• 0

Wat betaalt jouw klant aan bezorgkosten?

Hoi,

 

Ik heb nu al ontzettend veel webshops bezocht om te vergelijken wat zij als bezorgkosten rekenen. Dit varieert enorm. De één 10 euro, de ander slechts € 1,90. Waar baseer je dit op? Stel dat je via de TPG een pakketje verstuurd onder de 5 kilo. Dit kost je dan € 6,25. Tel je daar dan ook je 19% btw bij op? Dus bereken je aan de klant dan € 7,43 (of afgerond € 7,50)?

 

Ik geef mijn bezorgkosten niet weg, omdat ik er anders op toe leg en ben benieuwd hoe anderen dit doen!

 

Groetjes, Kadé

 

[titel aangepast - mod]

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Eigenlijk nooit aan gedacht dat de inkoop van een pakketzegel zonder BTW is. Ik reken 9.90 incl. BTW aan de klant, echter als het afgehaald wordt dan is het 4.90. Komt dus neer op 5 euro verzendkosten en 4.90 order kosten (om mijn eigen inkoop verzendkosten over meerder klanten terug te verdienen). Ik moet zeggen dat de meeste het niet eens laten opsturen!

 

Mogelijk dat je de verzendkosten ook zonder BTW mag factureren aan de klant. Dan zou je 6.20 kunnen vragen tot 10 Kg.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hier gevonden dat je geen BTW hoeft te berekenen als TPG het ook niet heeft berekend. En als je het wel doet zul je het ook moeten afdragen bij de belasting.

 

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob09/ob09-155.html

 

Je hebt dus de keuze om 6.20 met 0% BTW te berekenen. En indien je toch 6.20 met 19% BTW berekent dan spek je de belastingdienst want dan moet je het ook afdragen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ga morgen even je link doorlezen, op dit tijdstip gaat het er allemaal niet zo snel meer in... ;D Gaat dit alleen om de TPG? Of kun je ook zo handelen met bijvoorbeeld een Selektvracht of DHL? (of weet ik dit als ik het artikel heb doorgelezen?!)

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Link naar reactie
  • 0

Het gaat om alle producten die je van een bedrijf met 0% BTW krijgt. Echter is in dit geval het een speciale regeling met TPG omdat TPG verplicht is deze dienst te leveren als ex-overheids instelling. DHL is dat natuurlijk niet. Het geld ook alleen maar voor bepaalde producten. Geloof dat boven de 10 KG wel gewoon 19% BTW wordt belast.

 

Link naar reactie
  • 0

Bezorgkosten en BTW. De bezorkosten vormen slechts een klein onderdeel van de produktlevering en volgen daarom de BTW regel van het hoofdproduct,ongeacht of de inkoop (pakketzegel) zonder BTW heeft plaartsgevonden.

Dus als je goederen levert tegen 19% dan ook 19% over de bezorgkosten

en als je goederen tegen 6% of 0% (buitenland) woren geleverd is hetzelfde percentage voor de portokosten van toepassing.

 

Fred Londem, Administratiekantoor Frelo, Kortenhoef

 

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
  • 0

Zonder al te diep op de materie in te gaan (redne dat het waarschijnlijk te technisch en gedetaileerd wordt en daarmede niet echt geschikt voor dit forum) staan al deze regels in de wet, uitvoeringsbesluiten en de z.g. tabellen.

 

In artikel 8,1 en 2 W wordt vermeld wat tot de vergoeding behoort en in het kort komt het erop neer dat alle bijkomende kosten (montage, verpakking, fiancieringskosten en verzend- en portokosten) tot de vergoeding behoren en op basis daarvan belast worden met het "gebruikelijke tarief"

 

Het tarief is het algemene tarief (19%), tenzij de tarieven uit andere tabellen (I 6%) of (II 0%) van toepassing zijn.

 

Als je voor wat voor reden van ook de juiste wetteksten nodig hebt/ wilt hebben, stuur mij dan even een PB

 

Fred Londema, Administratiekantoor Frelo Kortenhoef

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
  • 0

Bezorgkosten en BTW. De bezorkosten vormen slechts een klein onderdeel van de produktlevering en volgen daarom de BTW regel van het hoofdproduct,ongeacht of de inkoop (pakketzegel) zonder BTW heeft plaartsgevonden.

 

Hoe klein is een 'klein deel' eigenlijk? Bij kleinere orders kan het zo tien(tallen) procent belopen - blijft het dan ook zo van kracht?

Link naar reactie
  • 0

ik bedrijp dat je zegt ik betaal zelf geen BTW, dus zet ik het ook niet op de verkoopnota en of je het zo doet is dan een bewuste keuze. En natuurlijk als je af en toe een iets verstuurd zullen bij controle de naheffing, de boete en de heffingsrente best meevallen, maar bij grotere hoeveelheden over een termijn van vijf jaar kan het toch aardig oplopen. Bovendien ging het er hier om wat de BTW wetgeving /regels hierover zeggen. En die zijn duidelijk: je levert een product of dienst, waarop een BTW tarief (9meestal 19%) van toepassing is en dan volgen de verzend en portikosten die btw regeling.

 

Fred Londema, Administratiekantoor Frelo, Kortenhoef

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.