• 0

15.000 nieuwsbrieflezers voor einde jaar.

Hallo Higherlevelaars,

 

Ik zit met een enorme uitdaging waar ik hard hulp bij nodig heb. Ik heb al even op het forum rond gekeken, maar heb er niks over kunnen vinden.

 

Het gaat om het volgende:

 

Ik heb een redelijk succesvolle site online staan. Ziet er goed uit, er komen redelijk wat mensen op (ca. 600 uniek per dag) en ik heb zo'n 1500 mensen ingeschreven op onze nieuwsbrief.

 

Nu kan onze forumule alleen slagen als we minimaal 15.000 nieuwsbriefleden hebben. Ik heb daar nu dus 10% van.

 

Deze heb ik voornamelijk weten binnen te halen via marktplaats en Google, maar het gaat lang niet hard genoeg ...

 

We werken nu met een affiliate programma waar ook wat bezoekers vandaan komen, maar alsnog gaan we de 15.000 leden voor het einde van het jaar niet halen.

 

Ik heb al gebeld met verschillende e-mail brokers om hen te vragen wat het kost om eenmalig naar 50.000 mensen een reclame mail te versturen (opt-in), maar helaas kost dat € 0,40 ex BtW per adres!!!! Zoveel geld hebben we helaas niet.

 

Wie heeft enig idee hoe we in korte tijd minimaal 15.000 nieuwsbrief abbonees kunnen verwelkomen zonder daar financieel aan onder door te gaan.

 

Ik zou je eeuwig dankbaar zijn!

Vragen over webdesign, zoekmachineoptimalisatie of Google Adwords? Laat het weten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Wat kenmerkt je huidige bezoekers en in het bijzonder kopers? Waar vind je meer van dat type?
is volgens mij waar uiteindelijk alles om draait.

Je zegt dat je forum gericht is op jongere gebruikers, en blijkbaar is dit een prominente doelgroep anders zou je het forum niet ook op de homepage plaatsen.

Herdefinieer je doelgroepen en bekijk eens of er websites zijn voor die specifieke doelgroep waarmee je via banners o.i.d. weer meer bezoekers (en uiteindelijke aanmeldingen) kunt genereren. MSN als voorbeeldje? ;)

Link naar reactie
  • 0

Ga ik nog eens naar kijken, maar is de site nu niet doelgroep gericht? Op wie lijkt voor jullie de website te zijn ingericht? Ik ga er even van uit dat op dit forum de yuppen en de welverdieners zitten ....vinden jullie het ook een interessante site (wat wel de bedoeling is) of is het te veel gericht op de jongere (computer) generatie?

Vragen over webdesign, zoekmachineoptimalisatie of Google Adwords? Laat het weten.

Link naar reactie
  • 0

Voor mij persoonlijk, absoluut een interessante site, maar ik zou me niet inschrijven voor de nieuwsbrief.

 

Ik koop niet elke dag een gadget en wil dus ook niet elke dag een e-mail ontvangen met een aanbieding.

 

Wel zou ik me misschien inschrijven voor een tweewekelijkse nieuwsbrief waarin de aanbiedingen voor de komende twee weken worden aangegeven.

 

Ik kan me voorstellen dat een dagelijkse nieuwsbrief een drempel is voor mensen om zich in te schrijven, je wordt immers al overspoeld met allerlei e-mails.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joost,

 

Je bent wel van de aannames, is het niet?

 

Het is een schatting van de omzet die we uit het aantal leden kunnen halen:

 

We hebben nu ca 1500 leden en daaruit een bepaalde omzet (die we dus nu halen). Als we die omzet x 10 hebben, weten we zeker dat we voldoende omzet en marge binnenhalen om nog verder te groeien (continuiteit)

 

Simpel rekensommetje.

 

Is dat rekensommetje echt zo simpel? Zeker als je hier naar manieren vraagt om snel veel abonnees te scoren. De kans dat je dan mensen met evenveel interesse binnenhaalt als je al hebt, is volgens mij niet zo heel groot.

