• 0

beste plaats voor belasting in de handel

Goedenmorgen,

 

Ik ben aan het afstuderen bij een bedrijf dat fitnessapparatuur uit China importeert en zelf ook distribueert in Nederland. Nu is mijn vraag waar we het meest optimaal een rechtsvorm op kunnen zetten? Zodat we via die rechtspersoon onze producten aan "onszelf" kunnen verkopen met vrijwel geen winst om zo de Nederlandse winstbelasting te ontwijken.

 

Ik heb vernomen dat Hong Kong een winstbelasting heeft van 17,5% en verder geen VAT. Dus dit lijkt me interessant.

 

Mijn tweede vraag is hoe het zit met het geld op die betreffende buitenlandse rekening. Kun je die "gewoon overschrijven" naar de Nederlandse rekening zonder dat daar alsnog iets over wordt geheft?

 

Hoop dat jullie me kunnen helpen!!

 

Alvast hartelijk bedankt,

 

Benny Scheepers

Get rich, or die trying ;)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik snap je bedoeling niet, als je aan jezelf verkoopt en daarna doorverkoopt met winst, zal je daar toch weer over aangeslagen worden.

 

Normaal importeer je (BTW-vrij), dan verkoop je (BTW-belast, dus die moet je weer afdragen) en over de winst moet je je afdrachten doen.

Het enige dat je kan doen is je winst zo laag mogelijk houden, daar zijn wel mogelijkheden voor.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Alvast hartelijk bedankt voor je reactie!

 

Wat mijn vraag duidelijker kan maken;

 

Rekenvoorbeeld:

 

Mijn (dus nog op te zette) rechtsvorm in Hong Kong koopt voor 1000,- USD een apparaat in China. Dit verkoop ik aan mijn Nederlandse onderneming voor 1700,- USD. Er wordt dus 700,- USD belast met de winstbelasting van Hong Kong (die naar mijn weten maar 17,5% is).

 

Vervolgens verkoopt mijn Nederlandse onderneming hetzelfde apparaat voor 1800,- USD in Nederland, waardoor je met die 100,- USD winst je Nederlandse kosten kan dekken en hierdoor heb je geen winst en betaal je ook niet het hoge Nederlandse tarief.

 

Zit ik met mijn hoofd in de wolken of is zoiets dergelijks te realiseren? En hoe zit het dan met de BTW omdat er geen VAT is in Hong Kong. Of wordt er bij invoer 19% BTW geheft?

 

Nogmaals hartelijk bedankt,

 

Benny Scheepers

Get rich, or die trying ;)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Je kan geld van buiten de EU niet zomaar overboeken naar een rekening in nederland. Zowel kleine als grote bedragen worden gemeld.

 

Echter is het een optie om de constructie te verlengen naar Luxemburg, maar ??? over hoeveel geld praten we eigenlijk.

 

Je begint in een branche waarmee je niet gelijk tonnen winst zal maken, alhoewel ik je het tenzeerste gun.

 

Als je al aan deze constructie begint moet je rekening houden met dure accountants, adviseurs en kosten betreft een dergelijke constructie.

 

Je hebt het over 17,5% belasting.

$ 100 winst gebruik hier om kosten dekkend te werken.

 

Nu ga je voor jezelf als eenmanszaak in nederland.

Ben je op de hoogte van de voordelen in de eerste drie jaar die je op de door jouw aangegeven manier misloopt?

Na drie jaar en goede resultaten ga je over in een bv en betaal je maximaal rond de 25 % vennootschapsbelasting, buiten je verplichte inkomen maar geen dure moeilijke constructies.

 

De constructie is leuk met een omzet als onze machineproducent Princess. Als je nu eens 1000 apparaten verkoopt p/jr. dan heb je het over $700.000 per jaar.

 

7,5% is het verschil + het verplichte inkomen als je een BV hebt. Afgerond € 39.000. Dus € 39.000 + € 41237.91

= € 80237.91

 

In dit verhaal heb je al een goed netto inkomen in nederland.

 

gemiddeld € 2154.27 x 12 = € 25851.24

 

€ 80237.91 - € 25851.24 = € 54386.67 brutovoordeel tenopzichte van nederland.

 

Nu geef ik je aan dat een GOEDE accountant in luxemburg net zo duur is als een advocaat in nederland. Daarbij heb ik het over 1000 machines per jaar.Gezien de prijs is het apparaat niet snel verkocht tenopzichte van de "sonja bakker" ;D apparaten van een vijftig tot een paar honderd euro. Gezien het mijn branche niet is, blijf ik positief en hoop ik dat je er veel verkoopt.

 

Wel wil ik aangeven dat je met deze constructie misschien € 10.000 meer verdient op de gegeven getallen en de belastingdienst continu in je nek.

