• 0

15.000 nieuwsbrieflezers voor einde jaar.

Hallo Higherlevelaars,

 

Ik zit met een enorme uitdaging waar ik hard hulp bij nodig heb. Ik heb al even op het forum rond gekeken, maar heb er niks over kunnen vinden.

 

Het gaat om het volgende:

 

Ik heb een redelijk succesvolle site online staan. Ziet er goed uit, er komen redelijk wat mensen op (ca. 600 uniek per dag) en ik heb zo'n 1500 mensen ingeschreven op onze nieuwsbrief.

 

Nu kan onze forumule alleen slagen als we minimaal 15.000 nieuwsbriefleden hebben. Ik heb daar nu dus 10% van.

 

Deze heb ik voornamelijk weten binnen te halen via marktplaats en Google, maar het gaat lang niet hard genoeg ...

 

We werken nu met een affiliate programma waar ook wat bezoekers vandaan komen, maar alsnog gaan we de 15.000 leden voor het einde van het jaar niet halen.

 

Ik heb al gebeld met verschillende e-mail brokers om hen te vragen wat het kost om eenmalig naar 50.000 mensen een reclame mail te versturen (opt-in), maar helaas kost dat € 0,40 ex BtW per adres!!!! Zoveel geld hebben we helaas niet.

 

Wie heeft enig idee hoe we in korte tijd minimaal 15.000 nieuwsbrief abbonees kunnen verwelkomen zonder daar financieel aan onder door te gaan.

 

Ik zou je eeuwig dankbaar zijn!

Vragen over webdesign, zoekmachineoptimalisatie of Google Adwords? Laat het weten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Een goede Adwords-campagne misschien? Bouw een korte, concrete pagina met de voordelen van je nieuwsbrief, zorg dat ze met 1 klik op de knop in kunnen schrijven, zet er een duidelijke privacy-disclaimer bij en probeer op google de woorden te vinden waar nog niet teveel op wordt geadverteerd.

Ik weet niet of je een budget hebt, maar het moet zeker voor minder dan die 0,40 kunnen.

Daarnaast kun je het natuurlijk prominent in beeld zetten op je site, als je dat nog niet gedaan hebt.

Verloot tevens een aantal boeken/cd-bonnen oid onder de nieuwe inschrijvers.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Uhm, ja hebben we allemaal al geprobeerd en inderdaad met dingen weggeven/verloten gaat het goed. Alleen 15.000 is erg veel.

 

Ik noem de website even zodat jullie kunnen zien waar het om gaat. Als de link hier weg moet, mag de admin deze link natuurlijk weghalen:

 

 

Vragen over webdesign, zoekmachineoptimalisatie of Google Adwords? Laat het weten.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Nou, dat is geen spam. Er staat ook bij Opt-in. Dat zijn adressen van mensen die hebben aangegeven reclame-mail te willen ontvangen... (Tja ik geloofde het ook niet...)

Dit is gewoon spam, vooral als je weet op wat voor manieren mensen mis-/ver-leid worden accoord te gaan hiermee.

 

Tevens is het voor mensen die eenmaal ja hebben geklikt bijna onmogelijk uit het bestand te komen. Ik denk ook dat daarom mensen vaak al zo'n hekel hebben aan de mails dat ze het doel voorbij gaan.

Link naar reactie
  • 0

 

Er is vast wel iets te bedenken om 15.000 mensen zo gek te krijgen zich op te geven voor een nieuwsbrief, maar zijn dat dan meteen 15.000 gebruikers van je service? Je bent neem ik aan niet op zoek naar zomaar 15.000 mensen? Waarom leg je niet 1% opslag op je prijzen, om elke honderste bestelling gratis weg te geven? Dan wordt bestellen beloond, en dat maakt deelname (wellicht) aantrekkelijker.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Toevallig ben ik al een paar weken op zoek naar een leuke gadget. Ik ben jouw site op dat zoekwoord niet tegengekomen. Misschien kun je daar beter eens mee beginnen. Ik ben nl. wel een 'koper', dat zijn nieuwsbriefleden niet altijd.

Er zijn ook bedrijven die mensen geld bieden om mailtjes in hun mailbox te krijgen of om op advertenties te klikken. Daar heb je toch niets aan, die willen alleen geld verdienen.

Link naar reactie
  • 0

Wat is de aard van de nieuwsbrief Joost? Biedt hij nieuws? Biedt hij content? Biedt hij bijzondere commerciële acties? Biedt hij voordelen? Of is het alleen gewone promotiepraat?

 

In hoeverre, op welke manier en waarmee slaagt de nieuwsbrief erin bestaande abonnees te behouden? Waarom melden mensen zich na ontvangst van een editie niet af?

 

Die doelstelling van 15.000 lezers, is dat een doelstelling voor het aantal e-mailadressen, die rekening houdt met bestandsvervuiling, verlies door spamfilters, desinteresse binnen het bestand, abonnees buiten de commerciële doelgroep, schijnabonnees door misleidende opt-inconstructies, schijnabonnees wegens tegenprestaties etc.? Of gaat dat om 15.000 oprecht geïnteresseerde lezers in de doelgroep?