 

Ook je aanname dat er op dit forum vooral yuppen en de welverdieners zitten, lijkt mij niet helemaal te kloppen. Startende ondernemers verdienen de eerste tijd meestal beduidend minder dan ze daarvoor in loondienst kregen. Uit andere onderwerpen valt af te leiden dat hier wel wat gadgetliefhebbers zitten, maar dat zijn er vast niet genoeg voor jou.

 

Wellicht een goed plan om eens na te denken over de opmerking van Robert (reusje van mij), want ook jouw doelgroep wil niet iedere dag een mailtje in hun mail/spambox ontvangen.

Misschien dat je de technische mogelijkheden beter kunt gebruiken en mensen de mogelijkheid bieden hun nieuwsbrief te personaliseren. Laat ze aangeven in wat voor type gadgets ze interesse hebben en dat ze alleen op dagen dat er iets van hun gading bij zit de nieuwsbrief ontvangen. Iemand die net een Ipod heeft gekocht zit echt niet te wachten op vulling van zijn mailbox over MP3 of 4 spelers. En iemand die een nieuwe telefoon wil met hoog gadgetgehalte zal mailtjes daarover met extra belangstelling lezen.

Op die manier ontvangen zij minder vaak een nieuwsbrief en stuur jij er meer naar serieus geinteresseerden. De echte gadgetfreaks kunnen gewoon alle rubrieken aanvinken en krijgen iedere dag een nieuwsbrief.

 

Met deze optie groeit het aantal abonnees wellicht ook sneller.

 

Karen

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Karin,

 

Bedankt voor je tip/opmerking. Is zeker een idee om aan te denken. Op dit moment bied ik de mogelijkheid om onze dagaanbieding automatisch te laten verschijnen in je internetexplorerer balk (RSS feed) of in een nieuwslezer.

 

Je hebt gelijk. Was een aanname die niet helemaal klopt. Maar over het algemeen zitten hier volgens mij de iets oudere mensen (va 18 jaar) en degene die í.i.g. de intentie hebben om beter te gaan verdienen.

 

Ik vraag daarnaast niet aan jullie je in te schrijven...of begrijp ik je opmerking nu verkeerd. Ik vraag me alleen af hoe andere (grote) websites zoveel bezoekers/leden binnen halen.

 

Overigens ben ik niet ontevreden over mijn eigen resultaat. Nu nog maar amper een half jaartje bezig waarvan 2 maanden hoog zomer en toch al ca 1500,- leden...

 

Het gaat inderdaad om de geinteresseerde mensen, maar iemand die geen interesse heeft...schrijft zich toch niet in?

Vragen over webdesign, zoekmachineoptimalisatie of Google Adwords? Laat het weten.

Link naar reactie
  • 0

Dag Joost,

 

Ik zou me nooit inschrijven voor een dagelijkse nieuwsbrief zeker als die nieuwsbrief niets anders is dan een reclameboodschap. Kennelijk zijn er mensen die daar geen probleem mee hebben, gezien de 1500 'leden' die je al hebt.

Mijn advies zou daarom zijn om de bezoekers de keuzemogelijkheid te geven tussen de dagelijkse en een tweewekelijkse (of maandelijkse) nieuwsbrief. Zo heb je een grotere kans het contact te houden met mensen die je anders 'kwijt' bent.

 

Mvg,

ID

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een van die 1500 die de nieuwsbrief ontvangt. Mijn motivatie om me in te schrijven was de aankondiging hier op HL. Verder ben ik je site nog nergens tegen gekomen terwijl ik dagelijk bijvoorbeeld http://tweakers.net bezoek. Oftwel: Waarom kom ik je verder nergens tegen? Bij tweakers gebruiken ze bijvoorbeeld adwords tegenwoordig, het is supersimpel om daar geplaatst te worden. Daarnaast hebben ze simpelweg te weinig advertenties daar want er staan regelmatig Google advertenties.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Maar over het algemeen zitten hier volgens mij de iets oudere mensen (va 18 jaar) en degene die í.i.g. de intentie hebben om beter te gaan verdienen.

