Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mikky Vrolijk
Mikky Vrolijk
[bron: Nieuwsbrief Syntens]
Vrijdag 22 november 2002 vond de Kapitaaldag plaats in de ING
Bank bij de Amsterdamse Poort. De organisatie was in handen van
Syntens en de Junior Kamer. MKB-ondernemers werden in de
gelegenheid gesteld om op interactieve wijze kennis te maken
met de diverse kapitaalverstrekkers. Op het programma stonden
interessante presentaties van vooraanstaande sprekers.
Elevator Pitch
Uniek onderdeel in het programma was de mogelijkheid om als
ondernemer het eigen bedrijf in een 'Pitch' te presenteren.
Deze 'one-minute-elevator-pitch' biedt u een ideale kans om een
goede eerste indruk te maken op investeerders én
collega-ondernemers. Omdat het niet zo eenvoudig is een
degelijke Elevator Pitch samen te stellen was Dorel Smits van
het bedrijf Marketing Totaal Advies bereid om de ondernemers te
helpen bij het opstellen en oefenen van hun Elevator pitch.
Dorel Smits over de beste 'elevator pitch'...
Een 'elevator pitch' moet je kunnen dromen. Midden in de nacht
moet u wakker gemaakt kunnen worden en binnen 30 seconden aan
kunnen geven wat de kern van uw product of bedrijf is en wat ú
de ander op kunt leveren! Gelukkig is er een kleine kapstok:
(1)...start met een prikkelende opening. Begin met het trekken
van de aandacht van de investeerder. Denk aan een vraag
of uitspraak die de interesse wekt om verder te
luisteren.
(2)...duurt maximaal 60 seconden. Dat zijn dus zo'n 150-200
woorden.
(3)...wordt met passie gebracht. Breng uw boodschap met energie
en toewijding. Een investeerder verwacht dat van een
ondernemer.
(4)...eindigt met een vraag. Wat wilt u van de investeerder?
Eindig met het vragen naar een visitekaartje, afspraak,
uitnodiging of referentie.
Marketing Totaal Advies heeft een document over de Elevator
Pitch samengesteld. Daarin wordt aangegeven hoe u zelf een
'elevator pitch' kunt voorbereiden. Verder ook nog een aantal
voorbeelden en tips.
Je kan dit document gratis per E-mail ontvangen door een bericht in te sturen naar Dorel Smits via info@marketingtotaaladvies.nl
Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag