• 0

Wel of niet verzekeren ?

Ik ben een fultime werknemer binnen een bedrijf.

 

Ik wil een eenmanszaak gaan oprichten maar hoe zit het nu met de verzekeringen?

Ik ben op dit moment netjes verzekerd bij mijn baas en heb zelf uiteraard ook zo'n dure verzekering.

 

Moet ik nu, omdat ik een eenmanszaak ga beginnen, me ook nog gaan verzekeren voor dit initiatief? Ja of te nee? Ik ben toch al verzekerd?!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hier valt eigenlijk weinig zinnigs over te zeggen, want "bedrijfsverzekering" betekent niks, maar in het algemeen gelden privéverzekeringen en verzekeringen van een werkgever niet voor jouw bedrijf.

 

Je zult je zelf moeten oriënteren op nut, noodzaak en wenselijkheid van zakelijke verzekeringen voor bedrijfsaansprakelijkheid, beroepsaansprakelijkheid, inventaris/elektronica, rechtsbijstand etc.

 

En privé moet je denken aan arbeidsongeschiktheid.

Link naar reactie
  • 0

Hier valt eigenlijk weinig zinnigs over te zeggen, want "bedrijfsverzekering" betekent niks, maar in het algemeen gelden privéverzekeringen en verzekeringen van een werkgever niet voor jouw bedrijf.

 

Je zult je zelf moeten oriënteren op nut, noodzaak en wenselijkheid van zakelijke verzekeringen voor bedrijfsaansprakelijkheid, beroepsaansprakelijkheid, inventaris/elektronica, rechtsbijstand etc.

 

En privé moet je denken aan arbeidsongeschiktheid.

 

Een aansprakelijkheidsverzekering voor het bedrijf, en afhankelijk of je uit het bedrijf (straks) je hoofdinkomen haalt, een arbeidsongeschiktheidsverzekering voor jezelf is geen overbodige luxe.

 

Beroepsaansprakelijkheid is alleen nodig als je als bijv. accountant, fiscalist, assurantie tussenpersoon, notaris, makelaar o.i.d. aan de slag gaat. Het gaat dan om adviezen/diensten die verkeerd uitpakken waardoor een klant direct financieel nadeel ondervinden. Zoals een accountant die vergeet de aangifte belastingen op tijd te verwerken waardoor de klant een boete krijgt. Of de assurantietussenpersoon die een auto niet aanmeldt bij een verzekeraar, en de klant wordt door de politie gecontroleerd en krijgt een boete of erger heeft onverzekerde schade.

 

Inventaris/goederen kan je net zoals je privé inboedel tegen gewone risico's als brand, storm, waterschade, inbraak etc. verzekeren.

Link naar reactie
  • 0

zou ik de enige in Nederland zijn,.als ik me niet zou verzekeren in mijn geval?

 

Ik loop geen risico's dus vind ik het in eerste instantie ook niet nodig.Ik denk in een later stadium als er meer klanten zijn ik er wel verstandig aan zal doen. Ik heb het dan natuurlijk ook over een situatie wanneer het inkomen van het bedrijf het hoofdinkomen is geworden.

Link naar reactie
  • 0

Hendrik,

 

Niet veel van onze klanten zien het nut van verzekeringen veel zijn te duur of ze lopen liever het risico.

 

Natuurlijk zou het beter zijn een inkomensverzekering of een arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten maar noodzakelijk is het niet en je bent zeker niet de enige

 

Succes

Erik

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Een aansprakelijkheidsverzekering voor het bedrijf valt qua kosten meestal wel mee. Als je bij een klant schade veroorzaakt, en een ongeluk zit in een klein hoekje, ben je blij dat je hiervoor een verzekering hebt. Je moet je overigens afvragen of het starten van een eigen zaak wel zin heeft als je de verzekeringen niet kan betalen.

 

De verhouding wel een arbeidsongeschiktheidsverzekering of niet is op dit moment zo rond de 35% wel en 65% niet. Dus je bent zeker niet de enige. Maar realiseer je wel dat je bij arbeidsongeschiktheid dan terugvalt naar de bijstand met alle gevolgen van dien. Dus eerst eigen vermogen (huis, auto etc.) 'opeten' en daarna pas een uitkering + verplicht solliciteren.

Link naar reactie
  • 0

zou ik de enige in Nederland zijn,.als ik me niet zou verzekeren in mijn geval?

 

Ik loop geen risico's dus vind ik het in eerste instantie ook niet nodig.Ik denk in een later stadium als er meer klanten zijn ik er wel verstandig aan zal doen. Ik heb het dan natuurlijk ook over een situatie wanneer het inkomen van het bedrijf het hoofdinkomen is geworden.

 

Natuurlijk ben je niet de enigste in Nederland die zich niet verzekerd.

 

Misschien is het beter (om je van goed advies te kunnen voorzien) om iets meer te vertellen wat voor soort bedrijf je gaat beginnen. Ik zelf heb bijvoorbeeld een pakketverzekring, hierin kan ik onbeperkt mijn jurist bellen voor vragen en advies. Contracten worden gecontroleerd, de algemene voorwaarden worden jaarlijks nagekeken en indien nodig aangepast. Ook incasso van de facturen. Dit alles voor ong € 800,- per jaar.

 

Ik kan geen sluiten advies geven of je wel of niet moet verzekeren, dan zal je toch eerst meer informatie moeten geven.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0

Ik zit in de dienstverlening en ben pas voor mezelf begonnen.

 

ik vond het belangrijk om een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten, ik kom vaak bij mensen thuis, er staat overal spullen om me heen en een ongeluk zit in een klein hoekje.

en tegenwoordig hebben veel mensen dure spullen. dit betekend een hoog schadebedrag.

zo'n verzekering kost nog geen €300 per jaar, dus waarom zou je zo'n risico nemen?

 

groet Arno

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.