 

Ha Joost,

 

Je maakt je vast heel geliefd hier door ons eerst 'yuppen' te noemen en vervolgens de 'iets oudere mensen'. Nederlanders worden gemiddeld ergens in de 80 en de overgrote meerderheid hier zit volgens mij ruim onder de helft... Jij hebt blijkbaar een bijzonder perspectief. ;)

 

Maar goed, even naar het onderwerp. Mensen RSS bieden betekent nog steeds dat je alleen maar bezig bent met zenden wat jij wilt zenden. Dat is niet echt denken vanuit de klant.

Volgens mij heb je meer kans als je mensen alleen datgene stuurt dat zij willen ontvangen. Ik ben ooit kort directeur geweest bij een contentprovider en die scoorde enorm omdat klanten een profiel invulden en vervolgens uit de enorme berg informatie die wij dagelijks produceerden alleen die informatie ontvingen, die ze zelf hadden gekozen.

Zo krijgt bij jou iemand die alleen info wil over bijvoorbeeld telefoons slechts eens in de zoveel dagen een mailtje. Hij minder mailtjes/irritatie en jij een grotere verkoopkans.

 

Onderzoek inderdaad bij Google de advertentiemogelijkheden eens, want die zijn betaalbaar en daarover hoor ik alleen maar positieve geluiden van adverteerders. En kijk eens op www.marketingfacts.nl, dat is een uitermate leerzaam weblog rondom interactieve marketing.

 

Succes ermee.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Listbrokers zijn dan wel geen spam maar leden van dergelijke maillijsten zitten normaliter niet op 'externe' reclameboodschappen te wachten.

 

Betalen voor bezoek aan de site zal inderdaad in de meeste gevallen ook niet het gewenste aantal aanmeldingen opleveren maar daar is wel een geschikte variant op:

 

CPL, betalen per lead (lees: aanmelding), en dan rechstreeks linken naar de aanmeldpagina met de opsomming van de te winnen prijzen.

 

Ik zou het rechstreeks aanmelden van familie, collega's of vrienden aanpassen naar een echte 'tell-a-friend' optie waarbij de ontvanger duidelijk een uitnodiging/tip ontvangt van het lid. Ik kan me niet voorstellen dat veel mensen het waarderen wanneer anderen hen gaan aanmelden.

 

Of kijk eens naar de mogelijkheden van affiliatemarketing.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Bij de tekst bij tweakers zou ik iets specifieker zijn, als je die dag een gadget in de aanbieding hebt. Je zou het bijv. kunnen uitbreiden met iets als: "Vandaag: 20gb mp3-speler €100,-" Mensen die op zoek zijn naar zo'n ding zullen er dan misschien eerder op klikken en andere mensen zullen zien dat Itoko aantrekkelijke prijzen hanteert.

Link naar reactie
  • 0

Heb hem weer weg gehaald. Was verrre van rendabel. Ik heb in 3 dagen € 170,- euro er doorheen gejaagd. Daarvoor heeft google mijn advertentie ruim 576.000 keer vertoonden hebben 470 mensen mijn webshop bezocht.

 

Dit komt neer op € 0,36 per visit. Daarvan hebben 10 mensen zich ingeschreven op de nieuwsbrief, wat neer komt op € 17,- per nieuwsbrief inschrijving.

 

Op marktplaats zet ik een advertentie voor € 6,- die blijft ruim 3 weken staan en daarmee haal ik ruim 100 inschrijvingen binnen....oftewel 6 cent per inschrijving..

 

Doe ik iets verkeerd?

Vragen over webdesign, zoekmachineoptimalisatie of Google Adwords? Laat het weten.

