• 0

Sponsors voor verzamelblog

Ik ben bezig met het opzetten van een online magazine. Het wordt gevuld door bloggers. Ik wil graag een prijs beschikbaar stellen die een blogger kan winnen. Die prijs wil ik laten sponsoren, tegen een banner oid dat is even terzijde.

 

Om te bepalen wie (welke blogger) de prijs krijgt zal er een applicatie gebouwd moeten worden.

 

Is het gangbaar om alleen de prijs te laten sponsoren? Of zou het ook kunnen dat de sponsor (een deel van) de kosten van de bouw van de applicatie betaald?

 

Kan iemand me meer vertellen over de mogelijkheden? Wat is "done" en wat niet?

 

[titel aangepast - mod]

 

Groet,

Mieke

 

www.outbox.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat aan de sponsor gevraagd moet worden of zij daar wel of niet aan mee willen betalen door sponsoring.

 

Anders zoek je 1 sponsor voor de prijs en 1 sponsor die tegen tegenaanbod de applicatie wil sponsoren.

 

Moet toch te doen zijn.

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
  • 0

Allereerst feliciteer ik hier gewoon even het beste Starter&Coach team! ;)

 

Ik denk dat allebei de vormen van sposoring die je aangeeft mogelijk zijn. (al dan niet met een vermelding of banner van de sponsor)

 

Zaak is natuurlijk wel dat je geen "belangenverstrengeling" krijgt, je wilt uiteindelijk volgens mij zo objectief mogelijk blijven bloggen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt!

 

Helder antwoord. Ook daarvoor bedankt!

 

Uiteindelijk is het wel de bedoeling dat er advertenties komen in het magazine. En ook gesponsorde blogs. Er zal wel getekend moeten worden voor vrijheid van meningsuiting. Er mag over het product/dienst gezegd worden wat men vindt. Het is de bedoeling dat het een vorm van mond-tot-mond reclame wordt. Maar het is altijd slim om de belangenverstrengeling even te overdenken alvorens actie te ondernemen. ;)

 

Groet,

Mieke

 

www.outbox.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben bezig met het opzetten van een online magazine. Het wordt gevuld door bloggers. Ik wil graag een prijs beschikbaar stellen die een blogger kan winnen. Die prijs wil ik laten sponsoren, tegen een banner oid dat is even terzijde.

 

Om te bepalen wie (welke blogger) de prijs krijgt zal er een applicatie gebouwd moeten worden.

 

Is het gangbaar om alleen de prijs te laten sponsoren? Of zou het ook kunnen dat de sponsor (een deel van) de kosten van de bouw van de applicatie betaald?

 

Kan iemand me meer vertellen over de mogelijkheden? Wat is "done" en wat niet?

 

 

 

Beste Mieke,

 

Ik heb wel wat ervaring met prijzengeld voor ondernemerscompetities. Wat mij betreft moet een "sponsor" van een prijs, naast het geldbedrag een zelfde bedrag stoppen in de organisatie en/of PR van de prijs.

 

Stel je vindt een sponsor voor een prijs van 10 mille, dan moet die sponsor 20 mille betalen.

 

Werkt altijd. Als je het niet doet kom je niet uit.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Je tweede punt is essentieel:

Artikel 1 WOK stelt:

 

Behoudens het in Titel Va van deze wet bepaalde is het verboden:

 

a. gelegenheid te geven om mede te dingen naar prijzen of premies, indien de aanwijzing der winnaars geschiedt door enige kansbepaling waarop de deelnemers in het algemeen geen overwegende invloed kunnen uitoefenen, tenzij daarvoor ingevolge deze wet vergunning is verleend.

 

De vraag is alleen wanneer er sprake is van 'overwegende invloed'.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb er geen twijfel over, dat er in dit geval sprake is van overwegende invloed. Ik speel geen enkele rol in de bepaling wie de prijs krijgt. De bloggers bepalen dat helemaal zelf.

 

Over een kleine maand staat het systeem online. Ik hou je op de hoogte.

 

Groeten,

Mieke

Groet,

Mieke

 

www.outbox.nl

Link naar reactie
  • 0

Het is geen loting. Je kunt de uitslag zelf beinvloeden. Je kunt de prijs winnen, doordat je heel goed blogt.

 

Bij een kansspel heeft iedereen gelijke kansen. Bijvoorbeeld door een loting.

 

Klopt, al is het niet vanzelfsprekend. Er moet sprake zijn van een vakkundige jury en objectieve beoordelingscriteria. Bijna alle ondernemersplannen wedstrijden hebben gesteggel gehad met de fiscus. Wees vooral heel duidelijk over deze zaken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Klopt, al is het niet vanzelfsprekend. Er moet sprake zijn van een vakkundige jury en objectieve beoordelingscriteria.

 

Mwoah, dat valt in de praktijk wel mee, toch? Kijk eens naar de belspelletjes. Dat zijn voor 99% kansspelen maar ze glippen door de maas van de wet omdat het een jureerbare prestatie is wanneer je een opgave als "Welke vrucht zoeken we: ba.aan" oplost. Dat is blijkbaar al "overwegende invloed" genoeg.

 

Wanneer bloggers dan kunnen winnen op basis van hun eigen schrijfsels (en dus niet door het lot) lijkt het met dat je geen moeilijkheden met de wet zult ondervinden. Misschien dat je via een notaris zult moeten kunnen verantwoorden dat de stemming eerlijk is verlopen.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.