• 0

Identiteit/anoniemiteit aandeelhouders van B.V.

Hallo medeforummers,

 

De vraag is al onderdeel van een andere post en al vaker gesteld, maar ik heb hierop nog geen bevredigend antwoord dus stel ik hem nogmaals.

 

Is het, anders dan voor belasting- en opsporingsdiensten, na te gaan wie de aandeelhouders van een B.V. zijn? Alleen als er sprake is van enig aandeelhouder, is volgens mij bij de KvK gedeponeerd wie dit is en deze informatie is vrij opvraagbaar. Hoe is dit als er sprake is van meerdere aandeelhouders? Is dan op een andere manier na te gaan wie die aandeelhouders zijn?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo medeforummers,

 

De vraag is al onderdeel van een andere post en al vaker gesteld, maar ik heb hierop nog geen bevredigend antwoord dus stel ik hem nogmaals.

 

Is het, anders dan voor belasting- en opsporingsdiensten, na te gaan wie de aandeelhouders van een B.V. zijn? Alleen als er sprake is van enig aandeelhouder, is volgens mij bij de KvK gedeponeerd wie dit is en deze informatie is vrij opvraagbaar. Hoe is dit als er sprake is van meerdere aandeelhouders? Is dan op een andere manier na te gaan wie die aandeelhouders zijn?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 

 

Ook bij meerere aandeelhouders is dit gedeponeerd bij de kvk. Ook als aandeelhouders rechtspersonen zijn zijn deze weer via de kvk te traceren. Alleen via een trust of via een NV kan je aandeelhouders afschermen. Maar waarom zou je?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Het betreft een zaak waarop het familierecht van toepassing is. Ik wil niet dat het voor anderen zichtbaar is wie de aandeelhouders zijn. Misschien is het bij de KvK geregistreerd wie de aandeelhouders zijn, maar geeft de KvK deze informatie ook prijs? Ik weet dat dit i.g.v. enig aandeelhouder wel het geval is en de diverse reacties in andere posts spreken elkaar tegen.

Link naar reactie
  • 0

Het betreft een zaak waarop het familierecht van toepassing is. Ik wil niet dat het voor anderen zichtbaar is wie de aandeelhouders zijn. Misschien is het bij de KvK geregistreerd wie de aandeelhouders zijn, maar geeft de KvK deze informatie ook prijs? Ik weet dat dit i.g.v. enig aandeelhouder wel het geval is en de diverse reacties in andere posts spreken elkaar tegen.

 

Ja, zondermeer.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Vandaag even de proef op de som genomen en een willekeurige KvK gebeld. Er werd mij verteld, dat als er sprake is van enig aandeelhouder, deze gewoon vermeld staat in het KvK-uittreksel dat opvraagbaar is. Indien er meerdere aandeelhouders zijn, zou dit bij de notaris bekend zijn, maar deze heeft een ambstgeheim.

 

Wat is waar?

Link naar reactie
  • 0

Allereerst een algemene opmerking: het is niet toegestaan om topics te herhalen wanneer deze elders op het forum al aan de orde zijn gesteld.

 

Zelfs zonder KvK is het betrekkelijk eenvoudig om te achterhalen wie er achter een bepaalde BV zitten. Er zijn bureau´s die hiermee de kost verdienen.

 

Omdat dit topic ook al eerder in een andere draad aan de orde is gesteld wordt deze draad hierbij gesloten.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.