• 0

KVK America

Hallo,

 

Ik ben bezig om spullen vanuit Amerika te importeren. Een aantal bedrijven vraagt echter een amerikaanse inschrijving van de KVK.

 

Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb al de Amerikaanse KVK in Den Haag benadert, maar wacht nog op een reactie.

 

Wie heeft dit al eens gedaan en wat zijn de kosten?

 

 

Groeten,

Kirsten

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Zoals Gijs al opmerkte, in eerste instantie is het ook niet mijn idee om moeilijke constructies te verzinnen en belangrijker moet je je kosten en baten een beetje tegen elkaar afwegen.

 

Volgende is mogelijk in dit geval:

 

Inderdaad zou een Delaware Inc. (liefste een LLC.) kunnen, echter zijn er meer US staten waar dit mogelijk is hoor...

 

De eigenaar van dit Amerikaanse bedrijf ben jij, gewoon hier in Nederland. Met dit bedrijf kun je een adres in de US "huren" wat je pakketten direkt doorstuurt tegen vastgestelde tarieven naar elke plaats in de wereld. Zo kun je dus je bestelling plaatsen in de US, het bedrijf leverd aan een US bedrijf en dus geen problemen meer..

 

Echter!! nu komt het.. het is voor een NIET US ingezetene op dit moment zeer moeilijk om een EIN (belasting nummer) te krijgen en een US bankrekening te openen. Dat zou dus helaas het eenvoudigste via je zus (schoonzus) in de US gaan.

Uiteraard adverteren er verschillende bedrijven met mogelijkheden om dit voor je te regelen, maar let goed op! Zeker met een bankrekening.

 

Nu is dit de "heel kort door de bocht" schetsing van mogelijkheden.. er zijn wat addertjes waarvoor je even uit moet kijken, maar niet onmogelijk.

 

Meer vragen? laat maar weten..

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Rick,

 

Bedankt voor de ondersteuning, maar kwam dit per ongeluk onder ogen betreffende Delaware.

 

Reus voor jouw, en hoop niet dat je het ontstane werk mij kwalijk neemt.

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0

Ik kom op je private message terug Kirsten, maar ik wilde even reageren op de reactie van Rick.

 

Ik zag dat je aangaf dat het krijgen van een EIN en het openen van een bankrekening in de VS op dit moment moeilijk zou zijn.

 

Ik moet zeggen dat dat helemaal niet onze ervaringen zijn op het moment. Sterker nog het is een kwestie van een telefoontje voor het EIN.

 

Voor de bank moet er behoorlijk wat papierwerk verstuurd worden, maar dat lijkt me ook niet meer dan normaal bij het openen van een rekening op afstand.

 

Ik zou het dus niet uitsluiten als optie, als is het een stuk ingewikkelder dan de eerder door mij voorgestelde oplossing, die in feite deze constructie vervangt, zonder de administratieve lasten.

 

Ben erg beniewd naar een toelichting op de knelpunten die je hebt in de VS, Rick. Misschien kunnen we een handje helpen?

 

Danny

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Danny,

 

Wil niet de Tapaz uit de mond halen( het is tenslotte zondag), maar wat is de basis van jouw concept en inkooporganisatie.

 

Ik neem aan dat jij of jouw organisatie, hetzij klant, er ook aan moet en wil verdienen. Wanneer zij dit zelf opzet kan het uiteindelijk goedkoper zijn.

 

Het ligt er uiteraard aan om hoeveel we hier praten, maar..........!

 

Is het kleinschalig en is daar in de toekomst geen drastische wijziging in dan kan ik het idee van danny alleen maar ondersteunen.

 

Wil je zelf verder en denk je te gaan groeien, later in samenwerking met je schoonzus, tja!

 

Bekijk de opties en kies degene die voor jouw de inkoop oplost zodat je weer kunt verkopen.

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals het is niet onmogelijk, maar zo makkelijk zoals op de manier waar sommige bedrijven die US incorporations verzorgen dit zich voorstellen en presenteren aan de klant, is het niet.

De US is helemaal paranoia na de beruchte 9/11 aanslag. Zeker wat betreft buitenlanders die een US rekening willen openen.

 

@ Danny,

Ik wil absoluut geen welles nietes spelletje spelen op dit forum, en al zeker niet op zondagmiddag.. maar ze vragen naar ervaringen met dit soort zaken, dus geef ik antwoord met mijn ervaringen. Nogmaals, na 9/11 is alles veel moeilijker geworden in de US. Uiteraard is het mogelijk om een EIN nummer te krijgen in de US maar niet meer met een telefoontje als buitenlander.

 

Nogmaals, het idee zoals Gijs het schetst met je schoonzus een US bedrijf en jij in Nederland, is de meest vriendelijke oplossing. Gun elkaar wat winst en je bent klaar.

 

Nogmaals, over wat voor omzet praten we hier eigenlijk??

 

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Zo ben al heel wat wijzer geworden, maar ben er nog niet uit.. haha.

 

Ik vind het al met al geen makkelijke keuze. Nu woont mijn zwager in Amerika, hij is staatsburger en gaat trouwen met mijn schoonzusje. Zij gaat daar ook wonen. Nu is hij best bereid het één en ander voor mij te regelen, maarja hij moet ook niet in de problemen komen natuurlijk, daarnaast is hij zwart en wordt hij nog meer op zn nek gezeten. Klinkt misschien stom, maar in Amerika is het helaas nog steeds zo.

 

Punt zit hem ook in de hoeveelheid, het gaat om hooguit 50-100 kg per maand. Het gaat om bedankjes en bakkerijbenodigheden. Het gaat om denk ik maximaal 2000euro per maand aan waarde. Niet echt heel veel dus.

 

Bedankt dat jullie zo meedenken, dat waardeer ik echt.

 

groetjes,

 

Kirsten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.