 

€ 10.000 is natuurlijk veel geld maar als je het procentueel bekijkt tenopzichte van alles, veel moeite voor doen en op je hoede blijven ;)

 

Bovendien heb ik niets gelezen over transportkosten, invoerkosten etc. tenopzichte van de winst.

 

Benny, wanneer je een container laat komen, waar sla je deze producten dan op. Gezien de prijs zitten er maximaal 50 in een container. Die kan je niet in de achtertuin zetten.

 

50 x $ 100 = $ 5000

 

Verkoop je deze in een maand? want pand en overige kosten?

 

Kortom: Als je nu eerst eens begint met verkopen en na een goede start en veel verkoop jezelf eens druk gaat maken om belasting en winst ;)

 

Benny veel succes!!!!!!!!!!!!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Goedenmorgen, ten eerste nogmaals bedankt voor jullie meedenken en reacties!

 

Mijn idee was om transportkosten en verkoopkosten hier in Nederland te dekken met die winstmarge van 100 (1800-1700) per toestel zodat we hier quitte spelen en geen 35% winstbelasting betalen.

 

Met onze nieuwe rechtsvorm die we in Hong Kong willen opzetten willen we dan een winst meegeven van 700 per toestel. (Inkoop was 1000 remember) Over deze 700 betalen we dan maar 17,5% winstbelasting omdat dit het tarief is in Hong Kong. Dus niet 800 in Nederland te laten belasten tegen 35%, maar 700 te belasten in een belastingparadijs.(in mijn voorbeeld Hong Kong)

 

Verder zitten de transportkosten gewoon in de kostprijs, gezien dat vergeleken met de waarde van één container dit zeer weinig is.

 

Voorraden hebben we niet, aangezien we on demand werken, dit omdat we B2B verkopen en zij wel levertijden accepteren (in tegenstelling tot B2C).

 

Hoop dat ik het nu iets duidelijker heb kunnen maken.

 

Groeten Benny

Get rich, or die trying ;)

Link naar reactie
  • 0

Heeft iemand een idee over hoe het kapitaal naar Nederland "gesluist" kan worden?

 

;D .. die vind ik echt goed!!! ;D

 

Even serieus... daar is de afgelopen weken heel veel aandacht aan besteed. Kijk eens op:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=12589

 

Goed doorlezen..

 

ennuh een Ltd. in Hong Kong kost ongeveer 1500 ~ 2500 euro ALL-IN.

 

Succes,

 

Rick

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn excuses, ik lees nu uit een artikel van medio 2006 dat het tarief 29,6% is...

 

Ik had eerst gegoogled op winstbelasting, en kreeg een Nederlands-talige site...ervan uitgaande dat het van Nederland was....blijkt bij nader inzien de site over Aruba te gaan ???

 

Anyway...mijn excuses nogmaals,

 

Benny

Get rich, or die trying ;)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Een besloten vennootschap (BV) betaalt over de behaalde winst vennootschapsbelasting. Dit geldt ook voor naamloze vennootschappen en coöperaties. Het tarief is over de eerste € 22.689 van de winst 25,5% en over de rest 29,6%.

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
Heeft iemand een idee over hoe het kapitaal naar Nederland "gesluist" kan worden?

 

Ik heb al een (misschien te lang) antwoord gegeven.

Echter is het een optie om de constructie te verlengen naar Luxemburg, maar over hoeveel geld praten we eigenlijk.

 

Wat is jouw prognose voor de eerste drie jaar?

 

Als je uit China importeerd zijn er voordelen, maar ook zeker nadelen.

Fitness apparatuur bestaat uit ijzer en/of staal.

Daar worden hele andere eisen gesteld wat betreft hardheid.

 

Ben jij zelf regelmatig bij het productieproces aanwezig?

Wie doet de controle en sterkteberekening?

 

Ik laat zelf op het moment daar "honda"aggregaten produceren.

Leuke goedkope handel voor de korte termijn.

Waarom; Het is geen Honda maar ....... ;), wel worden de klanten ingelicht en krijgen geen garantie, en de prijs is er naar!

€ 215 3500kw continu. Verkoop in Nederland.

 

Jij bouwt ook naar de toekomst gezien je wens naar constructie, maar heb je eigenlijk wel eens naar een goede adviseer gezocht?

Dan hoef je ook niet te vragen hoe je het geld hier krijgt.

 

Kan je vertellen dat deze mannen GELD kosten, maar laat eens een plan en begroting uitwerken naar twee maatstaven.

 

BV + ??? of de gehele door jouw gewenste constructie.

 

Nogmaals: Ga eerst eens verkopen, en bekijk de resultaten.

De mogelijkheden komen dan nog wel om meer geld over te houden.

 

Als je met de gedachte blijft voor de internationale constructie, dan kan ik maar 1 ding zeggen.

 

KOSTEN,KOSTEN; want begin met een adviseur op dit gebied.

Prijs € ..... Ik hoop dat het meevalt.

 

Gijs

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.