Link naar reactie
  • 0

Misschien een tip waar je niets aan hebt hoor, maar is het geen idee om niet enkel je eigen nieuwsbrief van je aanbieding te voorzien, maar ook andere dagelijkse nieuwsbrieven? Voor niets gaat de zon op dus het zal je wellicht wat kosten (wellicht als barter), maar wellicht kun je voor een klein bedrag andermans regelmatig verschijnende nieuwsbrief van jouw aanbieding voorzien. Zij mooie en arbeidsextensieve content voor hun doelgroep, jij een geheel nieuw bereik.

Link naar reactie
  • 0

Ja, zeker wel een goede tip, alleen zijn we er al mee bezig. We worden vermeld in de komende nieuwsbrief van een grote sportsite en hebben in ruil daarvoor wat mp3 spelers beschikbaar gesteld.

 

Daarnaast gaan we samenwerkingen aan met andere webshops die ook willen groeien. Colaborate business zeg maar.

Vragen over webdesign, zoekmachineoptimalisatie of Google Adwords? Laat het weten.

Link naar reactie
  • 0

Ja, zeker wel een goede tip, alleen zijn we er al mee bezig. We worden vermeld in de komende nieuwsbrief van een grote sportsite en hebben in ruil daarvoor wat mp3 spelers beschikbaar gesteld.

 

Ik lees hierin een eenmalige vermelding, maar wat ik bedoel is juist structureel elke dag met jullie aanbieding in dagelijks verschijnende nieuwsbrieven te komen. Al dan niet tegen een kleine fee voor die partij o.i.d. Dan kom je op relatief eenvoudige wijze bij kwalitatief goede adressen onder de aandacht (ervan uitgaande dat je kwalitatief goede nieuwsbrieven kiest), zonder daar zelf veel moeite in te steken qua ledenwerving. Ziet bijvoorbeeld Webwereld, Zibb, Sprout of wellicht de NRC (na even Googlen op 'dagelijkse nieuwsbrief') zoiets niet zitten?

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joost,

 

Ik ben lid geweest van de nieuwsbrief. En ik vind de site een te gek idee. Echter, ik ben nu geen lid meer, omdat het aanbod niet paste bij mijn vraag. En iedere dag een reclamemail vond ik ook wat veel. Daarbij kwam dat ik de prijzen niet heel laag vond.

 

Korte brainstorm:

 

Als er een optie zou zijn voor iedere week een nieuwsbrief waarin vooruit de acties staan, dan zou ik wel weer lid worden. Ik zou leuke aanbiedingen zelfs in mijn agenda zetten, zodat ik niet vergeet de site te bezoeken.

 

Kun je je niet laten sponsoren? Ik weet niet hoe het werkt, waar je de artikelen vandaan hebt. Maar ik kan me een situatie voorstellen, waar je een artikel tegen een ongelofelijk lage prijs erop kunt zetten, omdat je veel geld verdiend door bijvoorbeeld advertenties die je op de site en in de nieuwsbrief etc zet (advertenties van bijvoorbeeld de leverancier). Nogmaals, ik weet niet hoe het werkt, ik schiet maar een idee de lucht in.

 

Wie weet kun je in de toekomst wat meer gaan specialiseren op doelgroep. Een itoko voor gadgetjagers, mobielliefhebbers, beautyproducten etc. Als je dan met 1 nieuwsbrief kunt kiezen uit meerdere producten, dan is de kans op traffic hoger en ook de kans dat de brief doorgestuurd zal worden naar een vriend met een kapot mobieltje is dan aanzienlijk hoger.

 

Wie weet zit er een bruikbaar idee tussen :)

 

Succes met je challenge.

 

 

Groet,

Mieke

 

www.outbox.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi jazeker,

 

Bruikbaar. Wat dachten jullie van het volgende idee?

 

gadget..nl (elke dag een gadget aanbieding)

gsm.nl (elke dag een gsmaanbieding)

pc.nl (elke dag een computergerelateerd aanbod)

week..nl (elke week een aanbieding)?

 

en over de prijzen....we doen ons best.

Vragen over webdesign, zoekmachineoptimalisatie of Google Adwords? Laat het weten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.