• 0

Hoe vind je een business partner

Ik heb een aardig idee, alleen voor de uitwerking heb ik iemand nodig met kennis op een totaal ander vakgebied als ik zelf. Ofwel ik heb technisch gezien geen idee hoe ik het kan uitwerken. Ben er wel van overtuigd dat iemand anders dat wel kan.

 

Maar hoe vind ik nu zo´n iemand met wie ik ff een bedrijf kan starten.

 

Ik heb wel een ander bedrijf op het oog die het zou kunnen. Maar deze zitten best ver van mij vandaan en weet ik ook niet of je ze kan vertrouwen en er niet met je idee aan de haal gaan en zeggen dat ze er zelf al mee bezig zijn.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Oke ik zal wat duidelijker zijn.

 

Ik heb een idee uitgewerkt in een business plan, heb tevens een eigen bedrijf waarvan de activiteiten nu stil liggen. Eigenlijk wil ik dus mij gaan richten op een nieuwe activiteit. Daarvoor heb ik iemand nodig die dat kan helpen ontwikkelen.

 

Het liefst in de vorm van een partnership aangezien ik ook nog studeer en niet veel geld heb.

 

Hopelijk dat het nu wat duidelijker is.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je weet wat je te bieden hebt dan is het meestal makkelijker mensen te interesseren (een marketing-abc'tje: what's in it for him?). Stel je iemand voor die dat ding kan ontwikkelen. Stel dat hij of zij ongeveer hetzelfde idee zou hebben en datzelfde plan zou schrijven. Waarom zou hij of zij jou dan nodig hebben? Wat heb jij bij te dragen?

Link naar reactie
  • 0

Ja uiteraard dat wanneer iemand anders het volledig kan ontwikkelen en zelf ook een bedrijf heeft dan heb ik natuurlijk weinig toegevoegde waarde. Dus dit betekend dat ik niet naar zon bedrijf op zoek moet gaan omdat de kans te groot is dat ze met mijn idee aan de haal gaan?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja uiteraard dat wanneer iemand anders het volledig kan ontwikkelen en zelf ook een bedrijf heeft dan heb ik natuurlijk weinig toegevoegde waarde. Dus dit betekend dat ik niet naar zon bedrijf op zoek moet gaan omdat de kans te groot is dat ze met mijn idee aan de haal gaan?

Ik begrijp het niet helemaal. Aan de ene kant denk je dat je iets van waarde in handen hebt, want je bent bang dat een ander ermee vandoor gaat. Maar aan de andere kant, als ik vraag wat jouw meerwaarde voor de ander is, dan zeg je dat die er niet is. Wat heb je nou in handen?

 

Misschien moet je wat creatiever naar je meerwaarde kijken. Kun je bijvoorbeeld de marketing & sales doen, terwijl de ander puur de techniek doet? Heb je kapitaal om te investeren? Kun je de handjes laten wapperen?

 

Als je helemaal niets hebt behalve een idee, dan zit er weinig anders op dan met het plan investeerders te gaan zoeken. Maar dan nog, een investeerder zal jou zijn geld niet toevertrouwen als je niet meer te bieden hebt dan een idee. Het moet niet alleen geloofwaardig zijn dat het idee leidt tot rendement, maar ook dat jij als persoon door jouw activiteiten het idee tot een succes gaat maken.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik heb is momenteel inderdaad alleen het idee, en de naam van mijn bedrijf dat perfect aansluit op dat idee. Dat is inderdaad niet veel toegevoegde waarde. Uiteraard zou ik me op marketing en sales kunnne concentreren en dan een partner bedrijf op de ontwikkeling en operations.

 

Mijn vraag in dit topic was echter dat ik liever een business partner zoek in de vorm van een persoon. Die misschien de skills heeft die ik niet heb en om dan samen het idee verder uit te werken.

 

Of dat ik een partner zoek in de vorm van een bedrijf. Maar die vraag is reeds beantwoord denk ik.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik besef dat ik je vraag niet beantwoord heb zoals je gehoopt had. Maar het lijkt me nu eenmaal cruciaal dat je jouw meerwaarde helder voor ogen hebt voordat je anderen benadert.

