• 0

Bestaat er nog een serieuze zakenbank?

Wie heeft goede ervaringen met banken? Ik tot nu toe niet. Voor het betalingsverkeer is alles dik in orde, maar betaal je veel te veel.

 

Nu ben ik aan het kijken naar een stuk financiering om groei te kunnen realiseren, en daar dien ik telkens in privé hoofdelijk aansprakelijk te zijn, of de overwaarde van mijn huis tegenover te zetten.

 

Wat ik wil is een serieuze bankpartner, die het met mij eens is dat privé en zakelijk gescheiden behoren te zijn. Wie wijst me de weg naar zo'n bank?

 

Theo

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu wil ik graag van jou 160.000 Euro lenen, maar ik zet er zelf niks tegenover hoor...dat vertrouwen moet je gewoon maar in me hebben... ;D

 

Ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat het de bank ook te doen is om er zeker van te zijn dat ze iets bij je kunnen halen als het mis gaat. Of dit er nou op zou duiden dat ze niet serieus zijn gaat me iets te ver.

 

Elke bank wil zekerheden hebben tegenover zijn leningen....dus ik geef je weinig kans een bank te vinden die je geld leent op je mooie blauwe ogen en belofte om alles weer netjes terug te betalen.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Hoi T-O,

 

DLA heeft helemaal gelijk (reusje!).

 

Overigens is de titel van je post niet zo goed gekozen. Een zakenbank is jargon en dit soort "banken" leent niet aan entrepreneurs en bedrijven. In het VK heet een zakenbank, Merchant Bank en in de VS Investment Bank. Dit soort banken brengen de aandelen en obligatie van bedrijven naar de beurs en handelen in beursgenoteerde aandelen/obligaties ed.

 

Je doelt op een commerciële bank voor de zakelijke markt. Lees ook maar eens mijn artikel over banken hier op higherlevel (ook in het hoofdmenu onder extra en dan columns).

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie
  • 0

Sorry voor mijn wat gefrustreerde kreet, 't is al weer over na een nachtje slapen ;D

 

Dank voor de reacties hierboven. Uiteraard is dat wel duidelijk, en begrijp ik dat ook. Maar door privé en zakelijk te mixen ben ik in het verleden al eens vreselijk het schip in gegaan, en dat gaat me niet meer overkomen. We zullen dus autonoom moeten groeien, in slow-motion...

 

Ik blijf er toch bij dat ook een bank een ondernemer is, die soms wat risico voor zijn rekening moet nemen om zijn geld te verdienen. En mijn ervaring is tot nu toe dat de bank wel veel aan mij wil verdienen (dat mag), maar daar geen enkel risico voor wil lopen.

 

Theo

Link naar reactie
  • 0

Ik zie een gat in de markt voor een ondernemer die een 'bank voor ondernemers' begint... Minder regeltjes, strakke kredietcriteria en goede kredietanalisten, hoge marges (want hoger risico). De kosten worden dan wel hoger voor ondernemers, want die extra mensen (voor analyse) en hogere risico's moeten wel afgedekt worden. Doet me wel denken aan wat factoring companies doen.

 

Ik ben het wel met Theo eens dat de meeste banken erg risicomijdend zijn. En in die zin niet echt ondernemend. Het is niet hun core business.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Vroeger was er de Nederlandse MIddenstands Bank

oftewel kortom genoemd: de NMB-bank.

Tegenwoordig heet deze bank ING-bank...

en is zakelijk-gezien nog steeds goed een goede bank.

De postbank is ook erg fijn op zakelijk gebied.

 

Het zal wel te maken hebben met die leeuw die ze allebij in het logo hebben

de eene leeuw is oranje en de ander blauw...(vast geen toeval)

 

groeten en s6 met het vinden van de juiste bank

Link naar reactie
  • 0

Hoi mede-HLers,

 

Ben ooit mijn carriere begonnen bij NMB Bank, vlak voordat het NMB Postbank en ING Bank werd. Ook tijdens mijn studie een aantal vakantiebaantjes bij deze bank gehad en mijn scriptie daar voltooid.

 

NMB was een wilde bank, soms wel eens wat te wild. De slogan was "NMB denkt met u mee". Gaat in deze tijd niet meer, de Nederlandse bank zou het denk ik niet meer toestaan. Dus ja, wellicht is er een gat in de markt maar dat kan niet worden opgevuld i.v.m. de regulering.

 

Heb overigens wel de indruk dat ING Bank nog altijd de meest "ondernemende" bank is van alle banken, ondanks de invloeden van de Postbank en Nationale Nederlanden. Maar ja dat weet ik eigenlijk niet precies: heb nog nooit als ondernemer een lening van ze moeten aantrekken.

 

Dit waren mijn 2 centen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

ING Postbank is één bedrijf ;)

 

Maar met Fred hierboven ben ik het helemaal eens: gat in de markt... Ik denk alleen dat er geen bank in dit gat springt. Heb Fred wel een reusje gegeven ;)

 

Correctie: ING-postbank is één 'product' of aanbod. Het zijn twee merken,die een innige relatie hebben.

Het verschil zit 'm erin dat de Postbank niets met de adressen mag van de Internationale Nederlanden Groep, de ING (dat is nl. een verzekeraar) en de AFM stelt dat die twee wel één concern mogen vormen, maar niet in elkaars kaartenbak mogen kijken. Dat dit zo werkt merk je als je verhuist, en de helft van je post komt niet aan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.