• 0

Verzoek geheim adres bij kvk?

Ik zit even met een kwestie.

Ik heb een eenmanszaakje en sta daarmee ingeschreven bij de kvk uiteraard.

Nu zit ik daarnaast ook nog in het bestuur van een stichting.

Hiervoor word door alle bestuurders een verzoek van geheim adres ingediend bij de kvk. Het is daarmee nu eenmaal te gevaarlijk om adres gegevens opvraagbaar te hebben.

 

Ik ben niet de voorzitter van de stichting, maar vervul een andere functie, maar het lijkt er op dat ik geen verzoek geheim adres kan indienen, omdat ik een eenmanszaak heb.

 

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Klopt het dat, omdat ik al met mijn eenmanszaak ingeschreven sta, ik voor de functie in het bestuur van de stichting geen verzoek geheim adres kan indienen?

Is het op één of andere manier misschien toch mogelijk?

 

[titel verbeterd - mod]

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Neem me niet kwalijk hoor, maar wat zit jij dan in een raar bestuur dat alles geheim moet blijven blijkbaar? Ben toch wel zeer benieuwd wat dit voor interessant bestuur moet zijn?

 

Als jouw gegevens niet meer opvraagbaar (geheim) zouden zijn bij de Kvk, dan denk ik dat veel mensen géén zaken meer met je willen doen. Je hebt dan de kans om wantrouwig over te komen. Ik persoonlijk zou dan ook gelijk afhaken!

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0

De stichting heeft gewoon een postadres enzo, maar onze bestuurders worden gewoon niet vernoemd met adres uit veiligheid. Dat is niet zo vreemd hoor, hebben meerdere stichtingen.

 

Wat ik niet snap is dat de kvk zegt, omdat jij een eenmanszaak hebt, kunnen we jou adres niet geheim vermelden in de stichting.

Waarom zou dat niet kunnen, de 2 dingen hebben verder toch niks met elkaar te maken?

Nu blijkbaar denkt de notaris er anders over, want ook ik mag gewoon het formuliertje invullen voor het verzoek geheim adres.

Dus de kvk zegt van niet en de notaris zegt van wel.

 

Zodoende dat ik me afvroeg of er iemand anders is die me kan uitleggen hoe het zit en wat voor mogelijkheden ik wel heb.

 

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

De stichting heeft gewoon een postadres enzo, maar onze bestuurders worden gewoon niet vernoemd met adres uit veiligheid. Dat is niet zo vreemd hoor, hebben meerdere stichtingen.

 

Wat ik niet snap is dat de kvk zegt, omdat jij een eenmanszaak hebt, kunnen we jou adres niet geheim vermelden in de stichting.

Waarom zou dat niet kunnen, de 2 dingen hebben verder toch niks met elkaar te maken?

Nu blijkbaar denkt de notaris er anders over, want ook ik mag gewoon het formuliertje invullen voor het verzoek geheim adres.

Dus de kvk zegt van niet en de notaris zegt van wel.

 

Zodoende dat ik me afvroeg of er iemand anders is die me kan uitleggen hoe het zit en wat voor mogelijkheden ik wel heb.

 

 

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden. Waarom al die geheimzinnigheid? Wat voor stichting is het dan? En je antwoord niet eens op mij feedback, het gaat je blijkbaar alleen ,maar om het geheime adres!!! Je naam hiert zegt ook al genoeg, er wazig allemaal maa goed.

 

@ moderators, zijn dit soort namen wel toegestaan? Vind dat wel erg de geloofwaardigheid aan tasten.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0

@ moderators, zijn dit soort namen wel toegestaan? Vind dat wel erg de geloofwaardigheid aan tasten.

 

Staat er Servicetarget in jouw paspoort? Geloofwaardigheid creëer je met de kwaliteit van je bijdragen, niet met je naam of een nick, dus maak je niet dik. :)

 

Ik stel alleen een vraag, lijkt me niet verboden op een forum, daar zijn ze immers voor bedoeldt! Op een andere forum waar ik lid van ben is dit dus wel verboden. Maar neemt u me niet kwalijk, de volgende keer zal ik dit wel in een PM vragen.

 

Mijn excuus

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me best voorstellen dat je in sommige gevallen in aanmerking komt voor een geheim adres bij de KvK.

 

Denk daarbij aan een stichting dat als doel heeft een zeg maar "blijf van m'n lijf huis" te runnen.

 

Kan me daarnaast voorstellen dat je als eenmanszaak niet in aanmerking komt voor deze geheimhouding van je adres als je niet kunt aantonen dat dit echt noodzakelijk is.

