• 0

ZZP-er en stagiaire

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan/mag een zzp-er een stagiaire aannemen? De school gaat een stageovereenkomst aan met de zzp-er.Is de stag. dan verzekerd tegen bijv. letsel dat hij oploopt tijdens het uitvoeren van een opdracht door de zzp-er?

 

Bij een zzp'er zonder eenmanszaak lijkt het me zeer twijfelachtig.

 

Ehm een zzp'er is toch een eenmanszaak? Of loop ik achter over de kennis betreft rechtsvormen!

 

Of de stagiaire verzekerd is hangt af van de verzekeringen die worden afgesloten door de eenmanszaak, opleidingsinstelling en/of stagiaire.

 

Aan wat voor verzekeringen moet je dan denken?

Welke risico'sje loopt hangt denk ik ook weer af van het soort werk dat dan gedaan wordt! je zou denk ik heel pragmatisch na moeten gaan wat werkelijk fout zou kunnen gaan, maar ja als je gaat zitten piekeren wat er allemaal fout kan gaan...gaat het vaak nog fout ook :-)

 

Toch gaaf en leuk als je een student, jezelf en toekomstige klanten wellicht verder kunt helpen.

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

Let op:

Uit eigen ervaring weet ik dat een hoger opleidingscentrum ook eisen stelt aan de inhoud en/of kwaliteit van de opdracht/werkzaamheden.

Bij traditionele kleinere bedrijven ligt dit over het algemeen wat lastiger, ik heb het niet over high-tech ondernemingen.

Ooit weigerde m'n school (HTS elektro) een stageopdracht bij de buren die een service-dienst voor gokkasten hadden. Leek me wel makkelijk, maar echt leerzaam?

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
  • 0

Een stageovereenkomst is geen arbeidsovereenkomst, dat is het grote verschil, waardoor reguliere mogelijkheden en onmogelijkheden van arbeidsovereenkosmten niet op stagaires van betrekking zijn. De verzekering voor de stagaire zal via de opleiding moeten worden afgesloten (vaak heeft de opleidinginstelling daar een collectief doorlopend contract voor).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.