• 0

Verkoop door bloggers

Ik ben nu een tijdje bezig om een online magazine op te zetten. Lokaal van opzet. Het wordt gevuld door bloggers.

 

Adverteren kan, door de bloggers een dienst/product uit te laten proberen, waarover vervolgens geblogd wordt. Dat kan met tekst, maar ook film/foto uiteraard. Hieraan wordt een bestelformulier gekoppeld, waardoor de aandacht van de lezer en de handeling dichterbij elkaar liggen, dan bij een testimonial in een papieren magazine.

 

Momenteel richt ik me vooral nog op het werven van bloggers en traffic in het algemeen.

 

Ik ben nog niet heel intensief met werving van advertenties bezig geweest. Ik heb wat bezoekjes afgelegd aan potentiele klanten. Lokale ondernemers, zoals een restaurant, kano-verhuur en een kapper die ook workshops geeft. Allemaal hele mooie klanten voor deze vorm van adverteren.

 

Zodra ik uitleg dat het voor een online magazine is, dat gevuld wordt door bloggers ben ik ze kwijt. Ze kennen de term bloggen nog helemaal niet.

Ik heb natuurlijk een foldertje achtergelaten over webloggen. Als ik de volgende keer langskom, dan weten we in ieder geval waar we het over hebben.

 

Ik ben ervan overtuigd dat dit een concept is waar toekomst in zit. Is het er nog te vroeg voor?

 

Wat vinden jullie van het idee?

 

 

Groet,

Mieke

 

www.outbox.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Noem het een krant. Leg uit dat je bloggers de journalisten zijn die een recensie schrijven.

Begin bij de gemiddelde nederlander niet over bloggen, rss-feeds etc.

 

Probeer het concreet te maken. Print een voorbeeld van je magazine uit (op papier..) en laat dat zien. Maak ook een voorbeeld van een blogger die een recensie over een restaurant schrijft (oid). Vergeet het woord weblog en maak er online magazine van.

De kapper is niet geinteresseerd in weblogs (kun je die knippen dan?), maar wel in adverteren in lokale media.

 

Buiten dat vind ik het een leuk idee en ben ik erg benieuwd hoe erop gereageerd wordt vanuit je woonplaats.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Mieke,

 

Ik denk dat je de term bloggen in jou geval ook beter niet kunt gebruiken. Ik zie je website al als een behoorlijke complete site. Ik vraag me af of de mensen wel voldoende weten wat "bloggen" nou precies is en inhoudt. Dat bloggen "hot" is op dit moment twijfel ik niet aan.

 

Ik wens je veel succes, en je site ziet er goed uit hoor!

 

 

Misschien heb je wat aan deze link, om het je pontentiële klanten het beter uit te kunnen leggen? http://nl.wikipedia.org/wiki/Blog

 

Noem het een interactieve website?

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0

Mieke,

 

Wij hebben recentelijk een stuk geschreven over zakelijk bloggen, wellicht kan je daar nog informatie uithalen: www.zakelijkweblog.info

 

Ik vind je concept interessant en vooruitstrevend. Ik ben benieuwd hoe het uitpakt. Een korte praktische vraag; kan je de ondernemer garanderen dat hij een positief stukje krijgt? Kan je bijvoorbeeld voorkomen dat één van jouw bloggers een enorm negatief stuk schrijft over een kappers workshop?

 

Groet,

Remco

Wij bieden een professionele website voor starters met alle toeters en bellen. Voor meer informatie ga naar: http://starters.somanythoughts.nl

Link naar reactie
  • 0

Het simpele antwoord is NEE, je kunt geen positief stukje garanderen.

 

Ik denk niet dat dat een manco is. Ik denk dat daar de kracht in zit. Het blijft een blog. Mensen kunnen reageren. Het draait op eerlijkheid.

 

Natuurlijk weet de bedrijfsleider dat de blogger eraan komt en dat deze een reportage komt maken. Dus het is slim om die persoon in de watten te leggen.

 

Maar de vrijheid van meningsuiting is niet te koop. Op een blog draait het er juist om dat je alles kunt zeggen wat je wilt.

 

Uiteindelijk heeft de lezer daardoor het gevoel dat hij/zij af kan gaan op die recensie. Een stukje op de site krijgt daar alleen maar meer waarde door. Als je hierdoor het idee hebt, dat die kapper inderdaad helemaal top knipt, zou je er dan niet liever naartoe gaan, dan wanneer iemand met een overstyled hoofd je met een tandpasta-glimlach aankijkt en hetzelfde beweert?

Groet,

Mieke

 

www.outbox.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Nonex :)

 

Dat is verrekte moeilijk om het maar eens duidelijk te verwoorden.

 

Ik ben ook aan het bedenken of ik mijn verdienstenmodel wil veranderen. Er gaat ontzettend veel input in zitten om het concept uitgelegd te krijgen. Ik vraag me dan ook af, of het op een andere manier niet beter/makkelijker kan.

 

Ik hou het nog even onder de hoed, maar ik hou jullie op de hoogte via dit draadje.

