• 0

Gebruiksvriendelijke pc

Ik heb het idee om een gebruiksvriendelijke pc (lees: betere pc) te maken. Een pc waar ik nieuwe features aan kan toevoegen om nog gemakkelijker met de pc te werken: vb. extra usb-poorten op bepaalde plaatsen, controlelampjes om te zien of alle stekkers goed zijn ingestoken, extra schuifje voor een handleiding voor eerste hulp, enz. Ik probeer zoveel mogelijk features in deze pc te steken. Ik heb al enkele ideeën uitgewerkt, maar ik ben benieuwd hoe jullie erover denken. Zijn er nog zo van die dingen waaraan jij je ergert of waarvan je vindt dat er dingen beter kunnen gemaakt worden. Wie weet kan ik ook mijn eigen merk op de markt brengen;)

 

bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Of het beter is weet ik niet, maar het idee om een pc op maat te kunnen maken spreekt mij wel aan. Zo heb ik bv meer aan een flink werkgeheugen dan aan veel harde-schijfruimte en prefereer ik een cardreader boven veel visuele power die een gamer wel weer zal willen.

Volgens mij is er wel een markt voor zulke tailormade oplossingen die worden uitgevoerd op basis van een standaard pc, zonder dat je zelf bij een goede pc handelaar alle onderdelen bij elkaar moet zoeken die vervolgens in een kast worden gestopt.

Zeker met laptops zie ik veel voorbijkomen waarbij ik net niet alles kan krijgen zoals ik wil, zodat ik weer additionele onderdelen moet aansluiten oid.

Of je meteen ook hele nieuwe features als controle-lampjes en schuifjes moet aanbieden kan ik niet beoordelen, daar zou ik iig weinig behoefte aan hebben, maar wie weet..................

 

Hoe dan ook: succes!

 

GJ

 

Link naar reactie
  • 0

Jeetje wat een moeilijk pad ga je kiezen,

 

Proberen een PC beter te maken, terwijl je zo afhankelijk bent van verschillende componenten en niet te vergeten het besturingssysteem.

 

Hoe zie je dat, is deze PC alleen voor jou of wil je deze commercieel weg zetten. Waarom zouden mensen deze PC dan kopen? is deze stabieler, sneller meer opslag capaciteit?

 

vb. extra usb-poorten op bepaalde plaatsen

 

Zitten die nu al niet overal, waar zou je dan nog poorten willen plaatsen, aan de zijkant of onderkant?

 

Als je een eigen kast ontwerpt zal deze ook geproduceerd moeten worden. De huidige kasten komen allemaal uit het verre oosten, dat wordt dan investeren in een paar containers.

 

controlelampjes om te zien of alle stekkers goed zijn ingestoken,

 

Ok, ik werk en zie dat een stekker niet goed is ingestoken bedoel je dan aan de buitenkant of aan de binnenkant?

 

Als de stekker niet goed is ingestoken start hij niet, als de muis of toetsenbord niet goed is aangesloten dan krijg je een melding op je scherm.

 

Als de UTP niet goed is bevestigd begint mijn XP meteen te klagen.

 

Dus ik weet niet welke stekkers van belang zijn om te melden.

 

extra schuifje voor een handleiding voor eerste hulp

 

Op zich handig, maar een beetje overbodig. Ik persoonlijk zit niet te wachten op een boeken vakje op mijn PC. Daarnaast zullen de meeste mensen bij problemen meteen de telefoon grijpen voor ondersteuning.

 

Hoewel ik het waardeer dat je probeert een betere PC te creeeren denk ik niet dat het "gebruiksgemak" van de kast op een hoog niveau staat voor eindgebruikers.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Of het beter is weet ik niet, maar het idee om een pc op maat te kunnen maken spreekt mij wel aan. Zo heb ik bv meer aan een flink werkgeheugen dan aan veel harde-schijfruimte en prefereer ik een cardreader boven veel visuele power die een gamer wel weer zal willen.

Volgens mij is er wel een markt voor zulke tailormade oplossingen die worden uitgevoerd op basis van een standaard pc,

 

Doet zo een beetje ieder PC boer dat niet

 

Zeker met laptops zie ik veel voorbijkomen waarbij ik net niet alles kan krijgen zoals ik wil, zodat ik weer additionele onderdelen moet aansluiten oid.

 

Dat zit eraan te komen

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Iedere pc boer dat, maar dan kom je (zoals ik al schreef) met een pc op maat gemaakt, terwijl ik ook wel een standaard pc met een maar modificaties zou kunnen gebruiken.

 

Ben benieuwd naar de laptops...........

 

GJ

 

Wat de PC's betreft klopt dat, maar een standaard PC naar de wens van iedereen is denk ik niet mogelijk, dus zal je bij een PC winkel altijd met een basis moeten beginnen en daar enkele opties aan toevoegen.

