• 0

Boekhouding in buitenland, wie wil dat?

Hallo Allemaal,

 

Onderstaand persbericht bereikte vanmiddag mijn burelen. Als doe-het-zelf-boekhouder met een Excell-sheetje behoor ik niet tot de doelgroep. Ik vraag me echter wel af hoe andere kleine ondernemers hierover denken. Zouden jullie je boekhouding in Zuid-Afrika laten doen omdat dit goedkoper is?

 

Ik ben benieuwd naar jullie redenen om dit wel of niet interessant te vinden.

 

Karen

 

*********************************************************************************************

 

23 augustus 2006

 

PERSBERICHT

 

BudgetBoekers, Boekhoudingen MKB nu vanuit het buitenland

 

BudgetBoekers start per oktober met het leveren van goedkope administratieve diensten voor het Midden- en Kleinbedrijf vanuit haar boekhoudcentrum in Zuid-Afrika.

 

Wat grote ondernemingen al jaren doen is voor kleinere Nederlandse ondernemingen tot voor kort nog niet haalbaar gebleken: Het uitvoeren van administratieve werkzaamheden tegen lage kosten in het buitenland. BudgetBoekers (www.budgetboekers.nl) brengt de voordelen van lagelonenlanden binnen het bereik van ieder MKB- bedrijf.

 

Het MKB wordt de mogelijkheid geboden om tegen zeer lage tarieven arbeidsintensieve werkzaamheden, zoals de verwerking van inkoopfacturen, verkoopfacturen en bankafschriften, aan BudgetBoekers uit te besteden. De boekingsdocumenten worden verwerkt in het boekhoudcentrum in Zuid-Afrika. Door extra controles van boekhouders in Nederland kan de kwaliteit van de verwerking worden gegarandeerd. Het huidige accountantskantoor blijft de financieel adviseur en voert de jaarwerkzaamheden uit.

 

Door verwerking van arbeidsintensieve boekhoudwerkzaamheden in het buitenland kan BudgetBoekers 50% goedkoper zijn dan het gemiddelde boekhoudkantoor in Nederland. Verder is de nieuwe dienst interessant omdat er gewerkt wordt tegen vaste tarieven. Ten slotte is een bijkomstig voordeel dat de gescande boekingsdocumenten tot een online doorzoekbaar archief leiden. Hierdoor hoeft de MKB-ondernemer zijn originele boekingsdocumenten niet meer te bewaren.

 

BudgetBoekers start in oktober met de nieuwe dienstverlening. Momenteel worden de systemen getest en de werkprocessen geoptimaliseerd.

 

Voor meer informatie omtrent dit persbericht verzoek ik u telefonisch contact op te nemen met de heer T. Paymans (06 430 578 11) of W. Hendriks (06 28 43 07 50).

 

BudgetBoekers B.V. io

E-mail: info@budgetboekers.nl

Website: www.budgetboekers.nl

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Persoonlijk lijkt het me niets, teveel personen die ermee te maken krijgen dus teveel kansen op lekken, fouten en problemen.

Hoe zit het met overlegmogelijkheden?

Een boekhouding voor een kleine onderneming kan vaak al vanaf ca. € 1.200,00/jaar , dus je zou € 600,00 besparen en daar mogelijk een berg moeilijkheden, die wellicht onder het tapijt geveegd worden onder het mom van aanloopproblemen, voor terug krijgen.

Daarbij is elke transactie een kwestie van gunnen en ik gun voor € 600,00 die het mij op jaarbasis kost een nederlandse medeondernemer een boterham.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Ik laat mijn boekhouding uitvoeren door een boekhouder in thailand.

Bevalt me prima en is zeer betaalbaar. Het gaat hier om iemand die 10 jaar in Nederland heeft gewerkt op administratie en effectenkantoren en begin dit jaar is geëmigreerd naar thailand. Aangezien het levensonderhoud daar stukken goedkoper is als in NL, zijn de tarieven daar ook laag.

 

Als je een beetje om kunt gaan met computer (en evt. scanner voor facturen die je niet digitaal ontvangt) dan is dit ideaal. Support gaat per msn, mail of skype (gewone telefoon kan ook, maar dat is vrij prijzig).

 

Het voordeel is dat ik mijn hele administratie ook digitaal beschikbaar heb, zodat als mijn papieren administratie in de vlammen op zou gaan, ik gewoon de printer een half dagje aan zet en de administratie is weer compleet.

Link naar reactie
  • 0

Dat persbericht komt me bekend voor ;).

