• 0

nieuw personeel aannemen

Hoeveel vertrouwen geef je je nieuw aangenomen personeel.

 

Ben je bereidt om een bedrijf in te huren die al je nieuw aan te nemen personeel scant dmv background check, alvorens je ze aanneemt.

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

:-[ wij bieden dit idd aan, maar ben zelf net als niets wetende marketingmedewerker zonder enige ervaring bezig uit te zoeken wat de consument en mkb-ers uberhaupt wil voor ik enige reclame ga maken voor de diensten die wij aanbieden.

 

Wil dus eerst weten of er wel oren naar is.

 

Verder zal ik jullie dus niet lastig gaan vallen met onze diensten en verkooppraatjes. ;)

 

Hopelijk mag ik op deze manier wel enige info verkrijgen.

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
  • 0

Bij een background check kun je denken aan eventuele antecedentenonderzoek (strafblad ja of nee), referentie controles (waarom is de persoon uit dienst getreden bij vorige werkgever), arbeidsverleden problematiek (diefstal zonder aangifte, frauduleus ziekteverzuim) En zo zijn er nog meer dingen te onderzoeken wat de werkgever zelf wil weten. Eventuele check of aangegeven diploma's wel echt zijn.

 

Dit is wat globaal bij een background check hoort. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen die je naast een background check wellicht zou willen weten.

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
  • 0
Hoeveel vertrouwen geef je je nieuw aangenomen personeel.

 

- ja, het is belangrijk dat ik goed personeel in dienst heb.

- nee, we zien later wel weer wat we hebben aangenomen

- misschien, ligt er aan wat de kosten zijn

 

Tuurlijk is het belangrijk om "goed" personeel in dienst te hebben en een goed personeelslid is in princype "onbetaalbaar".

 

Gaat het niet meer om het "kunnen vertrouwen" aspect?

 

Basic checks kun je als werkgever wel uitvoeren. Refrentie checks hecht ik niet altijd even waarde aan. Daarnaast is er ook een stukje "gut-feeling", het klikt of het klikt niet en dat weet je meestal al in de eerste minuut dat iemand binnenkomt voor een gesprek.

 

Een eventuele check of aangegeven diploma's wel echt zijn zie ik wel als iets nuttigs, maar uiteindelijk gaat het erom dat de werknemer zichzelf waarmaakt in zijn proefperiode.

Link naar reactie
  • 0

Vooral die proefperiode is een enorme bedreiging voor je dienst omdat er in principe weinig risico zit aan het aannemen van fout personeel, zolang je maar opmerkt dat het fout zit binnen de proefperiode.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast zal het ook niet zo zeer aan de kosten liggen maar eerder aan de "tijd" die jullie nodig hebben om iemand volledig te kunnen screenen.

 

"Marechaussee doet er zo'n week of 2 over om iemand te screenen om op de landelijke luchthaven te mogen werken"

 

Daarnaast neem ik aan dat jullie niet zo "vrij" toegang kunnen krijgen tot bepaalde zaken zoals "strafblad" enz.

 

Dit is al gedeeltelijk op te lossen door je nieuwe werknemer een verklaring van goed gedrag te laten overleggen.

 

Voor zover ik kan zien leveren jullie weinig meerwaarde voor kleine mkb'ers, daarnaast is het volgens mij nog steeds zo dat de "foute" werknemers zich liever in de anonimiteit laten opgaan en daarom kiezen voor de wat grotere bedrijven.

Link naar reactie
  • 0

Ondanks dat er wel wat antwoorden tussen staan die we als bedrijf eigenlijk niet zo graag willen horen ben ik erg blij met jullie reacties.

 

Het geeft mij een beeld van hoe bedrijven denken en waar wij wel of niet op in kunnen en hoeven te springen.

 

Meer reacties zijn natuurlijk welkom.

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
  • 0

De prijzen die we daar hebben staan zijn voornl. voor andere diensten waarbij de kosten flink hoog kunnen zijn omdat het een grote opdracht is. denk aan woonfraude onderzoeken. Of bijv. grote observaties waarbij je langere tijd bezig bent en veel uren maakt, mmar goed we willen niet alleen die diensten aanbieden aan de mkb ook de diensten als background checks.

 

En om dat op de juiste manier aan te kunnen bieden moet je naar wat ik geleerd heb zo her en der onderzoek doen en door middel van polls, enquetes er achter zien te komen of er vraag naar is.

 

 

 

 

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het allemaal een beetje onzin "sreenen"is slecht een moment opnamen. Als je kerfstok schoon is (geen strafblad bv) en je kunt goed "toneel"spelen is er niks aan de hand. Een goede personeels-maanger is speciaal opgeleid en weet meestel door de mensen heen te prikken. " Het gevoel en de 1e indruk lijkt mij net zo belangrijk".

 

Even offtopic;

 

Als ik jullie site bekijk moet ik eigenlijk alleen maar lachen, ben er 1 min opgeweest en vind het persoonlijk erg kinds over komen, sorry hoor.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0

Dat weten wij. Wij zijn bevoegd om dit soort onderzoeken te doen en bewaren deze gegevens ook volgens alle wetten en regels.

 

Strongwood is een door het ministerie van justitie erkend recherchebureau, geregistreerd onder vergunningnummer POB 809. Daarnaast heeft Strongwood de wijze van het omgaan met persoonsgegevens gedeponeerd bij het College van Bescherming Persoonsgegevens te Den Haag.

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
  • 0

De vraagstelling is erg verwarrend. Ik hoop dat jullie diensten niet zo verwarrend zijn. Je vraagt "Hoeveel vertrouwen geef je nieuw personeel" en mogelijke antwoorden zijn "ja" en "nee".

 

Het lijkt me dat je nieuw aangenomen personeel vertrouwt, anders neem je ze niet aan. In ieder geval na de proeftijd. Bij twijfel neem ik niet aan: je hebt minder gauw spijt van het ten onrechte niet aannemen van iemand dan van het ten onrechte wel aannemen van iemand.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.