• 0

Startend Postorder bedrijf

Hallo, ik ben nieuw op dit forum zal me kort voorstellen, ik ben Rik, 1e jaars student bedrijfswetenschappen Nijmegen.

 

Mijn idee was een postorder bedrijfje op te stellen.

Ik kan dit mooi thuis doen, verwacht geen hoge omzet.

 

 

Ik wil dit doen voor merkkleding, een leverancier heb ik al gevonden die dit kan leveren.

 

Nu moet ik weten wat ik nodig heb, ik heb veel rondgekeken maar kom er niet achter of ik nog een middenstandsdiploma nodig heb.

 

 

 

Ik neem aan dat ik me bij de kvk moet inschrijven als eenmanszaak:

Rechtsvorm: Eenmanszaak

U bent ingeschreven bij kamer Veluwe & Twente

Aantal medewerkers: Niet van toepassing

Maatschappelijk kapitaal: Niet van toepassing

U valt in groep 1

 

Uw jaarlijkse bijdrage is in totaal: € 57,2

 

Ook heb ik gezien dat ik vrijstelling van BTW heffing kan krijgen, aangezien ik waarschijnlijk niet zo heel groot wordt (hoop tijd in studie) zal ik neem ik aan vrijstelling krijgen (correct mij als ik het fout heb).

Maar wil dat nou zeggen dat ik geen administratie nodig heb?

 

 

Voor de rest heb ik neem ik aan geen cursussen of diploma's nodig.

Ik heb op de middelbare school Economie 1,2 gehad en denk dat een balans maken wel redelijk lukt maar misschien hulp nodig heb van buitenaf, als dit nodig is.

 

Klanten vinden heb ik al ervaring mee en is niet zo'n probleem, ook kleding verkopen heb ik ook al ervaring mee. Het zit het vooral in het opstarten van het bedrijf.

 

Kan ik op deze manier een bedrijf opstarten of heb ik iets fout of moet ik nog iets vinden van subsidie of zie ik iets over het hoofd?

Ik hoop snel hier wat te leren, ook leer ik in hoog tempo op mijn studie dingen en zal dit forum toch wel een basis zijn wat ik naast me studie zal bijhouden.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ben je bekend met een van de grootste problemen van postorderbedrijven, zeker als het om kleding gaat: retourzendingen? Die je wettelijk verplicht moet accepteren en terugbetalen ('verkopen op afstand').

 

Bedankt, ja ik had dit al vernomen ja. Maar opzich is dat niet zo' n probleem.

Mag ik wel de verzendkosten declareren bij degene die het retour verzend?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mag ik wel de verzendkosten declareren bij degene die het retour verzend?

Niet lullig bedoeld, maar het antwoord op deze vraag staat in de eerste de beste Postus 51-folder over 'kopen op afstand'. Waarom vraag je het aan ons en zoek je het niet even op?

 

Ik denk overigens niet dat je diploma's, vergunningen etc. nodig hebt. Maar je moet wel een administratie bijhouden, jaarrekening (laten) maken en belastingaangiftes doen.

Link naar reactie
  • 0

Mag ik wel de verzendkosten declareren bij degene die het retour verzend?

Niet lullig bedoeld, maar het antwoord op deze vraag staat in de eerste de beste Postus 51-folder over 'kopen op afstand'. Waarom vraag je het aan ons en zoek je het niet even op?

 

Ik denk overigens niet dat je diploma's, vergunningen etc. nodig hebt. Maar je moet wel een administratie bijhouden, jaarrekening (laten) maken en belastingaangiftes doen.

 

Ik ben nog niet zo bekend in waar ik alles moest opzoeken, ik was bij de kvk begonnen. Maar ik moet dus lid worden van de HBD

 

Kosten:

 

A. Algemene heffing 70,-

(B. Filiaalheffing 37,20) Deze hoeft dus niet, bedankt Renep

C. Werkzame personen (in me eentje) 0,-

 

Filiaal heffing zal ik wel gewoon moeten betalen ook al doe ik dat in me eigen pand?

