• 0

Marketingplan in 7 stappen (klaar in 1 dag)

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Blijkbaar vind jij het wel heel leuk om meer tijd aan je marketing te besteden. Er is niemand die je dat genoegen ontzegt. Er is niemand die beweert dat het in 1 dag moet. Het stappenplan waarnaar ik verwijs is gemaakt voor kleine ondernemers en starters die moeite hebben met marketing. De auteur raadt hen aan eens een dagje te besteden aan het beantwoorden van zeven kernachtige vragen. Er zal vast wel iets af te dingen zijn op die methodiek (en daar leent zo'n forum zich prima voor) maar met modder gooien is een tikkeltje flauw.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is het een goede eye-opener op marketing gebied. Vanzelfsprekend is het niet all-fulfilling, maar marketing is in mijn opzicht niet meer dan begrijpen wie je klant is, deze klant zo goed mogelijk bedienen (daardoor zo veel mogelijk omzet realiseren) en nakijken of je strategie heeft gewerkt. Die basis gedachte kan je best in één dag formuleren.

 

Let er voor op dat je de invulling van het plan realistisch houdt, ga jezelf niet rijk lopen rekeken, doe de markt niet beter voor dan deze daadwerkelijk is. Zorg dat je de getallen die je in het plan gebruikt kan verdedigen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Hoi Twan,

 

Ik denk dat als ik iets duidelijker had geschreven wat ik bedoel, je mijn antwoord niet als "met modder gooien" zou ervaren. (Denk ik.)

 

De punten die de auteur noemt in zijn stappenplan zijn (voor zover ik dat kan beoordelen) prima, valide pointers om een marketingplan op te baseren. Ik voel me er ook niet door begrensd in de tijd die ik zelf aan marketing kan en mag besteden.

 

Het is meer dat ik "One Day Marketing Plan" vind klinken als: "Workshop Neurochirurg" of "Je vrachtwagenrijbewijs in 1 dag".

Maar misschien is dat omdat ik het zelf zo'n lastig iets vind "to get my brain around"; marketing.

Het kent zoveel aspecten en manieren, strategieen en verschillende visies, guru's en experts dat het me soms echt duizelt.

 

Ik meen het dan ook als ik zeg; misschien ga ik het eens proberen, in een dag. Dat lijkt me een verhelderende ervaring, want ik heb wel eens last van de marketingverlamming zoals genoemd in een andere thread over marketing (in krappe tijden) ;D

 

Ik hoop dat dit voor jou verheldert wat ik bedoel met mijn eerdere post.

 

Groet,

Annedien

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.