• 0

Hulp bij benaderen investeerders

Goedemorgen,

 

Mijn man en ik zijn een bedrijf in oprichting en hebben een degelijk bedrijfsplan met een unieke marketingformule klaar voor de uitvoer.

We hebben de nodige kapitaalkrachtigen al gesproken, maar ik zou ook graag de investeerders buiten de banken op een goede manier benaderen met onze informatie.

Kan iemand mij op weg helpen met een voorbeeldbrief hoe je een investeerder het beste kunt benaderen?

Ons project betreft een miljoeneninvestering, dus ik wil wel met de nodige etiquette en professionaliteit een goede ingang vinden.

Het betreft een zakelijke dienstverlening voor het topsegment zakenmensen op mondiaal niveau met België als locatie.

 

Ik zie jullie reacties graag tegemoet.

 

N. Grannetia

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemorgen,

 

Mijn man en ik zijn een bedrijf in oprichting en hebben een degelijk bedrijfsplan met een unieke marketingformule klaar voor de uitvoer.

We hebben de nodige kapitaalkrachtigen al gesproken, maar ik zou ook graag de investeerders buiten de banken op een goede manier benaderen met onze informatie.

Kan iemand mij op weg helpen met een voorbeeldbrief hoe je een investeerder het beste kunt benaderen?Ons project betreft een miljoeneninvestering, dus ik wil wel met de nodige etiquette en professionaliteit een goede ingang vinden.

Het betreft een zakelijke dienstverlening voor het topsegment zakenmensen op mondiaal niveau met België als locatie.

 

Ik zie jullie reacties graag tegemoet.

 

N. Grannetia

 

Een miljoeneninvestering binnenhalen met een goede brief? Ik wou dat ik wist hoe dat moest. Volgens mij werkt het ook niet zo. Je moet netwerken. Je moet de investeerders leren kennen. Zij moeten jou leren kennen. Je moet weten wat hen beweegt (dat is voor iedere investeerder net weer wat anders) en je moet hen net zo aanspreken dat je ze de indruk geeft dat je weet waar je het over hebt en dat je wet wat zíj willen.

 

Ga netwerken voor je brieven verstuurd. Maak gebruik van netwerkgelegenheden zoals www.businessangels.nl en www.hollandinnovation.nl

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Dag Grannetia,

 

Als je het goed vind kijken we iets dieper. Ook op een netwerkgelegenheid heb je een "brief" nodig. Alleen het het dan pitch.

Een ding moet je goed begrijpen. Een investeerder zal je maar één keer afwijzen. Het is dus van belang dat je alles van het begin tot het einde goed doet. Niet alleen first contact.

 

Om je verder te helpen heb ik wat meer informatie nodig, daarom een paar vragen:

 

Hebben jullie al ander bedrijf of eerder een bedrijf gehad. M.a.w. wat is je ervaring als ondernemer?

Heeft het bedrijf al omzet?

Hoeveel wil je precies en wat wil geeft jij ervoor terug? B.v. 100.000 voor 20% aandeel in het bedrijf.

Stoppen jullie er zelf ook geld in?

Waar wil je het geld aan uitgeven? Marketing, salarissen, goederen...?

 

Op zich kan ik nog veel andere vragen stellen maar die zijn ook afhankelijk de antwoorden op de bovenstaande vragen.

 

Dus wat heb je te verliezen...

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.