 

a) Het argument 'teveel personen die ermee te maken krijgen' houdt m.i. geen steek. Hetzelfde argument zou in dat geval ook moeten gelden voor volledig 'Nederlandse' administratiekantoren. Het impliceert tevens dat werken met meerdere mensen aan project per definitie coordinatie- en managementproblemen met zich meebrengt, dat is onjuist.

 

b) Het argument van verdere digitalisering- en automatisering onderschrijf ik voor 100%! Het duurt niet lang meer of dit soort processen kunnen voor 99% geautomatiseerd worden. Echter zal er binnen een volledig geautomatiseerd boekingsproces altijd een onzekerheidsfactor aanwezig zijn (dit zie je bijvoorbeeld ook in de geautomatiseerde verwerking van declaraties voor zorgverzekeringen) die door mensen afgehandeld moeten worden. Conclusie is m.i. dat op dat moment verwerking in het buitenland alleen rendabel zal zijn wanneer er van grote volumes transacties sprake is (en wie zegt er dat BudgetBoekers niet aan deze technologie sleutelt?)

 

Affijn, leuk dat er een discussie op gang komt, ik ben benieuwd naar verdere reacties. Onze ervaringen binnenkort te lezen op sproutstart.

 

Ciao,

Tim

(overigens is het MKB één van onze twee doelgroepen)

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
  • 0

 

a) Het argument 'teveel personen die ermee te maken krijgen' houdt m.i. geen steek. Hetzelfde argument zou in dat geval ook moeten gelden voor volledig 'Nederlandse' administratiekantoren.

 

Klopt volledig, kan ik uit persoonlijk ervaring over meepraten (Uiteraard inmiddels deze mensen bedankt voor de geleverde diensten en weggegaan)

 

Het impliceert tevens dat werken met meerdere mensen aan project per definitie coordinatie- en managementproblemen met zich meebrengt, dat is onjuist.

 

Klopt niet helemaal, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt, dus hoe meer mensen betrokken zijn, des te groter is de kans op fouten.

 

b) Het argument van verdere digitalisering- en automatisering onderschrijf ik voor 100%! Het duurt niet lang meer of dit soort processen kunnen voor 99% geautomatiseerd worden.

 

Ik denk ook dat het de toekomst is, misschien had ik meer moeten nuanceren dat het me momenteel nog niets lijkt, maar niets is veranderlijker dan een mens.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Wie scant bijvoorbeeld de stukken? doet de klant dat zelf of doet het administratiekantoor dat.

 

Mijn ervaring is dat een groot deel van de kleine klanten eigenlijk helemaal niets willen doen (de zgn schoenendoos administratie).

 

Daarnaast is er een deel dat zelf boekt (online) die heeft ook al alleen de controle kosten van de adviseur.

 

De laaste groep is de middelgrote klanten, die vaak ook veel kosten aan hun boekhouder of accountant kwijt zijn op het gebied van advies, wat niet door een verwerkingscentrum opgevangen kan worden.

 

Maar bijvoorbeeld een klant heeft op jaarbasis, een kas (12 bladen met gemiddeld 20 boekingsregels), een bank met 45 afschriften (met gemiddeld 6 boekingsregels) een inkoopboek van ongeveer 40 facturen en een verkoopboek van 40 facturen.

 

Hoe wordt dat dan verwerkt, wat voor bestandsformaten wordt aangemaakt en hoeveel zou het verwerken kosten?

 

Waar je volgens mij het meeste moeite mee krijgt om goed voet aan de grond te krijgen is dat de branche zeer conservatief is en niet graag wil veranderen.

 

 

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me even af wat je in dit kader met "de branche" bedoelt... volgens mij heeft budgetboekers niets met de starheid van concullega administrateurs te maken.

 

Ik kan me wel indenken dat het "eng" is om de administratie in het buitenland te laten voeren. Daarnaast kan afstand en taalverschil ook communicatieproblemen opleveren.

 

Om dit soort weerstand te laten smelten moet er volgens mij wel een hele vette worst voorgehouden worden in de vorm van financieel voordeel, extra gemak en ontzorging of andere creatievere voordelen van het laten "emigreren" van je administratie.

 

Oh, en over die automatisering gesproken... die technologie bestaat al een tijdje. Het gevolg hiervan is dat je nauwelijks nog invoerwerk hebt... Dan ga ik me toch afvragen waar budgetboekers die typemiepen in zuidafrika dan wel voor betaalt... controle gebeurt immers in Nederland.