 

Daarom kan ik je alleen zeggen jouw functie binnen de stichting nog eens te evalueren en je wellicht op een andere manier binnen deze stichting in te zetten zonder dat je daar deze zaken voor hoeft te regelen.

Link naar reactie
  • 0

2lollypop2 gebruikt net als jij een nickname. Dat is hier niet verboden, net zomin als het verboden is een vraag te stellen. Jij stelt een tegenvraag en geeft je mening. Dat mag allemaal. En als de KVK geheimhouding van adressen toestaat (wat ik best kan begrijpen gezien de rotzooi die je opgestuurd krijgt als je je gegevens openbaart), dan is het helemaal niet vreemd om te vragen waarom de ene bestuurder dat wel kan en de andere niet.

 

Vroeger of later komt er vanzelf een expert voorbij die het beleid van de KvK kan toelichten. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

2lollypop2 gebruikt net als jij een nickname. ;)

 

Case closed wat mij betreft, met dien verstaande dan ik géén nickname gebruik, maar gewoon me bedrijfsnaam ;). Maandag moet ik toch naar de KvK en dan zal ik het eens na vragen en hier posten.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0

 

Wat ik niet snap is dat de kvk zegt, omdat jij een eenmanszaak hebt, kunnen we jou adres niet geheim vermelden in de stichting.

Waarom zou dat niet kunnen, de 2 dingen hebben verder toch niks met elkaar te maken?

Nu blijkbaar denkt de notaris er anders over, want ook ik mag gewoon het formuliertje invullen voor het verzoek geheim adres.

Dus de kvk zegt van niet en de notaris zegt van wel.

 

Zodoende dat ik me afvroeg of er iemand anders is die me kan uitleggen hoe het zit en wat voor mogelijkheden ik wel heb.

 

 

Ik denk dat hier sprake is van een communicatiestoornis. Natuurlijk kan de notaris een verzoek indienen om de adresgegevens af te schermen. De kvk kan hieraan ook haar medewerking verlenen, zij zal dit echter niet zinvol vinden.

 

Het verzoek van de notaris is alleen bedoeld voor de inschrijving als bestuurder van de stichting. Wanneer een bestuurder van een onderneming of stichting er een redelijk belang bij heeft om de adresgegevens af te schermen (bijv. omdat de persoon wordt bedreigd), dan kan de KvK hieraan haar medwerking verlenen. Wanneer diezelfde bestuurder echter ook al onder een andere naam bekend is dan is het weinig zinvol om de adresgegevens af te schermen.

 

Wanneer de eenmanszaak niet is gevestigd op het huisadres zou je eveneens een verzoek voor de eenmanszaak kunnen indienen om de reden voornoemd.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Servicetarget, je vroeg wat is dat voor raars, waar ik op antwoorde, dat is helemaal niet zo raar. Dan heb ik je toch niet over het hoofd gezien?

 

Het heeft zeg maar met criminaliteit te maken en ik neem aan dat je je wel kunt voorstellen dat je zelf wel gewoon veilig wil blijven? Er gebeuren soms rare dingen en dat is één van de redenen dat wij zo'n verzoek indienen.

 

Ik denk dat hier sprake is van een communicatiestoornis. Natuurlijk kan de notaris een verzoek indienen om de adresgegevens af te schermen. De kvk kan hieraan ook haar medewerking verlenen, zij zal dit echter niet zinvol vinden.

 

Het verzoek van de notaris is alleen bedoeld voor de inschrijving als bestuurder van de stichting. Wanneer een bestuurder van een onderneming of stichting er een redelijk belang bij heeft om de adresgegevens af te schermen (bijv. omdat de persoon wordt bedreigd), dan kan de KvK hieraan haar medwerking verlenen. Wanneer diezelfde bestuurder echter ook al onder een andere naam bekend is dan is het weinig zinvol om de adresgegevens af te schermen.

 

Wanneer de eenmanszaak niet is gevestigd op het huisadres zou je eveneens een verzoek voor de eenmanszaak kunnen indienen om de reden voornoemd.

 

Voor mijn eenmanszaakje heb ik dit verzoek niet ingedient en zoals ik het begreep van de kvk had dat ook alleen gekunt als het een BV was geweest?

Zij zeggen, als ze mijn naam invoeren voor de stichting, dat er automatisch uitgerold komt dat ik ook nog een eenmanszaak heb, en daarom kunnen ze mijn naam niet afgeschermd zetten. Naar mijn idee erg krom, maar goed, ik zal toch op zoek moeten naar een andere oplossing denk ik.

 

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.