• 0

Een chat op je website?

Ik weet niet precies of dit al eerder is besproken, maar hoe staan ondernemers tegenover de volgende nieuwe techiek:

 

Een chat op je website voor directe live support of live sales?

 

Dit is een applicatie die het mogelijk maakt om te chatten met een klant die de website aan het bezoeken is. En zo ook de klant kan helpen met een vraag over de site, het product of dienst dat wordt geleverd.

 

Graag jullie input of dit een product iets kan zijn.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn vraag is of klanten, consumenten en ondernemers klaar zijn voor die techniek? En of er ook echt vraag is naar dit product.

 

Ik ben zelf eigenaar van een software ontwikkelingsbureau en heb net zo'n applicatie afgerond voor een klant van ons.

 

We waren benieuwd of de markt voor dit product ook al verzadigd is. En vroegen ons af hoe ondernemers in het algemeen tegenover dit product staan. Je ziet de chat namelijk nog niet zo veel op websites, vandaar...

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik denk dat er zeker een markt bestaat voor chat mogelijkheden binnen (commerciële) websites. Voor bepaalde bezoekers vormt het immers een gratis en laagdrempelig alternatief voor de telefoon. Zeker als je als website exploitant zelf chatsessies met website bezoekers kunt initiëren (zie bv http://www.visitorville.com/visitor-chat.html)!

 

Rackspace in de US maakt er trouwens al veel gebruik van. Surf maar eens over hun website heen (www.rackspace.com), binnen een minuut ontvang je een aanbieding voor een live chatsessie (zie screenshot).

 

Wel denk ik dat je zelf vraag zult moeten creëren aangezien veel ondernemers niet bekend zijn met deze “onsite” chatomgevingen.

chat.thumb.JPG.f27fc4e82d34ccd7afb169cb047f8c75.JPG

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat er wel toekomst zit in chats tussen bezoekers van websites en medewerkers van het bedrijf achter de website. Zeker bij grotere aankopen bij webshops missen mensen denk ik nog vaak de mogelijkheid om een verkoper om advies te vragen.

 

Er bestaan echter ook al verschillende initiatieven op dit gebied. Daarbij gaat het zowel om chats met echte medewerkers als om chats met chatbots (computerprogramma's die vragen van bezoekers analyseren en een passend antwoord proberen te geven). In voorbeeld vind je op http://www.oberon.nl/nl/products/livebot. En zoals al eerder aangegeven: de mogelijkheden om gratis te communiceren met klanten worden ook steeds uitgebreider.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie steeds meer skype adressen op sites staan, maar dat zie ik toch meer als een verkapte Instant-Messenger die minder officieel overkomt dan een aparte chatclient waarmee je support aanbiedt.

 

Voor de wat kleinere bedrijven zie ik het nog niet als een optie..want als je het aanbiedt moet je het ook waarmaken (op de vaste tijden altijd een deskundig iemand aanwezig), maar daarnaast moet je ook een product aanbieden dat al massaal wordt afgenomen. Voor grote hostingbedrijven is het wel ideaal bijvoorbeeld.

TND media --> laatste project: ReisMee
Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk zelfde ervaring als Victor (hierboven).

Ruim een jaar via onze website de mogelijkheid geboden aan vaste klanten en bezoekers, maar weinig serieuze animo. Klanten probeerden wel, maar als het 'spannend' werd schakelde men toch vaak weer over naar de telefoon om met de eigen kontaktpersoon te bellen.

Bijkomend probleem is inderdaad dat je toch van 8 to 5 steeds iemand (met kennis van zaken !) paraat moet hebben om te kunnen reageren en dat is zeker voor kleinere ondernemingen een dure grap.

 

Al met al misschien iets voor de toekomst, maar nu nog zeker niet.

 

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.