• 0

Website offline door host = minder klanten, wat doe je er aan?

Sorry als mijn vraag al eerder voorbij is gekomen. Ik kan helaas niet verder bladeren als pagina 1.

 

Ik heb een website. Via die website komen klanten binnen.

Nu vertelde de host netjes dat de website 2 uurtjes offline zou zijn, wegens.... Prima, geen probleem mee.

Nu zijn we 2 volle dagen verder en ligt mijn website er nog steeds af.

Dat zijn 2 dagen, geen klantjes.

 

Ik maak er nu nog geen drama van, maar wilde toch graag eens vragen, wat doen jullie in dit soort gevallen?

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zat ooit eens 4 dagen (eind juli) zonder site en email . Het enige wat ik te horen kreeg was: Er is een storing op server puntje puntje puntje. That's it.

 

Ik ben gelijk vertrokken...

 

Als je een eigen winkel hebt wil je ook niet dat je voordeur dichtgetimmerd wordt omdat de deur klemt.

 

Als ik jou was, zal ik dus heel snel een ander zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Direct een andere hosting-provider zoeken !

2 uur downtime is inderdaad absurd.

2 dagen is onverantwoord, met name naar je klanten.

 

Lees je overeenkomst met de provider er eens op na of er geen maatregelen te nemen vallen. Een goede provider geeft een uptime garantie af en houdt zich daar ook aan !

 

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Als een server 2 dagen down is, zal hij waarschijnlijk wel gecrashed zijn. Je had de provider kunnen vragen een backup terug te plaatsen op een andere server en de DNS van de website aan kunnen passen. Op bepaalde manieren is de website dan na een dag al weer actief. Je kunt er verder niets aan doen behalve vragen waarom je website 2 dagen niet werkte. Je hebt tegenwoordig zo veel goedkope hosting bedrijven die geen kosten voor service door berekenen dat je er ook niet op hoeft te rekenen. Goedkoop is niet altijd duurkoop, maar als je zo afhankelijk bent van je website, zou je er toch eens over moeten nadenken om een andere provider te nemen die je meer uptime garandeert. Overigens kun je schadevergoeding wel vergeten, aangezien er vooral bij goedkopere providers geen recht op schadevergoeding is. Als het door overmacht (bijvoorbeeld kapotte server) veroorzaakt is op zich vanzelfsprekend. Je betaalt er dan ook niet voor, zoals bij duurdere providers. Vergoedingen voor downtime moeten ook betaald worden, je merkt dit in de prijs.

 

Manolito van de Wouw

Clickbizz Internet Solutions

http://www.clickbizz.nl

 

Link naar reactie
  • 0

maak eens gebruik van een monitoring service, www.webbuddy.nl bijvoorbeeld.

 

En hoe helpt dat je site live te houden?

 

Je site gaat idd niet beter presteren door een monitoring service, maar je kunt wel de hoster achter de broek zitten met de meet resultaten.

 

En, zodra je site down is hoor je het binnen een paar minuten.

Link naar reactie
  • 0

Je had de provider kunnen vragen een backup terug te plaatsen op een andere server en de DNS van de website aan kunnen passen. Op bepaalde manieren is de website dan na een dag al weer actief.

Van je professionele hoster zou je toch mogen verwachten dat hij zelf op dit idee komt. De gemiddelde gebruiker zou zich niet hiermee bezig moeten houden.

Overigens stellen veel hosters dat gebruikers zelf een backup van hun site moeten bewaren.

Mijn advies: verhuizen, en dat kan al binnen 24 geregeld zijn.

Link naar reactie
  • 0

Sorry als mijn vraag al eerder voorbij is gekomen. Ik kan helaas niet verder bladeren als pagina 1.

 

Ik heb een website. Via die website komen klanten binnen.

Nu vertelde de host netjes dat de website 2 uurtjes offline zou zijn, wegens.... Prima, geen probleem mee.

Nu zijn we 2 volle dagen verder en ligt mijn website er nog steeds af.

Dat zijn 2 dagen, geen klantjes.

 

Ik maak er nu nog geen drama van, maar wilde toch graag eens vragen, wat doen jullie in dit soort gevallen?

 

Ik bied zelf hosting aan voel me tegenwoordig haast schuldig voor de vele problemen die je leest op internet. De hele hosting markt (of moet ik eigelijk zeggen algemene "internet" markt) is flink onderuit gegaan de laatste twee jaar. Er zijn veel 15-18 jarige die zich voordoen als een bedrijf maar bij problemen met het handen in het haar zitten.

 

Helaas voldoen vaak de algemene voorwaarden wel, in dat geval zijn ze niet schuldig en dus aanspreekbaar voor dit probleem. Dit valt gewoon onder "een storing" en is wat dat betreft niet de moeite om achteraan te gaan.

 

Het beste is gewoon verhuizen, daar kunnen ze tevens niets tegen doen. Zeker met een .nl domein is het een kwestie van +/- 48 uur en je zit een stuk gelukkiger bij een andere provider.

Link naar reactie
  • 0

Zulk soort zaken zijn soms te vermijden. Bij het aanschaffen van een product in de winkel kijk je meestal op de verpakking, je leest wat het is of je hebt er als eens van gehoord. Daarnaast let je ook vaak op het merk.

