• 0

PC eerder aftrekbaar met Windows Professional?

Ik wil voor m'n eenmanszaak voor thuis desktop aanschaffen. Volgens het handboek van de belastingdienst zou deze aftrekbaar zijn als je 'm financiert vanuit je ondernemingsvermogen. Ik vraag me echter af of er niet meer eisen zijn, gelet op het eventuele gemengde gebruik van een desktop thuis.

Ook hoorde ik het verhaal dat je beter Windows Professional op je pc kan zetten dan de Home Edition ivm aftrekbaarheid. Is dat juist?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Ook hoorde ik het verhaal dat je beter Windows Professional op je pc kan zetten dan de Home Edition ivm aftrekbaarheid. Is dat juist?

 

Dit is een fabel, het grootste verschil tussen deze 2 versies is mogelijkheden op het gebied van netwerken. Dit is niet iets waar de belastingdienst zich mee hoort te bemoeien. Maar bij gemengd gebruik kunnen ze toch wel moeilijk gaan doen. (mijn ouders mochten de btw terug betalen toen de belastingdienst tijdens een controle een spelletje op mijn vaders zakelijke pc zag staan)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties!

 

Ik hecht eraan om het spel volgende de regels te spelen maar ik hoef ook niet het braafste jongetje van de klas te zijn. Hoe gaan jullie daarmee om?

 

Neem als vb. de gsm die ik voor m'n werk aanschaf. Uiteraard gebruik ik deze hoofdzakelijk voor m'n werk, maar ik zal 'm toch ook regelmatig voor prive gebruiken. Toen ik nog in loondienst was, en ik een gsm van m'n werk had, belde ik echter ook regelmatig prive (met medeweten van m'n werkgever). Dat zal de werkgever ook niet gemeld hebben richting de belastingdienst.

 

Idem de computer.

 

Groeten

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Wat voor os je op je laptop zet doet er niet toe, het gaat erom dat je aannemelijk kan maken dat je de pc zakelijk gebruikt.

Het ligt ook een beetje aan je business of je dat aanemelijk kan maken, maar voor de meeste is dat geen probleem lijkt me.

Wat betreft overige middelen, zelf zet ik mijn gsm als zakelijke kosten en mijn gewone telefoon als prive, maar dat is ook afhankelijk van je situatie.

 

grt martijn

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.