• 0

BV overname

Hallo allemaal,

 

Ik en mijn partner staan op het punt een "lege"bv over te nemen.

Het betreft een bv van een vriend van mij waarvan ik 100% zeker weet dan er geen lijken in de kast zitten.

De bv is 3 jaar geleden opgestart met 18.000 euro.

Hiervan is 14.000 op gemaakt.

Het grootste gedeelte is opgegaan aan het kopen en (met verlies) verkopen van aandelen van een andere BV.

 

Wij willen de satuten van de bv gedeeltelijk in takt laten zodat wij de verliezen in de toekomst kunnen opvoeren aan de belasting.

Wie heeft hier ervaring mee? ging dat zonder problemen?

het is maar een laag bedrag en het is niet zo dat we de verliezen van een kapperszaak gaan opvoeren in een bakkerszaak om maar wat te noemen.

 

De resterende 4.000 die nu nog cash in de bv zit.

Is het verstandiger om dit er in te laten zitten en 4000 betalen voor de overname of leegboeken en met nul cash over nemen?

In het laatste geval blijft er toch altijd een schuld bestaan van vorrige eigenaar aan de BV?

 

Alvast bedankt voor de reacties

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Omdat de vragen meer administratief van aard zijn heb ik deze maar naar het board over administratie verplaatst.

 

Wij willen de satuten van de bv gedeeltelijk in takt laten zodat wij de verliezen in de toekomst kunnen opvoeren aan de belasting.

Wie heeft hier ervaring mee? ging dat zonder problemen?

 

 

Volgens mij mag dit met een geconsolideerde jaarrekening geen probleem zijn, maar wellicht dat een accountant/boekhouder het verlossende antwoord kan geven.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.