• 0

hoe gaat verkopen aan aldi/lidl te werk?

goeiedag,

 

ik ben Phill en zit met een vraag. deze vraag heeft niet betrekking op een project ofzo maar gewoonweg uit interesse en ik me dus af zit te vragen hoe het in elkaar zit.

 

ik vroeg me dus af hoe het hele proces gaat. elke week komt er hier een krantje van de Lidl en de Aldi binnen met tijdelijke aanbiedingen. dit zijn echte alle dingen, alleen is dit geen voedsel.

 

hoe moet je zo'n bedrijf benaderen, om welke aantallen zal het aantal gaan? hoeveel winstmarge zal zo'n supermarkt willen? zou je alle producten aan 1 adres moeten afleveren of aan verschillende filialen? en hoe moet je dan over het algemeen zo'n bedrijf benaderen. ik hoop dat iemand mij hier info over kan geven want het is vrij irritant als je met een vraag rond loopt en er geen antwoord op kan krijgen.

Groeten Phill

 

Mod-editop verzoek van Ts achternaam uit topic verwijderd

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Lees het boek Konsequent Einfach van Dieter Brandes. Besef dat alle aanbiedingen jaren van tevoren voorbereid worden. Dat er een enorme machine betrokken is bij de selectie van producten, de selectie van leveranciers, het ontdoen van alle overbodige kosten (er zit heel weinig marge op, maar ze betalen wel snel), de nazorg (ja, dat is jouw verantwoordelijkheid als leverancier) en zo voort. Die jongens doen niet aan dumphandel.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Voor zover ik weet verdienen deze concerns niet veel op die tijdelijke aanbiedingen, het dient er meer voor mensen hun winkels in te lokken. Distributie doen ze meestal zelf, maar het is wel handel met scherpe prijzen op grote volumes.

 

Als ik het aanbod zo zie zijn het meestal zeer goedkope massaproducten uit china e.o., maar wel van redelijke kwaliteit. Electronica zie je vaak ook elders terug, maar onder andere merknaam, er wordt specifiek gebadged voor aldi/lidl.

Link naar reactie
  • 0

Aldi en Lidl zijn eigenlijk niet anders dan de meeste andere grotere organistaties (Gamma, Praxis, etc). Meestal kopen ze niet van "onbekende" bedrijven en zeker niet van partikulieren.

 

Om aan dergelijke bedrijven te leveren moet je meestal "gelisted" zijn. Dwz een officieel erkende toeleverancier. De inkoopafdelingen zijn moeilijk bereikbaar. Bij Aldi werken de inkopers bijv nog steeds erg veel per fax en niet per E-mail.

 

Als je dan binnen bent dan wordt er veel tijd en geld uitgegeven aan kwaliteitcontroles. Voor je de opdracht krijgt is er eerst een kwaliteits-check aan het product. Eenmaal aan het produceren, wordt de productie gecontroleerd (Pre-shipment inspectie-PSI) waarbij wederom monsters getrokken worden. Alles ok, doorgaan, fouten? Stoppen en opnieuw beginnen. Levertijd niet halen? Boetes en flinke. PSI niet halen = niet leveren en een boete... (producten zijn dan al geproduceert!)

 

Dit zorgt ervoor dat de producten die je daar koopt goede prijs-kwaliteit verhoudingen hebben, maar als ondernemer hangt er veel aan vast. Grote opdrachten, maar zeker als kleine ondernemer is het een groot risico.

 

Groet en succes!

 

Erik

Eigenaar www.heho-id.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.