• 0

KVK America

Hallo,

 

Ik ben bezig om spullen vanuit Amerika te importeren. Een aantal bedrijven vraagt echter een amerikaanse inschrijving van de KVK.

 

Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb al de Amerikaanse KVK in Den Haag benadert, maar wacht nog op een reactie.

 

Wie heeft dit al eens gedaan en wat zijn de kosten?

 

 

Groeten,

Kirsten

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Aha, dus dan koopt jouw schoonzus eigenlijk!

Dat veranderd de zaak een beetje, dan kan ik me voorstellen dat een Amerikaans bedrijf uitsluitend levert aan bedrijven in Amerika. Als jouw schoonzus dan geen officieel gevestigde onderneemster is..

 

Misschien een domme vraag, maar waarom kun je niet rechtstreeks kopen? of willen ze niet exporteren? In de meeste gevallen vragen ze zelfs niet naar een KvK oid is mijn ervaring.. als je maar vooruit betaald. Op rekening is een heel ander verhaal!!

 

 

Groet,

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Ze willen geen internationale handel meer doen.

 

Dat is best jammer want ze bedrijven al wel handel met enkele bedrijven in het buitenland zoals NL en Engeland.

 

Ik kan echter geen samenwerking aangaan met degene in NL omdat deze persoon er ook zelf nog aan wil verdienen ipv de transportkosten te delen.

 

Ik betaal de spullen zij ontvangt ze in de USA en stuurt ze dan hierheen

 

kirsten

 

Link naar reactie
  • 0

Enige waar je mee zit is de US sales en state tax, als men verkoopt aan je schoonzus als partikulier. Die zul je dan moeten betalen, en krijg je niet terug... ehmm.. kan wel maar dat kost wat moeite.

 

Heb je alle mogelijkheden geprobeerd om een deurtje open te duwen bij die firma? Ik kan me namelijk bijna niet voorstellen dat een US corporation niet wil handelen met het buitenland, en zeker niet met vooruitbetaling!

 

Succes,

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

dit is de email:

Hello Kirsten,

 

 

 

Thank you for your interest in... Unfortunately, you must have resale certificate from the United States. We are not adding any new international customers at this time. Again thank you for your interest in .....

 

.....

 

 

 

 

 

Goed ik ga het gewoon nog een keer proberen....

Link naar reactie
  • 0

Yep dacht al zoiets: resale certificate

 

Dit betekend in de US zoiets als een bevestiging dat je ook daadwerkelijk een EIN nummer hebt (belastingen)

 

Misschien dat je je e-mail wat moet aanspitsen..

 

Succes

 

Rick

 

ps.. je kunt beter de naam even weghalen ivm concurrentie! HL forum berichten worden heel goed geindexeerd door Google etc!!

Link naar reactie
  • 0

??? Inderdaad, op de website van [naam leverancier verwijderd wegens concurrentieoverwegingen] staat het volgende:

 

4. Does [naam verwijderd] ship internationally?

 

We do ship to Canada and offer UPS WorldEase as an option to reduce your Canadian customers taxes and duties. We also ship to the UK and Australia, but please note we can only ship to these two countries in case quantities. At this time, we cannot ship to any other countries.

 

Ben ik wel benieuwd als je nog een keer een mailtje stuurt. Ik ben me op dit moment ook aan het oriënteren betr.het opzetten van een webshop(je) waarvoor ik spullen uit Amerika zou moeten/willen importeren. Op de site van 1 leverancier stond nl. ook zo'n zin en ik begrijp eigenlijk niet waarom ze niet internationaal willen versturen. Wat is het verschil tussen UK en Nederland??

Link naar reactie
  • 0

Ik ben al een paar weken aan het zoeken en zie dat best veel amerikaanse bedrijven zaken doen met Engeland en dat ik dus ook steeds daar naartoe verwezen wordt! De pond is echter, ondanks, de verzendkosten, best hoog voor ons.

 

Bedankt voor tip om de naam te verwijderen! Ben nog een beetje naief ;)

 

Overigens wel raar dat ze niet willen verkopen, want ze verkopen wel aan een ander bedrijfje in NL. Zij vraagt echter consumentenprijzen aan mij en wil niet samen gaan bestellen....(wat haar ook geld bespaart, maar goed)

 

Link naar reactie
  • 0

Die kadootjes waar je op aast, zijn een specifiek Amerikaans "ding" ?

