• 0

bedrijfskosten niet op naam van eenmanszaak

Ik heb de volgende vragen over kosten die ik maak in het kader van mijn eenmanszaak:

 

- Kunnen kosten die privé in rekening worden gebracht en ik privé betaal, dus niet worden gefactureerd op naam van mijn eenmanszaak, als bedrijfskosten worden verantwoord. Uiteraard bedoel ik hier kosten mee die het karakter van bedrijfskosten kunnen hebben, bv. ADSL-verbinding

- Voor zover mij bekend kan de BTW in bovenstaand geval niet worden teruggevorderd, aangezien de factuur niet op naam staat van mijn eenmanszaak, maar kan de BTW dan wel als bedrijfskosten worden verantwoord?

 

Graag jullie reactie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij een eenmanszaak maakt het niet zo veel uit op welke naam de factuur staat. Als je maar aannemelijk kan maken dat het zakelijke kosten zijn mag je ze gewoon als zodanig behandelen.

 

En wat bijvoorbeeld je telefoon abbonement?

Gebruik je prive en zakelijk.

Link naar reactie
  • 0

Mijn telefoonabonnement gebruik ik zowel zakelijk als privé. Ik heb echter een telefoonabonnement nodig voor mijn ADSL-verbinding en daar maak ik uiteraard ook weer prive en zakelijk gebruik van. Dus volgens mijn sprake van gemengd gebruik en dus een gedeeltelijk zakelijk karakter.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.