• 0

Aantal dagen tussen factuur, herinnering en aanmaning

Is er een minium aantal dagen wettelijk bepaald wat er tussen een factuur, herinnering en aamaning moet zitten?

 

Ik heb namelijk nog een factuur openstaan van een bedrijf, maar deze rekend maar 3 dagen tussen een herinnering en aanmaning en ook maar 3 dagen tussen aanmaning en incassobureau.

 

Ik vind 3 dagen wel erg weinig, maar wat ik me dus afvroeg of daar een wettelijk bepaald minium aantal dagen voor is.

 

Alvast bedankt!

4U-Web ICT Solutions

Schieland 4

2751 DX Moerkapelle

 

Tel: 079-8883911

Fax: 084-7365682

E-mail: info@4u-web.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij zijn hier geen wettelijke bepalingen voor.

 

Normaal gesproken staat in de Algemene Voorwaarden; " De facturen dienen binnen de termijn en op de wijze zoals aangegeven door de gebruiker te worden voldaan"

 

" Bij niet tijdige betaling is de wederpartij onmiddelijk in verzuim. De overeenkomst wordt geacht te zijn geannuleerd op de dag van verzuim. Daarnaast is de consument bij, niet tijdige of niet volledige betaling van enige door hem verschuldigde bedragen,met ingang van de vervaldatum van de betreffende factuur van rechtswege in verzuim zonder dat daarvoor enige ingebrekestelling vereist is. Vanaf dat moment is de wederpartij tevens een vertragingsrente gelijk aan de wettelijke rente plus 2% per maand .....

 

Aldus enkele citaten

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

De enigste regel is dat men drie maal op de hoogte gesteld moet worden voordat men het uit handen kan geven.

 

Bij jouw leverancier hebben ze dus weinig geduld.

 

Wat is trouwens het probleem?

Als je inkoopt weet je toch wat je moet betalen aan de hand van het betalingstermijn.

 

Door al die lange termijnen en uitgestelde betalingen maken wij ondernemers het elkaar alleen maar moeilijk.

 

Het is 1 groot sneeuwbal-effect! >:(

 

Wanneer je besteld, zorg dat je kan afrekenen.

Uiteindelijk betalen we het allemaal zelf.

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0

Vraag de wederpartij op welke regeling ze dit handelen baseren. En met name vraag een afschrift van de algemene voorwaarden als je die nog niet hebt. Als het niet in de algemene voorwaarden staat dat je binnen 3 dagen moet betalen en dat anders het incassobureau wordt gestuurd, dan kunnen ze je niet tot zo een snelle betaling dwingen. Als het er wel in staat, dan is het maar de vraag of dit een redelijke regeling is waar de wederpartij aan vast kan houden. Je zou dan schriftelijk kunnen aangeven, dat dit een niet redelijke termijn betreft en dat je uiteraard bereid ben tot betaling over te gaan - binnen een redelijke termijn (bijvoorbeeld twee weken) en dat je uitdrukkelijk geen bijkomende kosten van de zijde van de wederpartij (zoals incassokosten) accepteert.

Ondernemingsrecht, ICT-recht, Privacyrecht, Arbeidsrecht

Juridische info: Samenwerkingsovereenkomst niet nodig, wij kennen elkaar goed

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.