 

Je zou ook eens kunnen zoeken op Canadese websites. Ongeveer dezelfde cultuur (God forgive me ;) ), en ook afhankelijk van postorder. (vanwege de grote afstanden). En vlak China niet uit, die zijn ook helemaal gek van dit soort kleine snuisterijen!

 

Lijkt me sterk dat je alleen in de US van deze fabrikanten vindt...

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Overigens wel raar dat ze niet willen verkopen, want ze verkopen wel aan een ander bedrijfje in NL. Zij vraagt echter consumentenprijzen aan mij en wil niet samen gaan bestellen....(wat haar ook geld bespaart, maar goed)

 

Samenwerken met jou kost haar ook inkomsten. Jij bent namelijk een concurrent die aan parallelhandel vanuit de VS doet. Daardoor kun je in problemen komen,want zij hebben reeds een lokale wederverkoper en die wil waarschijnlijk exclusieve markttoegang. Zoek eens op dit forum naar parallelhandel e/o grijze import!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels weer contact gehad met dit bedrijf.

Ze gaan echt geen internationale contacten meer aan.

 

Nee ze heeft geen beschermd gebied.

 

Tuurlijk snap ik dat het haar inkomsten scheelt, maar ik koop sowieso niet bij haar, dus dan lijkt me dit best een goed aanbod.

 

In China zijn idd ook fabrikanten en echt tegen goede prijzen, maar dan moet je het dus groot gaan inkopen. Dat is bij mij niet de bedoeling. De vlaaien blijft mijn core-business, bedankjes zijn extra.

 

wel fijn dat jullie meedenken!!

 

groetjes

Link naar reactie
  • 0

Hallo Kirsten,

 

Ik kan uit de thread niet helemaal opmaken om wat voor soort producten het gaat, dus ik moet een slag om de arm nemen, maar wij hebben in de VS een fulfillment center en een inkoopcombinatie.

 

Met andere woorden je kunt dus via ons inkopen en laten verzenden via het fulfilment center. Wij beschikken over de benodigde papieren en certificaten die andere Amerikaanse ondernemingen vragen.

 

Het is een dienst die we binnenkort breed gaan aanbieden, maar ik dacht laat ik het vast melden, want misschien is het een oplossing die je onderneming nu nodig heeft.

 

Het is een abonnementsdienst, met directe doorberekening van de variabele kosten, dus zonder % opslag e.d.

 

Laat het maar weten, indien we je hiermee kunnen helpen.

 

Vriendelijke groeten,

Danny

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wat dacht je van een samenwerking met je schoonzus.

Verleg je probleem en houdt het in de hand.

 

Zij een bedrijfje, koopt in, verkoopt aan jouw, jij makkelijk je spullen en je schoonzus ook wat.

 

Of denk ik te simpel :P

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik ben geen voorstander van constructies, tenzij je er iets mee oplost.

Veel over te lezen op dit forum.

 

In Delaware kan je een Ltd. of inc. oprichtten en hoef je geen amerikaanse burger voor te zijn.

 

In principe, kort door de bocht, heb je daar een bedrijf(rechtspersoon) alszijnde hier een BV, en kan dit bedrijf jouw dus leveren.

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Beste Kirsten,

 

Als het je om informatie gaat zal ik straks een paar links doorgeven.

Wel houden deze links vaak verband met ingewikkelde constructies omtrent belastingvoordeel etc.

 

Helemaal niet, wat ik je adviseer. Het gaat jouw om de producten te kunnen inkopen en dat kan je op een redelijk goedkope manier oplossen.

 

Vraag eens aan je boekhouder/accountant over deze oplossing en leg hem mijn verhaal uit anders wordt hij misschien ook zenuwachtig.

 

Kom hier straks uitgebreid op terug.

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wie doet jouw jaaraangiften?

 

Jijzelf?

 

Zoek eens een accountant bij jouw in de buurt, want ik wil even toevoegen dat een adviseur redelijk wat geld kost.

 

Wacht anders even een eventuele reactie van Rick af!

 

Gijs

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.