• 0

Niet met huidige klanten willen werken...

Ik heb heel vaak de neiging om niet met klanten/zakenpartners te willen praten omdat ze weer gaan 'zeuren'. En dan neem ik ongeveer een week mijn telefoon niet op en stel ik mijn email een week uit. En dan, als ik een goed moment heb, dan neem ik weer contact met ze op en uiteraard zijn ze dan een beetje teleurgesteld vanwege de mislukte contactpogingen.

 

Misschien ligt het type werk wat ik doe mij niet echt. Het liefst zit ik mijn eigen projecten te bedenken/ontplooiien dan dat van een ander maar dat levert op de korte termijn geen geld op. Dus maak ik websites en geef marketingadvies aan anderen om mijn (kantoor)huur te kunnen betalen. Maar ik heb er eigenlijk een gruwelijke hekel aan, vooral omdat je na het maken ervan, nog lang niet klaar bent. Zo heb ik een klant uit april waarvoor ik 'ff' een website zou maken. Die man belt mij nog steeds wekelijks om iets te veranderen. Ik weet het, een echte ondernemer heeft nooit rust, maar ik doe iets wat ik eigenlijk helemaal niet leuk vind en dan zit er ik zo lang aan vast.

 

Jullie zullen vast wel denken: jij bent geen echte ondernemer! Maar dat is het hopelijk niet!! Ik heb wel degelijk een 'ondernemersgeest'. Ik denk voortdurend aan nieuwe diensten/producten ontwikkelen om eindelijk dat echte 'gat in de markt' te kunnen vinden. En alles wat ik nu doe zie ik als tijdelijk werk om mijn kosten te kunnen betalen. Ik heb wel veel kwaliteiten waar andere bedrijven veel aan kunnen hebben, maar die ik eigenlijk zelf wil gebruiken ten behoeve van mijn eigen projecten.

 

Het liefst zou ik willen breken met alle huidige contacten en gewoon aan mijn eigen ding gaan werken waarmee ik geld zou kunnen verdienen in een type werk wat ik daadwerkelijk leuk vind! Maar ja, dat gaat vaak moeizaam. Ik zit te overwegen om een van mijn belangrijkste activiteiten te verkopen aan een leverancier ervan die eigenlijk vanaf het begin al staat te springen om een overname, maar die ik nooit heb laten overnemen. En dan nadat ik dat verkocht heb, eindelijk 'vers' te kunnen beginnen aan datgene wat ik echt leuk vind: eigen winkels/concepten ontplooiien.

 

Tja, ik moest dit ff kwijt.. Ik zou het leuk vinden om kritiek te ontvangen / advies / reacties... misschien mede-ervaringen?

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Iets doen wat je niet leuk vind, ik zou er mee stoppen ;D

 

Tenzij je gigantische verplichtingen hebt zoals een hypotheek en drie kinderen, waardoor de stap misschien gecompliceerder is, kan ik me niet voorstellen dat je iets zou blijven doen wat je niet leuk vind en waar je kennelijk ook de energie niet voor hebt (anders laat je je klanten geen week wachten).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ofschoon je in de kennelijk luxe positie verkeert dat je je klanten kan schofferen en dat ze toch nog blijven, ben ik het met je eens dat je zo je pensioen niet zult halen.

 

Ik denk dat je er verstandig aan doet een soort strategisch plan op te zetten. Wat heb je, wat kan je, wat wil je en uiteindelijk: hoe regel je dat?

Als je dit op papier hebt kan je eens met een adviseur doorpraten wat reëel is en of je de juiste route hebt uitgestippeld.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Als de klant nog steeds belt over die site heb je dan wel goede afspraken gemaakt over het einde van het project en eventuele kosten daarna?

Is er wellicht sprake van een grote machtsongelijkheid? Is het bijvoorbeeld een groot en sterk bedrijf en jij een startende/bijklussende student. Heb jij het idee dat er misbruik van je gemaakt wordt?

 

Vind je in het algemeen vaker dat mensen "zeuren". Softskill training wellicht?

 

Waar (naast dat jij het vervelend vind) wringt hem nu echt de schoen?

Ik denk namelijk dat in de huidige toestand het egaal is wat je doet je zal in de toekomst hetzelfde probleem weer tegen gaan komen.

 

Vertel eens wat meer in detail wat je huidige situatie is zonder naar de toekomst te blikken of aan te geven wat je liever zou doen.

 

Link naar reactie
  • 0

het doel heiligt de middelen. Het doel is -zo zeg je al- om de kosten te betalen zodat je daarnaast leuke dingen kan doen.

En wellicht kun je je daar dan binnen afzienbare tijd volledig op richten.

 

Je moet denk ik bij de dingen die je niet leuk vindt om te doen toch proberen de discipline te vinden om het zo goed mogelijk uit te voeren, zodat je ze steeds snel kan afronden.

 

Het gevaar is dat je er in blijft hangen.

 

volgens mij maken we dit allemaal wel eens mee!

 

Chris

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste: volg je hart! anders zit je alleen maar met een zuur gezicht achter je bureau en daar heeft geen enkele klant wat aan (of jij ze nou wilt of niet).

 

Ten tweede: is het een idee om voor jezelf een soort 'afbouwschema' op te stellen? Dat je bijvoorbeeld eerst 1 dag per week je gaan richten op je nieuwe bedrijfsideeën en dat uitbouwt naar 2, 3 etc. Op die manier ben je én met de dingen bezig die je leuk vindt én je houd wel financiële vastigheid.

 

Veel succes :D

Link naar reactie
  • 0

Misschien dat je jezelf ook wel een beetje onrealistisch voorspiegelt hoe het zou zijn om helemaal je eigen ding te doen. Je hebt dan namelijk nog steeds met mensen te maken, en die 'zeuren' altijd wel ergens over. Overal is communicatie voor nodig, er ontstaan altijd verschillende belangen, je roept altijd verplichtingen in het leven en er zijn vaak mensen van jou afhankelijk en andersom.

Anderzijds is een deel van je frustratie waarschijnlijk wel opgelost door iets anders te gaan doen. Je zou ook kunnen bedenken hoe waar jij goed in bent als dienst aan kunt bieden, zodat je in elk geval al wat minder kriegel wordt van vragen en eisen van mensen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.