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Bedankt voor de tips. We zijn inderdaad al aangesloten bij bedrijven die hun leden betalen voor het bezoeken van onze website. Daar hebben we op 1 dag 2000 bezoekers van gekregen die allemaal 1 seconde op onze website zijn geweest en toen weer weg waren. Ik weet niet wat het bedrijf ze heeft betaald, maar ik heb er niks voor hoeven betalen i.i.g. en dat was ook niks waard geweest.

 

In google, waren we te vinden op het woord "gadget" maar dan werden we te vaak gevonden door mensen die specifiek op zoek zijn naar 1 bepaalde gadget. En we werden weer weg geklikt...Nu zijn we te vinden op: "dagaanbieding" aanbieding van een dag" in Google.

 

Onze nieuwsbrief wordt elke dag verstuurd. Elke dag hebben we 1 knalaanbieding online staan. Deze is 24 uur geldig en gaat naar al onze leden...15.000 in het aantal inschrijvingen met daarbij idd. een gedeelte trashadressen.

 

Iemand de gouden tip?

Vragen over webdesign, zoekmachineoptimalisatie of Google Adwords? Laat het weten.

Link naar reactie
  • 0

Kun je misschien iets bedenken met een persoonlijke kortingscode in de nieuwsbrief, die een superknalaanbieding oplevert, maar alleen voor de abonnee zelf. En als je nu abonnee wordt dan krijg je automatisch de laatste editie toegestuurd.

 

Als iemand de aanbiedingen wil tippen aan een kennis, dan moet hij die kennis aansporen om zich te abonneren. Zo breng je misschien een mond-tot-mondeffect op gang.

 

Maar dat leidt in het beste geval tot gestage groei, niet tot vertienvoudiging in drie maanden. Tenzij je een deal met een bierleverancier kunt maken om A-merkkratjes voor 5 euro te leveren 8)

Link naar reactie
  • 0

Dit staat er nu:

 

Dit wilt u niet missen:

 

Als u lid bent van.nl ontvangt u iedere dag onze nieuwsbrief met de van de dag er in. Hierdoor bent u altijd als eerste op de hoogte van onze scherpe aanbiedingen en acties. Als u nu lid wordt maakt u kans op een van bovenstaande prijzen. .nl verloot onder de inschrijvingen voor 31 oktober deze 10 geweldige prijzen. De winnaars worden via hun e-mail adres op de hoogte gesteld.

 

Uiteraard kan je vrienden en familie inschrijven als ze daarvoor toestemming geven. Zij krijgen dan een bevestigingsmail in hun mailbox en dingen ook mee naar de prijzen.

 

Daarnaast heeft u nog veel meer voordelen:

 

- U maakt kans op prijzen en gratis artikelen

- U kunt meedoen aan spellen en online acties

- U krijgt toegang tot geheime aanbiedingen van .nl

 

 

Ja, ik wil gratis lid worden van .nl en nu al kans maken op 1 van de schitterende prijzen hierboven:

 

Vragen over webdesign, zoekmachineoptimalisatie of Google Adwords? Laat het weten.

Link naar reactie
  • 0

3 segmenten:

 

1* Tweakers: Man, 16-30, computerfanaat

2* Studenten: Man & vrouw, 16-30, Hoogopgeleid

3* Yuppen: Man & vrouw, 30-40, Hoogopgeleid, geen kids

 

1* Wil scherpe computeraanbiedingen

2* Wil altijd wel scherp inkopen wegens geldgebrek

3* Vind het leuk om "iets" voor zichzelf of partner te kopen.

 

(eigen onderzoek)

Vragen over webdesign, zoekmachineoptimalisatie of Google Adwords? Laat het weten.

Link naar reactie
  • 0

Geen gouden tip van mij helaas. Maar ik heb wel je site bekeken n.a.v. je beschrijving van je doelgroep.

2* Wil altijd wel scherp inkopen wegens geldgebrek
Jij biedt juist alleen luxe produkten, m.a.w. ik zie iemand met een krappe beurs niet opeens een plasmascherm aanschaffen omdat jij dat toevallig met een goede korting aanbiedt.

3* Yuppen: Man & vrouw, 30-40, Hoogopgeleid, geen kids
Door de toon van het forumgedeelte op je homepage krijg ik niet meteen de indruk dat je je op deze doelgroep richt. Ik zou zelf tot deze doelgroep moeten behoren ;D maar door zo'n forum zou ik afhaken.

 

Misschien is het een idee om je eigen marktonderzoek eerst verder aan te scherpen?

 

In hoeverre heb je trouwens jouw forum ingezet om 15.000 nieuwbriefontvangers te krijgen? Zijn er daar nog mogelijkheden?

Inderdaad een superuitdaging! ;)

Link naar reactie
  • 0

Een ding is het belangrijkste wat je nooit mag vergeten over je bezoekers.

 

'Ze zijn slimmer dan jij en je kunt ze NIET sturen'.

 

of te wel, elke bezoeker is baas over zijn eigen muis!

 

 

Wat ik hiermee bedoel is dat je misschien moet kijken hoe je website is ingericht op deze primaire doelstelling. Wil je zoveel mogelijk van je leads (waar het hierboven eigenlijk alleen maar over gaat) omzetten naar conversie zul je moeten zorgen dat bezoekers ook je website snappen en zichzelf 'willen' inschrijven.

 

Leads of te wel bezoekers creeëren is niet het probleem, maar conversie maken blijkt vaak lastiger. Hiervoor heb je natuurlijk ook kwaliteit bezoekers nodig, die vind je niet met van die diensten waar ze mensen betalen om je website te bezoeken. Als je Google ads gebruikt zul je ook eerlijk moeten zijn. Bezoekers haken direct af als ze niet vinden wat ze in jou omschrijving hebben gelezen! Link Google ads dan ook niet zomaar naar je voorpagina als dat niet staat omschreven.

 

Ik heb je website bekeken en zie dat je een essentiel ellement mist.

Direct inschrijven vanaf de voorpagina. Waarom wil je dat mensen eerst de banner lezen, daarna erop klikken en dan pas kunnen inschrijven? En als ze willen inschrijven hebben ze ook nog een kilo aan tekst te verwerken. Dat is niet logisch, zet dat formulier op de voorpagina en zorg dat het duidelijk is dat ze iets kunnen winnen en overige voordelen van inschrijving. Zodra ze inschrijven dan stuur je ze een mail met de rest van de informatie. Of je maakt onder het formulier een link naar de extra informatie.

 

Succes!

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
  • 0

Zorg ervoor dat nieuwsbriefleden (waarom noem je het eigenlijk nieuwsbrief als het om een dagelijkse reclamemailing gaat?) eenvoudig vrienden, studiegenoten, kennissen enz. kunnen uitnodigen om ook lid te worden van de nieuwsbrief. Toon nadat iemand zijn inschrijving heeft bevestigd een formuliertje waarop iemand zijn naam en een aantal naam/e-mailadres-combinaties kan invoeren. Laat vervolgens automatisch naar elk adres een gepersonaliseerde uitnodiging om ook lid te worden sturen.

 

Neem de adviezen m.b.t. verbetering van je website die in eerdere posts staan ter harte!

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joost,

 

Ofschoon ik de discussie boeiend vind, vraag ik me af waarop je deze uitspraak baseert.

 

 

Nu kan onze formule alleen slagen als we minimaal 15.000 nieuwsbriefleden hebben. Ik heb daar nu dus 10% van.

 

 

Wat brengen 15.000 nieuwsbrieflezers jou, dat je formule met minder niet kan slagen?

 

Karen (erg benieuwd)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Het is een schatting van de omzet die we uit het aantal leden kunnen halen:

 

We hebben nu ca 1500 leden en daaruit een bepaalde omzet (die we dus nu halen). Als we die omzet x 10 hebben, weten we zeker dat we voldoende omzet en marge binnenhalen om nog verder te groeien (continuiteit)

 

Simpel rekensommetje.

 

Uiteraard gaan we na die 15.000 wel verder naar de 150.000...

Vragen over webdesign, zoekmachineoptimalisatie of Google Adwords? Laat het weten.

Link naar reactie
  • 0

 

Vergelijk nou de omzet van mensen die zich spontaan aangemeld hebben eens met de omzet die je genereert bij 'betaalde bezoekers'. Die blijven, zoals je al gemerkt, hebt 1 seconde op je site. Daar zou je uit kunnen afleiden dat niet alle bezoekers gelijk zijn.

 

Heb je die analyse eenmaal gemaakt, dan snap je ook waarom 15.000 willekeurige 'leden' van je nieuwsbrief zeker geen vertienvoudiging van je omzet betekenen.

 

Stapje terug. Wat kenmerkt je huidige bezoekers en in het bijzonder kopers? Waar vind je meer van dat type?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Uhm...Iemand die zich aanmeld is wel een stap verder dan iemand die een seconde mijn site bezoekt. Ik wil niet 10x zoveel bezoekers, ik wil 10x zoveel inschrijvingen op mijn nieuwsbrief...dat is iets heel anders...

 

Die actie (aanmelden) moeten de bezoekers zelf doen...een klein beetje moeite zoals eerder werd opgemerkt...en die moeite zorgt er voor dat JUIST de echt geinteresseerde bezoekers zich inschrijven...

 

Misschien heb ik inderdaad voor 10x zoveel inschrijvingen wel 100.000 meer bezoekers nodig .... ;-)

 

 

 

 

Vragen over webdesign, zoekmachineoptimalisatie of Google Adwords? Laat het weten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.