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het vinden van antwoorden op het internet niet zo moeilijk is, maar de manier van hoe het omschreven is zal uit de mond van een ander die er wellicht ervaring mee heeft heel veel uitmaken. Vandaar dat heel veel ondernemers toch de voorkeur geven aan een forum waar ze het meerdere personen kunnen vragen en ze uit de verschillende antwoorden uiteindelijk precies begrijpen wat ze moeten doen.

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het vinden van antwoorden op het internet niet zo moeilijk is, maar de manier van hoe het omschreven is zal uit de mond van een ander die er wellicht ervaring mee heeft heel veel uitmaken. Vandaar dat heel veel ondernemers toch de voorkeur geven aan een forum waar ze het meerdere personen kunnen vragen en ze uit de verschillende antwoorden uiteindelijk precies begrijpen wat ze moeten doen.

 

Klopt, ik probeer ook wel zo veel mogelijk op internet te vinden, maar overzichtelijk en duidelijk is het niet. Ook vragen nieuwelingen vaak dingen uit onzekerheid. Ik wil super graag een eigen bedrijfje starten, lijkt me ook goed op me cv, maar ben o zo bang dat ik iets over het hoofd zie en dan belasting fraude krijg of wat dan ook.

 

Antwoorden op het forum zijn inderdaad erg duidelijk en mensen geven al snel hun eigen ervaring mee, die nergens anders valt te vinden.

 

Zoals hier ook, zit ik te kijken of ik een vergunning nodig heb om zonder bedrijfspand te doen, gewoon in me eigen kamertje in mijn huis.

 

http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=47171#3

 

Maar dan is me nog niet duidelijk of ik hier nou een vergunning voor nodig heb. Volgens mij niet toch? Maar ik zal me zeker wel moeten inschrijven bij de gemeente lijkt me.

Link naar reactie
  • 0

@rik_ : Ga ook eens praten bij de Kamer van Koophandel. Ze hebben cursussen voor starters en ook goede basisinfo. In 1 gesprek met een adviseur van de KvK kun je een hoop vragen stellen waar je in dit forum erg veel posts voor zou moeten doen.

 

 

Kijk ook eens op de site van de belastingdienst. Je wordt in ieder geval geacht een administratie te voeren en BTW aangifte te doen. Daarna uiteraard over je winst belasting te betalen.

 

Succes!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ja maar ik heb het geld niet voor een adviseur.

 

Ik heb 1000 tot 1500 euro startkapitaal.

 

Daarvoor inschrijven bij de Kvk en die organisatie die verplicht is kost al zo'n 200 euro.

 

Inkoop producten om te beginnen 800 euro.

Dan blijft er niet geld meer over voor een adviseur.

na een maand gedraaid te hebben heb ik hopelijk genoeg voor iemand te regelen die kan helpen met administratie en dat ik iets meer kan inkopen.

 

Ik zit nu ook al in de handel maar ik wil het zsm als bedrijf doen, ik weet dat het goed gaat lopen.

Link naar reactie
  • 0

Ja maar ik heb het geld niet voor een adviseur.

Een gesprek met een startersadviseur van de KvK is gratis.

 

Ik had de kvk gebeld en ze vertelden me dat dat niet gratis is en het 30 euro per uur kost.

 

Weet iemand trouwens of bedrijven als G-star of Replay me wat kunnen maken als ik bedrijfsmatig kleding koop in winkels en dat doorverkoop?

Link naar reactie
  • 0

Rik, ik ben het helemaal met Nico eens. Ga eerst eens een ondernemingsplan maken, hierin kom je al snel knelpunten tegen en vragen waarop je gericht naar de antwoorden kan zoeken.

 

Het komt nu allemaal erg ad-hoc over, en als je op de hele simpele vragen al geen antwoorden kan vinden dan zou ik me zorgen maken over de moeilijke vragen die je beslist nog tegen gaat komen.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.