 

Groeten,

Mieke

Groet,

Mieke

 

www.outbox.nl

Link naar reactie
  • 0

Goed te horen. Een garantie van een postief stuk geven zou immers volledig tegen de definitie van webloggen ingaan!

 

Je zegt: "de lezer daardoor het gevoel dat hij/zij af kan gaan op die recensie" je gaat er dan wel vanuit dat de blogger in kwestie krediet heeft bij de lezer als een vertrouwde bron. Hoe verwacht je die krediet op te bouwen bij de lezers?

 

Groet,

Remco

Wij bieden een professionele website voor starters met alle toeters en bellen. Voor meer informatie ga naar: http://starters.somanythoughts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Remco,

 

Daar zou ik heel graag over een maandje met je over willen spreken. Er worden momenteel nieuwe onderdelen gebouwd, al aanvulling op het huidige Outbox. De bloggers komen meer centraal te staan. Sterker nog, ik vermoed dat ze straks last krijgen van fans ;D

 

 

Groet,

Mieke

 

www.outbox.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Nonex :)

 

Dat is verrekte moeilijk om het maar eens duidelijk te verwoorden.

 

Ik ben ook aan het bedenken of ik mijn verdienstenmodel wil veranderen. Er gaat ontzettend veel input in zitten om het concept uitgelegd te krijgen. Ik vraag me dan ook af, of het op een andere manier niet beter/makkelijker kan.

 

Ik hou het nog even onder de hoed, maar ik hou jullie op de hoogte via dit draadje.

 

Groeten,

Mieke

 

Hoe verdiend restaurantblog iens eigenlijk zijn geld? Alleen met die banners op de voorpagina?

Link naar reactie
  • 0

@Nonex:

 

Dat is wel even heel ver offtopic...maar goed. iens verdient inderdaad vooral via banners en parner acties (0900 nummers, Net5, enz.). Geen gek verdienmodel als je nagaat dat alle content van de gebruikers zelf komt. Het enige wat momenteel nodig is is iemand die 2 uur per dag de website onderhoud en iemand die creatief nadenkt over marketing intiatieven (iets dat ze goed doen gezien de exposure).

 

Groet,

Remco

Wij bieden een professionele website voor starters met alle toeters en bellen. Voor meer informatie ga naar: http://starters.somanythoughts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Remco,

 

Daar zou ik heel graag over een maandje met je over willen spreken. Er worden momenteel nieuwe onderdelen gebouwd, al aanvulling op het huidige Outbox. De bloggers komen meer centraal te staan. Sterker nog, ik vermoed dat ze straks last krijgen van fans ;D

 

 

 

Je noemt ze nog steeds bloggers he ;)

 

Verder klinkt het concept heel goed en is vast en zeker ook uit te breiden naar landelijk niveau of andere regio's. Succes.

 

 

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Het is een 'met de billen bloot' concept en er zijn heel weinig bedrijven die dat willen. Dat is een beweging die wordt afgedwongen door de opkomst van weblogs en het internet maar bedrijven zijn er niet blij mee. Sommigen durven het al aan en staan open voor input en kritiek maar het blijft voor velen een gevoelsmatig mijnenveld waar ze het liefst uitblijven. Veel business blogalisten krijgen op hun falie als ze iets schrijven over hun werkgever dat net iets te gevoelig is, of als er minpunten benoemd worden, en de meeste mensen zullen niet zo snel de hand die ze voedt bijten.

Dan kan je beter www.blogument.nl claimen, "Site voor de bloggende consument" en daar allerlei producten laten uitproberen en beschrijven, maar dan gewoon dingen die mensen toch wel aanschaffen.

 

Andere mogelijkheid is dat je het extremer maakt: je een gutsy podium maakt voor bedrijven die zich wel eens flink willen laten doorzagen -- en ondertussen krijgen ze natuurlijk waardevolle informatie uit de rants en raves van hun consumenten. Ik zie dan een hip concept voor me met kogelgaten en western klapdeurtjes ;)

"Schiet maar! - weblog voor dappere producenten en schietgrage consumenten", een web2.0 interface. Kiss or kill. Zoiets.

 

Een 'brave' middenweg lijkt me heel lastig worden.

 

Link naar reactie
  • 0

Allereerst moet ik zeggen dat ik het een strak idee vindt.

 

Is het niet beter om adverteerders te zoeken die al veel online actief zijn?

Deze hebben vaak al meer ervaring met online adverteren, staan niet met hun ogen te knipperen bij het horen van het woord bloggen en weten vaak al welk voordelen online adverteren kan hebben voor hun bedrijf.

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Het verdienmodel is iets gewijzigd. Ik ga meer doen met mailmarketing.

 

Daarnaast komen de bloggers op de site centraler te staan, om de site wat spannender te maken dan op het moment het geval is.

 

Ik probeer het maximale te halen uit het lokale aspect dat Outbox heeft.

 

Over een kleine 2 weken kun je de eerste veranderingen op de site zien.

:D

 

 

 

 

 

 

 

Groet,

Mieke

 

www.outbox.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.