• 0

Webshop - RMA / retour binnen 7 dagen.

Ik sta aan de vooravond van mijn webshop. Neen, ik ben geen nieuwe ondernemer en ook een website heb ik al jaren. Zelfs de webshop is niet nieuw maar wel het assortiment. Tot nu toe waren er enkele randartikelen te koop maar dat leverde in feite niet veel op.

Daar moest maar eens verandering in komen, leek me, dus de webshop wordt binnenkort flink uitgebreid met duizenden artikelen, zowel B2B als B2C. Mijn handel: computer hardware.

Wie durft er iets te zeggen over het te verwachten percentage retourzendingen? En dan met name de retourzendingen waar een consument bij koop op afstand gebruik van mag maken?

Exacte cijfers zullen hierover bestaan niet maar wie durft er iets over te zeggen?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9756-webshop-rma-retour-binnen-7-dagen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Het zal per handel ook wel verschillen. Bij hardware bestaat de kans dat binnen 7 dagen het product elders goedkoper verkocht wordt, een gewiekste klant stuurt het dan terug (als verzendkosten eruit zijn).

Met pricewatches etc is het allemaal aardig transparant, lijkt me iets om vast rekening mee te houden.

• 0
Gast Verwijderd account

Ik denk ook dat het er heel erg aan licht of je producten "welke typische inpuls aankopen zijn" verkoopt of producten verkoopt welke door mensen eerst uitgebreid word afgewogen.

Een vriendin van me heeft een webshop gehad in hondenkleding en accessoires, dit lijken mij typisch inpuls aankopen, zij kreeg dus ook bijna de helft terug gestuurd met melding dat het artikel niet zo mooi was als op de foto enzz.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar