• 0

Participatie ICT-bedrijf

Beste lezer(s),

 

Ik bezoek al een aantal maanden met enige regelmaat deze website en moet zeggen dat ik er al vele malen nuttige informatie heb kunnen vinden. Waarvoor dank aan alle vraagstellers en de experts die hun antwoord achter lieten !

 

Vandaag overkwam mij iets waarop ik graag uw reacties zou willen horen/lezen.

 

Ik ben reeds geruime tijd werkzaam als zelfstandig ICT-er waarbij ik me bezig hou met de ontwikkeling van internet gerelateerd software en websites. In de loop der jaren heb ik enkele malen overwogen om externe financiering te verkrijgen om mijn toko verder te laten groeien, maar helaas geen succes gehad.

Vandaag valt er echter (ongevraagd) een brief op de deurmat van het bedrijf Do Business Development die (vertrouwlijk) namens een client van hun op zoek is naar een ICT-bedrijf om gezamelijk iets nieuws op te zetten (participatie) waarbij hun client opdrachten zal inbrengen in de participatie.

Het lijkt een cadeautje, maar ik ben wantrouwig. Zeker na het lezen van vele verhalen omtrent malafide 'financiers' en hun praktijken.

Ik heb me voorgenomen om begin volgende week contact met Do op te nemen, maar wil me vooraf informeren.

 

Konkreet mijn vragen;

- Heeft iemand van jullie ooit van dit bedrijf gehoord of er misschien zelfs zaken mee gedaan?

- Heeft iemand van jullie ooit een dergelijke aanbod (uit het niets) gekregen en hoe ben je daar toen mee omgegaan?

- Als ik contact opneem met dit bedrijf, waar moet ik dan speciaal op letten?

 

Ik zie uit naar jullie reacties.

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bovenstaande advies zeker opvolgen!

En nog voor dat je naar het Nebib gaat zou ik eens een boek kopen over het schrijven van een ondernemingsplan. Niet dat je nu moet gaan pennen maar meer om een gevoel te krijgen voor de context waar een ondernemer zich in bevind.

Je product is namelijk maar een klein (zij het belangrijk) stukje van een succesvol bedrijf.

 

Link naar reactie
  • 0

http://do-bd.nl/ ik had er nog nooit van gehoord ??? Dat zecht niet alles natuurlijk, maar ik vind de website wat vaag. Een enorme hoeveelheid activiteiten en niet één verifieerbare referentie.

 

Het aanbod vind ik ook vrij vaag. Ik ken geen serieuze investeerders die zo opereren. Maar nogmaals, dat hoeft allemaal niks te betekenen.

 

Als je contact opneemt (zou ik eigenlijk niet doen) vraag dan om referenties en check ze! Charlatans zijn allergies voor checkers van referenties.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.