 

Kijk als je met slechts een idee aan komt kloppen bij een technicus, dan lacht hij je vierkant uit. Je denkt toch niet dat technici en andere mensen geen ideeën hebben? Ik ben zelf van oorsprong technicus en ik heb minstens 20 plausibele onuitgewerkte ideeën voor nieuwe ondernemingsactiviteiten 'op de plank' liggen. Meestal zijn tijd, geld en/of know-how de beperkende factoren, niet het idee. Ideeën zijn vrijwel niets waard en ze zijn nagenoeg niet te beschermen.

 

Ik zou zeggen, werk jouw marketing- en salesmeerwaarde uit in een overtuigend verhaal. Doe marktonderzoek, maak een ondernemingsplan, schrijf de website en brochures van het nog-niet-bestaande product vast, maak een marketingactieplan dat je later kunt en wilt uitvoeren als de ander het product implementeert. Maak concreet hoeveel tijd en/of geld je erin wilt steken.

 

En dan, hoe vind je iemand? Meestal door netwerken. Door wat inhoudelijke oproepjes te doen in dit soort forums. Door actief op zoek te gaan naar iemand die de benodigde know-how heeft. Eerlijkgezegd, bij alle ideeën die ik heb is het vinden van een persoon voor deze of gene rol het minste probleem.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst bedankt voor je hulp dat waardeer ik zowiezo

 

 

Ik zou zeggen, werk jouw marketing- en salesmeerwaarde uit in een overtuigend verhaal. Doe marktonderzoek, maak een ondernemingsplan, schrijf de website en brochures van het nog-niet-bestaande product vast, maak een marketingactieplan dat je later kunt en wilt uitvoeren als de ander het product implementeert. Maak concreet hoeveel tijd en/of geld je erin wilt steken.

 

Dit heb ik reeds gedaan, maar nu wil ik dus iemand hebben die dit ontwikkeld, maar vraag ik me af, als ik het uitbesteed dan kunnen ze zo zeggen, ja dat idee hebben we al en dat zijn we nu aan het uitwerken.

Dat bedrijf wat ik voor ogen heeft heeft namelijk zelf ook een perfect marketing en sales apparaat. Dus ten opzichte van hun heb ik denk ik geen meerwaarde, maar heb ik wel het idee.

 

Dus waar ik eigenlijk naar op zoek ben is naar iemand die samen het idee verder wil uitwerken en daarmee samen een bedrijf beginnen.

 

Maar goed, misschien moet ik inderdaag maar eens wat meer gaan netwerken

Link naar reactie
  • 0

Xavier,

een idee op zich is niet zo veel waard. Als een ander bedrijf zowel het ontwikkelen als de productie als de marketing en verkoop beter kan dan jij, dan kun je ze het idee het beste maar kado doen.

Er moet minstens één ding zijn wat jij kan dat een ander niet kan, in relatie tot je idee, wil je er zelf een bedrijf omheen kunnen bouwen.

Link naar reactie
  • 0

oke , dan moet ik dus idd zelf mensen zoeken die de technologie voor me ontwikkelen, aangezien ik niet zoveel zin heb in iets van een joint venture of iets dergelijks waarin ik alleen de marketing voor mijn rekening neem. Ik wil de technologie namelijk wel zelf in huis hebben,

 

bedankt voor de reacties in ieder geval

Link naar reactie
  • 0

Beste Saidou,

Welkom op HL, voor dit soort oproepen kun je terecht in de rubriek 'Vraag & Aanbod' van dit forum, gelieve jouw oproep daarin te plaatsen.

 

De link naar jouw site heb ik verwijderd, want zelfpromotie is niet toegestaan. Om bovenstaande redenen sluit ik dit topic van 14 jaar oud. Zie s.v.p. tevens onze forumregels waaraan bijdragen moeten voldoen.  Succes!

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.