 

De laptops, dat gaat stoer worden verscheidene fabrikanten zijn bezig een universele standaard "het verified bij intel notebookprogramma" te creeren zodat, verkopers zgn. barebones kunnen inkopen en deze geheel naar de wens van de klant kunnen specificeren.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Proberen een PC beter te maken, terwijl je zo afhankelijk bent van verschillende componenten en niet te vergeten het besturingssysteem.

 

Vergeet de chair-to-keyboard interface niet. Die is ook behoorlijk onbetrouwbaar...

 

CONCLUSIE: als je een betere PC wilt bouwen zal je helemaal van scratch moeten beginnen, en alle fouten uit de huidige PC's proberen op te lossen

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0
Quote:

controlelampjes om te zien of alle stekkers goed zijn ingestoken,

 

Ok, ik werk en zie dat een stekker niet goed is ingestoken bedoel je dan aan de buitenkant of aan de binnenkant?

 

Als de stekker niet goed is ingestoken start hij niet, als de muis of toetsenbord niet goed is aangesloten dan krijg je een melding op je scherm.

 

Je kan er misschien mee lachen, maar controlelampjes zouden geen overbodige luxe zijn. Zelfs als er een melding komt op de pc, zien ze het nog niet. Niet iedereen kan goed omgaan met een pc... Wanneer je toetsenbord niet goed insteekt en je laat dan het controlelampje van het toetsenbord flikkeren (als dan niet met een klein lcd-schermpje met extra info), zou het probleem kunnen worden opgelost. Als ICT-Coördinator kom je deze problemen veel tegen, het zou tof zijn om niet telkens die problemen te moeten oplossen:) Ik ben momenteel nog aan het brainstormen, maar alvast bedankt voor de reacties;)

Link naar reactie
  • 0

Mik je juist op mensen die heel weinig wensen, en dus al die over the top features niet hoeven maar wel specifieke wensen (15 USB poorten voor èn de fotocamera èn de camcorder èn de cardreader èn de printer èn de USB stick èn het USB-lampje èn de USB-koffiekopwarmhouder èn dit èn dat)?

 

Of mik je juist op de pro die precies weet wat hij wil (voor zover dat mogelijk is)? Dat zijn nogal verschillende doelgroepen.

Link naar reactie
  • 0
Wanneer je toetsenbord niet goed insteekt en je laat dan het controlelampje van het toetsenbord flikkeren

 

Eén van de eigenschappen van een stekker die er niet goed in zit is dat hij geen (goed) contact maakt, is dus erg lastig om via die stekker een lampje te laten knipperen ;D

 

Grootste probleem is dat je niet veel verder zult komen dan het detecteren van een probleem. Een waarschuwing 'uw internet doet het niet' is leuk maar een niet ervaren gebruiker het laten oplossen is in de meeste gevallen onbegonnen werk. Zelfs de vraag 'zit de sterker in de hub (dat grijze kleine kastje met lampjes bovenop en 4 kabels aan de achterkant)' is al te complex (weet ik uit ervaring)

 

Het gebruik vereenvoudigen is wel een leuke uitdaging. Maar dat is de software hoek, wil je ook die kant op?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mijn bedenkingen bij dit idee.

 

Als je zo'n computer maakt met "zoveel mogelijk features" zoals je aangaf, stijgt de prijs van zo'n computer niet? Het lijkt mij dat de doelgroep zoals je zelf aangaf "mensen die het minste van pc's afweten en enkel hun pc gebruiken voor te surfen, foto's erop te kunnen zetten en wat werken in word... " Juist niet veel geld willen neerleggen voor een computer die alleen voor deze simpele zaken worden gebruikt.

(Dit alleen in het geval dat de computer duurder is dan de gem. computer)

 

Misschien een idee om de "zoveel mogelijk features" weg te laten en weer back to basics te gaan. Hierbij denk ik aan de mobiele telefoon die ook weer op de markt komt waar je alleen mee kan bellen. M.a.w. houdt die computer zo simpel mogelijk zonder de extra features (wat als deze niet werken, dan snappen ze er helemaal niets meer van).

 

Mij lijkt een extra dienstverlening meer voor de hand liggend, help de mensen met installeren, en bij evt. fouten.

 

Dit zijn mijn gedachtes erover, jij hebt het natuurlijk al verder uitgedacht en misschien zit ik er helemaal naast..maar hopelijk heb je er iets aan!

 

Maar ik wens je in ieder geval veel succes en plezier in hte ondernemen en uitwerken van je plan!

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me op dit moment geen dingen bedenken die ik graag verbeterd zou willen zien...

 

maar als je naar een computer cursus gaat (tegenwoordig vaak ook in bejaardenhuizen gegeven) kan je kijken waar beginnelingen, en mensen die er nog niets van afweten tegen aanlopen...Ik denk dat zij je wel kunnen helpen met ideeen om je "betere computer" te ontwikkelen

 

Succes :)

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.