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Voor uw aller info: de meeste van de hierboven gestelde vragen worden inmiddels beantwoord op www.budgetboekers.nl, je kunt daar o.a. direct je tarief uitrekenen. Stuur me gerust een prive berichtje indien je meer info wenst.

Cheers,

Tim

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
  • 0

Tim,

 

Mooie site, maar ik zie nog steeds geen winst t.o.v zelf boeken. Het voorwerk blijft, dus het personeel wat normaal gesproken boekt moet gaan zitten scannen?

 

Ik kan nog niet zomaar de mensen ontslaan die nu boeken? ze doen immers andere werkzaamheden. Dan komen daarop nog eens verwerkingskosten dus volgens mij zou ik er alleen maar slechter op worden?

 

In ieder geval zo komt het op mij over.

 

Groeten,

 

Erik

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het verwerken van de boekhouding in het buitenland kan wel goedkoper zijn maar het gemis van persoonlijk contact met de klant is volgens mij bepalend.

Link naar reactie
  • 0

Even geen reactie kunnen geven, een tikkeltje druk met alle aandacht van media en prospects voor BudgetBoekers.

 

@Erik: Ik kan je zwart op wit de voordelen laten zien mocht je interesse hebben. Om je vragen (deels) alsnog hier publiek te beantwoorden:

- Scannen kost minder tijd dan boeken, helemaal als wij het voor je doen.

- Je hoeft niemand te ontslaan: de propositie voor kantoren is dat je (een deel van) je boekingsactiviteiten afstoot aan een efficiente backoffice, de capaciteit die je vrijmaakt zet je in voor hogere marge activiteiten. Een éénpitter in de branche haalt ongeveer 60Keuro omzet per jaar met een mix van advies en boekingswerkzaamheden. Als deze persoon ons als backoffice de boekingswerkzaamheden laat doen en zichzelf richt op advies en acquisitie kan hij met dezelfde inspanning 100Keuro omzet halen.

 

@Rové: mee eens, maar wij zijn geen buitenlands bedrijf. We zijn een Nederlands bedrijf, met accountmanagers en administrateurs gevestigd in Rotterdam en Amsterdam. We hebben de backoffice van ons kantoor echter efficient en grotendeels in het buitenland georganiseerd. In andere woorden: je gooit je boekhouding niet over een muur naar het buitenland (sterker nog, hij komt zelfs nooit in het buitenland!) maar maakt wel gebruik van het kostenvoordeel.

 

Ik hoop dat ik jullie vragen zo beantwoord heb, zo niet dan zie ik een wederpost met veel plezier tegemoet.

 

Gr.

Tim

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
  • 0

Hallo Allemaal,

 

Toen ik dit draadje enige tijd geleden begon wist ik niet dat het een bedrijf van een HL-er betrof. Ik was gewoon benieuwd naar jullie mening over een nieuwe dienst.

Zonder onaardig te willen zijn richting Tim krijg ik inmiddels wel een beetje spammerig gevoel bij het draadje. Het lijkt nu meer een verkoopkanaaltje voor zijn dienst te worden.

 

Wat mij betreft hebben een aantal mensen hun mening gegeven en zijn er vragen over de werking gesteld en beantwoord. Daarmee lijkt het mij dat er voldoende is gediscussieerd over het onderwerp. Wellicht dat de admins het draadje op slot kunnen doen.

 

Rest mij Tim veel succes te wensen met zijn BudgetBoekers en ik hoop jullie weer te treffen bij andere onderwerpen.

 

Karen

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Zonder onaardig te willen zijn richting Tim krijg ik inmiddels wel een beetje spammerig gevoel bij het draadje. Het lijkt nu meer een verkoopkanaaltje voor zijn dienst te worden.

 

Tim is uiteraard enthousiast voor zijn nieuwe dienst. Hij heeft het onderwerp niet aangekaart; dat kwam 'spontaan' uit het forum naar boven. Het thema uitbesteding (naar het buitenland) komt vaker aan de orde. En Tim krijgt reacties van legio vakgenoten, die eventuele verkooppraatjes prima kunnen ontzenuwen. Geen spam dus (wat mij betreft: slechts één mening).

 

Wat mij betreft hebben een aantal mensen hun mening gegeven en zijn er vragen over de werking gesteld en beantwoord. Daarmee lijkt het mij dat er voldoende is gediscussieerd over het onderwerp. Wellicht dat de admins het draadje op slot kunnen doen.

 

Als er niets meer te zeggen valt, dooft deze draad vanzelf uit. Geen reden om tot sluiting over te gaan. Temeer niet daar er wellicht meer nieuwkomers zijn...

 

8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.