• 0

Ontheffing van administratieve verplichtingen

Hallo,

een vraagje waarop ik nog geen antwoord heb kunnen vinden.

De situatie is zo dat ik volgend jaar ontheffing van administratieve verplichtingen heb gekregen van de belastingdienst voor mijn eenmanszaakje. Daarnaast werk ik nog parttime voor een ander bedrijf. Ik kan van dat berijf een aardig bedrag meenemen als ik vrijwillig zou vertrekken, er is namelijk een reorganistie op komst.

 

Nu zat ik ter denken wat voor mijn het beste is mbt dat geld.(voor een stamrecht bv is het te weinig) ???

 

Ik had gedacht aan het volgende: ;D

 

Mijn aanstaande ex-werkgever stort begin volgend jaar dat geld op mijn rekening van de eenmanszaak en omdat ik geen aangifte hoeft te doen hoef ik daar ook geen belasting over te betalen.

 

Denk ik zo goed of gaat dit sprookje niet door? ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Helaas, jouw werkgever is verplicht ieder jaar zijn uitbetalingen (naast de loonadministratie) aan derden door te geven aan de belastingdienst.

 

Waarom is een stamrecht niet interessant? Iedere vennootschap kan hier voor dienen, dus ook de ltd (zonder stortingsverplichting aandelenkapitaal).

 

Zorg er dan wel voor dat je je goed laat voorlichten; aan een stamrecht kunnen nogal wat (fiscale) haken en ogen zitten.

 

Succes

 

Rob

Link naar reactie
  • 0

Rob zei:

"Helaas, jouw werkgever is verplicht ieder jaar zijn uitbetalingen (naast de loonadministratie) aan derden door te geven aan de belastingdienst."

 

Ligt er dan opeens een belasting aanslag in de brievenbus?

 

En wat die stamrecht betreft, het gaat "slechts" om 25.000 euro en overal zie ik dat het pas rendabel is vanaf 50.000 euro, toch?

 

Bedankt alvast!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.