Met de hand schrijven...

Aanbevolen berichten

Zeer herkenbaar ;D

 

Toevallig vandaag een brief (dat is zo'n ding dat je in een enveloppe doet en in een centrale bus stopt die vervolgens een heel proces doormaakt om bij de ontvanger te komen) verstuurd.

En met de hand geschreven, tenminste de ontvnager informatie op de enveloppe. Wat een gedoe zeg.

 

MIjn handschrijft is zo slecht geworden dat ik bij het opschrijven van het adres uiteindelijk nog een beetje bijgekleurd heb zodat het adres nog eenigzinds leesbaar was..

 

???

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie

Het is wel herkenbaar idd, sinds de tentamens op de uni heb ik eigenlijk nooit meer iets van enige omvang met de hand geschreven. Hoogstens nu en dan een kaartje of formuliertje, maar zeker geen lappen tekst.

 

Als er nog wat meer computerij in het onderwijs komt is handschrijven straks ook een vergeten ambacht ;)

Link naar reactie

- grinnik-

 

mijn zoon van 6 leert nu op school schrijven. Bladen vol met krullen en zigzags, schitterend. Zijn handschrift is nu al mooier dan dat van mij! Op school had ik altijd hoge cijfers, maar voor schrijven altijd maar een 6....het was nooit wat en is nooit meer wat geworden :)

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Inderdaad allemaal ontzettend herkenbaar.

 

Altijd achter het toetsenbord doet mijn handschrift in ieder geval geen goed. Veel halen en strepen en (achteraf) onleesbare tekens/woorden.

Om nog maar niet te spreken van de 'kramp' in mijn hand wanneer ik meer dan een half A4-tje geschreven heb.

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie

Hebben jullie dat ook, dat je dank zij al dat emailen/sms'en/MSN'en bijna niet meer met de hand schrijft en dus ALS je dan eens iets opschrijft dat er wel zo belabberd uitziet ... of dat je soms gewoon hele rare dingen doet, qua handschrift, en denkt: Hé, dat deed ik eerder nooit....

 

Of heb alleen ik dat? ;-)

 

Ik ben blij dat je het zegt. Ik heb het ook heel sterk. Als ik al 's schrijf, dan vergeet ik letters en schrijf verkeerde letters en wat ik schrijf is ter plekke voor mezelf al onleesbaar. Ik was altijd blij dat ik op m'n 16 "blind" heb leren typen, maar het heeft beslist ook nadelen :-)

 

 

 

 

Link naar reactie

 

Ja, dat heb ik ook. Mijn zoontje van 8 had van de week een opstel op zijn PC ingetypt, gelukkig hangt er nog geen printer aan. Dan ook maar gezegd dat ie alles even over moest schrijven. Eén voor de juf en één voor zich zelf :-) Boos natuurlijk maar als dat nu al begint leren ze helemaal geen noot op papier zetten.

 

Perry

Link naar reactie

Hoofdrekenen. Ook iets dat ik steeds minder doe. Laatst had ik geen calculator bij de hand en moest een staartdeling maken. Wist ik toch echt niet meer hoe je dat ook al weer doet op papier?!

 

Als je goed kan hoofdrekenen hoef je geen staartdelingen op papier te maken. Ik heb me laten vertellen dat ze op de basisschool helemaal geen staartdelingen meer leren. Hoe ze dan wel delen weet ik niet.

Link naar reactie

Als je goed kan hoofdrekenen hoef je geen staartdelingen op papier te maken. Ik heb me laten vertellen dat ze op de basisschool helemaal geen staartdelingen meer leren. Hoe ze dan wel delen weet ik niet.

Met een rekenmachine?

 

Nou, zelfs bij de wiskunde op het VWO. Ze typen een wiskundige formule in op een rekenmachine, die toont een grafiek die ze natekenen, en dan aan het eind komt er 4.2 uit, en dat is het antwoord. Schandalig.

Ik zie nu de collegediktaten van wiskunde van mijn zoon die eerstejaars student is, en volgens mij staan daar dingen in die ik op het VWO heb geleerd. Dat is toch raar? Ik ben erg voor rekenmachines, maar je moet toch ook enig eigen inzicht hebben in getallen en functies en zo.

 

Link naar reactie

tja mensen worden steeds meer een invoerapparaat ipv een zelfnadenkend persoon. Eerlijk zie ik het nut er niet van in om kinderen jonger dan 10 reeds met een computer te laten werken.