 

Bij het aanschaffen van een hostingpakket is het belangrijk om op verschillende dingen te letten. Bevat het bedrijf bepaalde merken (kvk, sidn, microsoft partner etc). Door te googlen kan je meestal hun reputatie opsporen (reacties op forums oid).

 

Gelukkig zal er bij ingang van volgend jaar een een nieuw keurmerk komen, namelijk ictOK. Hopelijk zal hierdoor de (goede) markt wat betrouwbaarder worden.

 

Maarja, sommige dingen zijn uiteraard niet te voorspellen en het kan zijn dat een bedrijf ineens de stekker eruit trekt o.i.d.

The cake is a lie!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Onacceptabel! Ik zou maar een professionelere hoster gaan zoeken. Afhankelijk van je contract met je huidige kun je er mischien nog iets "uitslepen" wat betreft de geleden schade maar dit zal niet gemakkelijk zijn.

Link naar reactie
  • 0

Downtime van 2-3 dagen is onacceptabel. Goedkoop is duurkoop in veel gevallen. Niet alleen mis je directe verkopen op deze manier. Ook worden links naar je website verwijderd omdat je pagina verdwenen lijkt te zijn. Via tools van portals wordt je website beschouwd als 'broken link'. Bij veel downtime brokkelt je linkpopulariteit af.

 

En dat is mijn insteek. Voor klanten verzorgen we de webmarketing en downtime is van negatieve invloed hierop. Om zwart op wit te krijgen hoeveel deze downtime is, zoeken we hiervoor een tool (zoals webbuddy). Iemand ervaring met een (gratis) tool om een 60-70 domeinen te monitoren op downtime?

Zoektermen.nl, betaalbare webmarketing

Link naar reactie
  • 1

Overigens stellen veel hosters dat gebruikers zelf een backup van hun site moeten bewaren.

 

Een professionele host maakt iedere 24 uur een backup van alle sites die ze hosten. Hoewel ze ook vaak adviseren om zelf regelmatig een backup te maken, is dat vooral voor het geval je je eigen site verknoeit. Dan hoef je hun niet te betalen voor het terugplaatsen van je gegevens.

 

Ik zou ook direct naar een andere host overstappen en ook even kijken naar hun uptime garantie, of ze met nameservers op verschillende locaties werken (als er een server wegvalt, dan ben je niet direct je site kwijt want dan vallen ze op de andere terug), of ze noodstroom aggregators hebben (dat hebben de betere hosts vrijwel allemaal) en hoe hun helpdesk functioneert (kun je live chatten met de helpdesk of bellen bv. Hoe vaak zijn ze open etc - ik heb zelf een host die 24/7 paraat staat en ben er heel tevreden over).

 

Verder zorgen dat je je domeinen niet bij de host geregistreerd hebt. In geval van nood ben je binnen 24 uur weer online bij een andere host zolang je zelf je DNS instellingen kunt beheren...

"If you can believe it, you will achieve it!"

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of ik een bedrijf mag adviseren (nee ik heb geen aandelen in die tent) maar als je een andere zoekt raad ik Digitalus webhosting aan.. De service van die gasten is echt top! en mijn website(s) daar zijn vorig jaar alleen wegens onderhoud maar even uit de lucht geweest...

Link naar reactie
  • 0

Als je gaat shoppen voor een (Nederlandse) host, kun je eens kijken op www.webhosters.nl. Daar vind je per host ervaringen van gebruikers. Er zijn overigens nog wel meer van dat soort vergelijkingssites. Of de ervaringen allemaal kloppen weet je nooit zeker, maar het geeft (zeker bij veel recensies) wel een beeld van de host.

 

Succes!

Marco

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het bericht zitten lezen en ik sta er versteld van dat dit nog steeds gebeurd.

 

ikzelf ben eigenaar van een hostingbedrijf en heb zoiets nog nooit aan mijn klanten durven te verkopen.

 

Het klopt inderdaad dat er veel bedrijven zijn opgericht door veelal scholieren die alles erg goedkoop aanbieden maar waar de service 0,0 is, helaas kom je hier als klant zijnde pas achter zodra er een keer problemen zijn bij het bedrijf.

 

Helaas maken zulke bedrijfjes het kapot voor de bedrijven die serieuze hosting aanbieden en waar de service ook goed is zoals een klant dit mag verwachten.

 

Het wordt tijd dat er inderdaad goede keurmerken worden opgesteld voor de hostingmarkt zodat een klant weet met wat voor een bedrijf hij te maken heeft.

Link naar reactie
  • 0

Ook in de hostingwereld geldt nogal eens dat je krijgt waar je voor betaald. Ik heb nooit begrepen dat er veel mensen zijn die qua inkomsten 100% afhankelijk zijn van hun website (zoals bij veel webshops het geval is), maar die zich totaal niet verdiepen in de hostingprovider. Het lijkt vaak of dat deel niks mag kosten.

 

Als je een beetje redelijk draaiende webshop hebt, dan verdient een goede provider zich in 1 dagje downtime voor het hele jaar terug.

Ons leukste project van dit moment: Legpuzzels.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.