• 0

Werken in de ICT gelijk aan de fabriek

AMSTERDAM - Personeel in de automatisering werkt in de witte boorden variant van de negentiende-eeuwse fabriek. Mensen werken in afzondering, maken lange uren en ontslagen zijn aan de orde van de dag. Dit blijkt uit Amerikaans onderzoek waaruit BBC News citeert.

 

Volgens de onderzoekers moet er veel gedaan worden om de intense druk, de ongelijkheid en de uitsluiting binnen de automatiseringswereld te verminderen. Zo blijkt uit het rapport onder meer dat de individualistische, macho cultuur in de technologiesector vrouwen ervan weerhoudt te solliciteren naar een baan, terwijl er vaak een groot gebrek is aan ervaren krachten.

 

De onderzoekers, onder leiding van socioloog Sean O'Riain, merken op dat hoewel hi-tech werkers vaak niet onder supervisie staan, zij zich toch onder druk van collega's en deadlines tot extreme werkuren dwingen.

 

 

Source: geen idee? Ik kreeg het via de email van een kennisje van me.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk niet dat het gelijk staat aan werken in een Fabriek.

 

Maar die sean is wel een bezig bijtje op het Net.

 

Ik had net ff gezocht op zijn naam bij bbc.co.uk en die kwam wel terug met meer dan 400 hits. Ben alleen het specifieke artikel nog niet tegengekomen maar hij schrijft wel heel veel. 8)

Link naar reactie
  • 0

Dit is een Amerikaans onderzoek, en ik denk dat de realiteit daar nogal verschilt van die in Nederland.

 

In de 19de eeuwse fabriek werkte men toch juist allemaal bij elkaar? Elke film die je ziet laat tientallen mensen in mijnschachten zien, of aan persmachines, of in staalfabrieken, hard aan het werk met z'n allen. Ik zeg absoluut niet dat het prettig werken was, maar "mensen werken in afzondering" lijkt me voor die tijd niet op te gaan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 288 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.