OK, ik ben aan het koken!

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Nee niet echt.

Ik haal zrski elke dag op rond 6.20 en dan beginnen de mooie verhalen. So far is het daarbij gebleven. Dus niets geproefd! Hoor alleen maar mooie verhalen over hoe goed zijn vrouw is (in de keuken I mean).

Vanmorgen kreeg ik (let wel velly early) zijn verhaal dat hij NU ook zelf kan koken. Iets met kip met groene blaadjes. Ik ben een veelvraat en op mijn nuchtere maag werkt dat de hele dag knorrend door.

Op de terugweg beginnen we dan weer over "wat eet je vanavond" en klinkt het allemaal heel culinair!

Misschien als we op idee van Bernd ingaan dat we elkaar off line ontmoeten dat we zrski in de keuken zetten?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Eerst zien en dan geloven. Heb tot nu toe geen reden tot vertrouwen in jouw kookcapaciteiten. Volgens mij blijft het bij een gebakken ei of een tosti. :o

Je reis naar de toekomst wordt een succes als je alleen die dingen uit het verleden meeneemt die je positieve energie geven. Michael Lewis, 2000.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Does this ring a bell !

Kijk nou ben ik niet altijd aardig tegen zrski, maar moet hem, gezien zijn recept, in dit geval verdedigen.

Ookal hebben we natuurlijk nog steeds geen idee hoe het smaakt als HIJ het maakt natuurlijk (mede gezien zijn kleffe tosties).

Maar lezen is al lekker, dus :

Peel one apple, one pear and cut in to thin (3-4 mm) slices

 

Eendeleverpaté

Cut the duck liver (pate) in to a bit thicker slices.

 

Easiest is to use two frying pans ...

 

Put butter/margarine in the pan and let it melt. Squeeze in some honey, and sprikle

sugar in there .. the butter should get kind of a bulbbly consistency and a browninsh colour.

Very important that it doesn't get too hot .. then it burns directly ... and it is hell to clean :)

 

Put the sliced pear and apple in the frying pan. It shouldn't really fry ... just bubble ... smells

wonderful.

 

Don't let them overcook ... there should still be a little chewingresistance ----

 

In the other pan ...

 

Butter/margarine again ... fry the duckliver ... only so that it gets a bit of colour on both

sides .... looks better for serving ...

 

The serve with the fruitslices first and then a piece of liver on top .... for your eyes it might be

nice to sprinkle som poeder suiker over the whole thing.

 

Denk dat zrski een redelijke acrobaat is met twee pannen tegelijk!

Ben benieuwd hoe zijn plafond er thuis uitziet.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.