• 0

"uitstappen" V.O.F.

Ik heb veel doorgelezen in het forum maar hou toch enkele twijfels daarbij stel ik toch een eige topic op. excuses als dit misschien eerder aan bod is gekomen.

 

Ik en een goede schoolvriend van mij zijn in de zomer een VOF begonnen, momenteel krijgen wij het door omstandigheden niet "van de grond" en is ons bedrijfsdoel zonder enkele oplossing dan ook vervallen. ik zou graag willen stoppen met de VOF wegens mijn HBO studie waar ik me op wil concentreren. Eerst wat info: ons bedrijf heeft practisch geen investeringe gehad en ook practisch niks verkocht ( onder de 200 euro zeker) plus wij hebben geen enkele leningen of andere schulden open staan.

 

ik had een paar vragen, meer situaties omtrent het stoppen:

 

1. Ik wil stoppen en me collega gaat door: heeft dit vervolgens consequenties voor mij? "stakings"wetten ( zoals op de KVK site staat) wat houd dit zo al precies in, komen hier kosten, verplichtingen etc. bij kijken ?

 

2. Wij beiden komen tot de conclusie te willen stoppen en de VOF volledig te ontbinden. komen hier kosten, verplichtingen etc. bij kijken ?

 

bij voorbaad dank,

 

Junior

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Ga samen naar de kvk en laat de VOF omzetten naar een eenmanszaak voor jouw compagnon.

 

Laat een contract opstellen voor jullie beide waarin jouw compagnon je vrijwaart van datum?

 

Alles wat jullie samen zijn aangegaan; Bankrekening, etc.etc. laten ontbinden.

 

Kosten zijn er altijd, maar kan in juliie geval niet veel zijn.

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
hartelijk bedankt we staan zelfs nog niet eens ingeschreven bij een bank of belasting, ook hebbe we geen voorraden of niks, ik doelde meer op uitschrijfkoste ofzow , boetes etc etc. is dat hier van toepassing ?

 

Uitschrijfkosten betreft de KvK heb je niet, alleen moet je compagnon opnieuw betalen voor zijn inschrijving.

 

Wel heb je met de belasting te maken al denk je van niet.

Zodra je een bedrijf inschrijft bij de KvK geeft deze het door aan de belastingdienst. Je zal dus een boekhouding moeten inleveren (opstart en afsluiting).

 

Boetes heb je ook niet want je bent niet in overtreding.

 

Gijs

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.