• 0

Aangifte omzetbelasting formulier nodig

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat klopt, deze bestaan niet meer, de belastingdienst verlangt een aangifte via op de digitale manier.

 

Een fysiek formulier is niet meer te krijgen. Tenzij het een eerste aangifte betreft (ook niet meer in alle gevallen) maar een derggelijk formulier wijkt af van de reguliere variant.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Dag Jeanella

 

Er is nu helemaal geen papieren aangifte meer. Als het goed is heb je 2 brieven ontvangen: 1 met een inlogcode en een met een wachtwoord. Daarmee kun je inloggen op https://mijn.belastingdienst.nl/AuthenticatieVoorziening/toonServiceBerichten.do

 

Daar staat je BTW aangifte klaar. Als het om de BTW van het 4e kwartaal gaat dan zal die aangifte er een dezer dagen wel staan.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

nou die brief heb ik dus nooit gekregen maar nou werd mij verteld dat als ik nu handmatig aangifte zou doen dat ik dan alsnog deze brief zou krijgen en aangezien ik hier iemand heb zien schrijven dat diegene dit formulier in een pdf bestand heeft was dus mijn vraag of dit ook ff naar mij gestuurd kon worden.

 

groet

Jeanella

Groeten Jeanella

Link naar reactie
  • 0

Als het goed is krijg je vanzelf van de belastingdienst twee opgaven:

1. een papieren aangifte op naam van je bedrijf voor het 3e kwartaal. Invullen, terugsturen en wachten op een acceptgiro

2. twee brieven, zoals hiervoor genoemd om in te loggen op de site van de belastingdienst. Aangifte doen en meteen betalen (dus niet wachten op een acceptgiro, dat doen ze alleen de eerste keer).

 

Heb je al het formulier opgaaf startende onderneming ingevuld en teruggestuurd en zo ja, hoe lang geleden?

 

gr. J

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Dat zal dan kort geleden zijn geweest. Bij de KvK krijg je inderdaad meteen je BTW nummer, maar iets later volgt een vragenformulier van de belastingdienst: opgaaf startende onderneming. Pas als je die ingevuld hebt en teruggestuurd dan zal de BTW aangifte opgemaakt worden en verstuurd worden naar je.

 

Op die aangiften staat ook een langere termijn om deze in te vullen en terug te sturen. Wanneer was je bij de KvK?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Beste MGemen,

 

Afgezien van het feit dat je een meer dan 5 jaar oud bericht citeert en het formulier niet meer bestaat, is HL niet bedoeld voor huiswerk- en studievragen, zie de gebruikersvoorwaarden. Dit topic gaat op slot

 

Wellicht kun je de belastingdienst bellen en kunnen zij je helpen aan een (oud) formulier.

 

Met vriendelijke groet,

 

Norbert Bakker

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.