• 0

handelsnaam betwist

hallo.

 

mijn handelsnaam 4ward-creations is ter discussie gekomen.

 

een samenwerkende partij naam ecreation, vind het vervelend dat de namen zo op elkaar lijken.

 

ze hebben, volgens eigen zeggen de naam ecreation en ecreations gedeponeerd en willen het liefst dat ik het verander.

 

het zal overigens nog geen groot probleem zijn voor mij om het te veranderen, ik ben immers net begonnen en de naam is nog niet heel bekend..

 

 

toch ben ik blij met deze naam en wil het graag zo houden.

er zijn veel handelsnamen in nederland die creations erin hebben... maar zijn die nu allemaal fout.

 

mocht het echt een probleem worden, zal ik dit verandren om de onderlinge verhoudingen niet te schaden..

 

maar kan die partij er echt iets aan doen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

De deponering van de genoemde handelsnaam ecreation(s) sluit volgens mij niet uit dat jij de de naam 4ward-creations zou mogen gebruiken.

 

Heb zelf iets dergelijks in het verleden bij de hand gehad i.v.m. domeinregistratie en daar heeft de tegenpartij wel flink gezwaaid met brieven van advocaten etc., maar het nooit laten komen tot een werkelijke procedure.

 

In het kader van de door jou genoemde samenwerking is het wellicht echter te overwegen om eens met hun rond de tafel te gaan zitten en te kijken of jullie er uit kunnen komen.

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie
  • 0

ze hebben, volgens eigen zeggen de naam ecreation en ecreations gedeponeerd en willen het liefst dat ik het verander.

 

Okay, het eerste wat jij zelf kan doen, is nagaan wat er waar is van die bewering. Check bij het Benelux Merkenbureau (zie link op dit forum) of er een depot is en of het de naam betreft en niet het beeldmerk.

 

Dat lijkt me sterk, want creation op zichzelf is niet te claimen. Je kan er een e aan toevoegen en dan is het wellicht wel mogelijk, maar dat botst absoluut niet met andere toepassingen van creations.

 

Ze hebben maw geen poot om op te staan.

 

Als het nou nog om 4ward zou gaan....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

oke bedankt voor jullie reacties.

 

ik heb hun verzocht om aan te geven of ze er echt problemen mee hebben. maar volgens mij valt dit wel mee allemaal. maja..

 

inderdaad lijkt mij dat creation niet vast te leggen is.

 

bedankt, ik ga ermee verder.. deze mag op slot ;D

Link naar reactie
  • 0

Het gaat volgens mij over dit beeldmerk.

 

Daarnaast is er niets te vinden van ecreationS.

 

mijn handelsnaam 4ward-creations

 

Daarnaast zie ik niet echt het probleem aangezien je onder de naam "4ward-creations" niet eens de gelijknamige domeinname(n) hebt hangen laat staan onder deze naam (4W/Creations) geregistreerd staat bij de kvk maar dat terzijde.

 

Volgens mij al met al een beetje problemen zoeken waar er geen zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.