• 0

even een zeecontainer huren??

Hallo,

Ik ben mij aan het orienteren op import uit China, Amerika en Canada.

Nu zie ik overal wel het onderwerp transport terug komen en dat er "een zeecontainer gehuurd" wordt.

Ik vind het toch zeer lastig om aan info te komen hierover. Wat kost zoiets nou?

Bij de meeste site's staan geen prijzen en moet je overal opbellen.

 

Is er al iemand die importeert en daar iets meer over kan vertellen. Hoe komen de goederen bijv bij de container. Hoe lang duurt een schip erover. Hoe komen de goederen thuis? Hoeveel kost het. Kan je ook kleine containers huren?

 

Alvast bedankt.

 

Kirsten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hoeft niet per se een hele container te laten komen, het kan namelijk ook in een gedeelde container gezet worden.

Kort samengevat gaat het op 2 manieren:

1) Je zoekt zelf een bedrijf in Nederland en geef door wanneer ze het waar kunnen ophalen. Zij adviseren wat het goedkoopst is, een gedeelde of een eigen container. Zij zorgen ook vervolgens dat het bij je afgeleverd wordt.

2) Je leverancier zorgt dat het bij de Rotterdamse haven komt, vanaf daar moet je het zelf uitzoeken zeg maar. Je geeft het dan door aan een bedrijf, zij zorgen dat het door de douane komt, vervolgens kan je ophalen of laten opsturen.

 

Verder kan je misschien beetje rondsurfen op subforum transport, denk dat er wel al meer tips gepost zijn.

 

Oh ja, uit China duurt circa 3 weken, Amerika circa 2 weken, geloof ik, geen ervaring mee.

Link naar reactie
  • 0

Beste ,

 

vanuit china kennen we

1> luchtvervoer

2.>See -air freight over dubai dus deels vliegen en deels boot

3> volle containers (FCL) 40 ft of 20 Ft

4> stukje contaiber afhuren (LCL)

 

Het vervoer van C naar N kan best wel eens lang duren, laats stond een container van ons een week bij de Nederlandse grens, houd dus rekening met vertragingen, die jezelf niet in de hand hebt.

 

als je indicatieve prijzen wil hebben laat het mij weten.

 

best regards

Link naar reactie
  • 0

ik wil dus ook weten hoeveel het kost om een container naar holland te vervoeren vanuit china. Ik zie overal verschillende prijzen , de verkoper heeft op de factuur en via contact gezegt dat het ongeveer: 1600 tot 1800$ gaat kosten. maar wat voor een kosten komen hier nog bij? los en laad kosten haven kosten ofzo? ik heb geen flauw idee ,,, kan iemand mij helpen?

Link naar reactie
  • 0

Ik mag echter geen reclame maken voor ons bedrijf op dit forum.

 

Een beetje de forumregels lezen voordat je je eerste bericht plaatst? :o

 

Dat levert je een reusje op... :)

 

Ze heeft al een PM gehad met uitleg dat kennis delen haar vanzelf goodwill en klantjes op gaat leveren.

Er komen best veel vragen op dit gebied voorbij, met name de laatse paar maanden (aantrekkende economie ?) neemt het aantal vragen over groupage de sterk toe.

Een beetje expertise op dat vlak is altijd welkom en is dus win win voo riedereen. ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.