• 0

Eenmanszaak starten in VS met E2 visum

Mijn vrouw is werkzaam in de VS (Californie) en we zijn daar beiden woonachtig en in bezit van een E2 visum. Binnenkort mag ik mijn sofinummer in ontvangst nemen en een werkvergunning gaan aanvragen. Mag ik dan ook een eenmanszaak opstarten en zo ja: Wat moet ik hiervoor doen? Ik heb van een kennis hier begrepen dat het een kwestie is van 1 formuliertje invullen, maar ik ben natuurlijk geen Amerikaan (hij wel) en geloof hier niemand meer, al zijn de adviezen goed bedoeld. Wie kan hierop sluitend antwoord geven? Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geen enkel probleem, zeker niet als je al een vergunning hebt!

 

Gewoon een agent opzoeken, inderdaad een formuliertje invullen en klaar is u..

 

Wat ik wel zou doen is een INC. of een LLC. starten, vergelijkbaar met een Nederlandse BV. Hiermee zijn je prive "dingetjes" afgedekt voor eventuele schuldeisers als het later niet meer lukt.

 

Welke stad of county zitten jullie? Wellicht dat ik wel een goed adres heb voor je..

 

Groet en succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Ontzettend bedankt voor de info. IK moet mijn werkvergunning nog aanvragen want ik heb gisteren pas een Social Security nummer ontvangen. Wellicht is het voor mij zinnig hier ook nog een vraag over te stellen: Welke formulieren ik hiervoor moet invullen, want de amerikaanse website is er een om geen wijs uit worden.

 

Elk formulier heeft een nummer, misschien kan iemand vertellen welke nummers ik moet hebben. EN nee echt dom ben ik niet hoor!

 

Ik ben overigens voornemens een eenmanszaakje op te zetten op het gebied van training, coaching, assessments en advisering. Dit voornamelijk op het gebied van communicatie en carriereontwikkeling.

 

Ik ga er vanuit geen schuldeisers te krijgen, want het kost mij geen enkele noemenswaardige investering. Ik zit trouwens in LA, Redondo Beach.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.