen bijvoorbeeld gaan vergelijken en ze zien dat jouw product maar 64MB geheugen heeft (ik noem maar eens wat) terwijl de TomTom's 128MB hebben voor een vergelijkbare prijs is de keuze snel gemaakt.

 

Wat zijn verder je risico's betreffende minimum afnames e.d.?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Heb je het product zelf al uitgebreid getest? Er mag dan wel dezelfde chip inzitten als bij Tomtom, maar dat zegt helemaal niks. Bij deze apparaten draait alles om software. (Navteq zegt ook niks)

 

Maak eens een paar lange ritten naar het buitenland met zo'n apparaat, laat anderen er mee rijden, etc...

 

Het lijkt me erg moeilijk om een dergelijk apparaat in de winkels als de Aldi te krijgen. Kruidvat is misschien een optie.

 

Verder moet je bekijken hoe je het product zou kunnen profileren. Als absoluut budgetmodel voor 50% van de prijs, maar slechtere kwaliteit/ service/ verzin iets. Of voor 80% van de prijs en de klant verzekeren dat de kwaliteit top is?

 

Verder zit je met het risico dat de concurrentie flink stijgt als je eenmaal een flinke pallet hebt geïmporteerd en je vanuit een eigen webshop gaat verkopen. Zodra één iemand het heeft aangedurfd een 'nieuw' product te importeren volgen er meer. Zij liften gedeeltelijk mee op jou succes, maar lopen je wel voor de wielen.

 

Het helpt bij dit soort apparaten trouwens veel als het model lijkt op een bekender model ;) Natuurlijk niet genoeg om in de problemen te komen :)

 

Vraag eens aansprakelijkheidspolissen aan, misschien dat verzekeraars wel eens raar gaan doen omdat het apparaat in de auto gebruikt wordt. Als er een ongeluk gebeurt en het slachtoffer had jouw apparaatje op het dashboard en stelt jou aansprakelijk...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg een rare smaak ik mijn mond --> verkapte reclame?

 

De topicstarter heeft sinds 21 augustus nooit weer gereageerd en er zit al een kantoor in de benelux.

 

Die 50% goedkoper ga je nooit redden als je een gezonde marge gaat rekenen voor een goede after sales, import, transport etc(alles wat al opgenoemd is en meer). Ik ben in het verleden met mp3 spelers bezig geweest, maar heb er vanaf gezien, omdat het pas goedkoop is bij hele grote afname(ik bedoel dus, relatief lage winst marge, dus grote omzet nodig).

 

Zulke apparatuur bij kruidvat in de schappen krijgen is denk ik ook niet meer zo makkelijk sinds kruidvat van de chinezen is(Watson geloof ik).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.