 

Het is bewezen dat op jonge leeftijd leren gamen leidt tot veel grotere computervaardigheden op latere leeftijd. Dan heb je het over visueel inzicht op een computerscherm (3D) maar ook over snel beslissen (Quake) en muisvaardigheden. Ik heb mijn kinderen altijd wel aangemoedigd om veel te gamen.

 

Wouter van 5 jaar speelde vaak "solitaire" op mijn laptop. Toen ik hem met een pak kaarten liet zien hoe je het met kaarten speelde, zei hij stomverbaasd "maar als je het met de computer kunt spelen, waarom zou je het dan met kaarten spelen?" En tot nu toe is hij erg goed aan het terechtkomen, om het zo te zeggen.

 

 

 

Link naar reactie

Leuke vraag! Ja ik schrijf nog geregeld en m'n handschrift is wel verandert maar nog prima leesbaar. Tijdens een (telefoon)gesprek maak ik krabbels, eerste ontwerpen doe ik met pen op papier en de kerstkaarten schrijf ik met m'n vulpen (wel ieder jaar een nieuwe vulling nodig :) )

 

Wat ik me dan weer afvraag: als het handgeschreven woord zo aan het aftakelen/verdwijnen is heeft een (net) handgeschreven briefje of iets dergelijks meerwaarde? Stel je zo'n persoonlijke noot op prijs?

 

Mijn wiskunde leraar zei altijd dat je moest kunnen hoofdrekenen om de resultaten van je rekentuigje te kunnen controleren. 50 maal 50 kan nooit 25 zijn en dat moet je gelijk kunnen zien.

Link naar reactie

...

Het is bewezen dat op jonge leeftijd leren gamen leidt tot veel grotere computervaardigheden op latere leeftijd. Dan heb je het over visueel inzicht op een computerscherm (3D) maar ook over snel beslissen (Quake) en muisvaardigheden

....

Tja, dat zijn zaken die de meeste mensen niet tot nooit nodig hebben. Misschien daytraders ;D . Maar misschien komt het ooit nog zover dat je in kantoor toepassingen 3d nodig hebt. Mijn eerste computer had ik op mijn 15de en volgens mij kan ik nu 13jr later behoorlijk met computers omgaan.

Hier in Drenthe kan het (gelukkig), maar ik zou zeggen tegen kinderen tot 12 ga het bos in.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Als je goed kan hoofdrekenen hoef je geen staartdelingen op papier te maken. Ik heb me laten vertellen dat ze op de basisschool helemaal geen staartdelingen meer leren. Hoe ze dan wel delen weet ik niet.

Met een rekenmachine?

 

Nou, zelfs bij de wiskunde op het VWO. Ze typen een wiskundige formule in op een rekenmachine, die toont een grafiek die ze natekenen, en dan aan het eind komt er 4.2 uit, en dat is het antwoord. Schandalig.

Ik zie nu de collegediktaten van wiskunde van mijn zoon die eerstejaars student is, en volgens mij staan daar dingen in die ik op het VWO heb geleerd. Dat is toch raar? Ik ben erg voor rekenmachines, maar je moet toch ook enig eigen inzicht hebben in getallen en functies en zo.

 

 

Dit is dus blijkbaar opleidings en docent gericht. tijdens mijn verschillende HBO studie`s kregen we verschillende testen die geheel uit het hoofd berekend moeten worden zowel wiskunde als elektrotechniek als digitale techniek. en dit is dus niet allen optellen en delen hoor.

 

Zolang we meer leren delen met elkaar.

toch?

Link naar reactie

Hmm.. ik realiseer me nu ook dat mn vermogen om handschrift op enig tempo te lezen ook drastisch is teruggelopen...

 

Enne, volgende keer niet op de achterkant van je wordpress manual kladden he ;)

 

Toen ik hem met een pak kaarten liet zien hoe je het met kaarten speelde, zei hij stomverbaasd "maar als je het met de computer kunt spelen, waarom zou je het dan met kaarten spelen?"

 

Omdat.... een vlucht soms langer dan een paar uur duurt en er nog steeds geen stopcontact in het gemiddelde vliegtuig zit ;)

Link naar reactie

Toen ik hem met een pak kaarten liet zien hoe je het met kaarten speelde, zei hij stomverbaasd "maar als je het met de computer kunt spelen, waarom zou je het dan met kaarten spelen?"

 

Omdat.... een vlucht soms langer dan een paar uur duurt en er nog steeds geen stopcontact in het gemiddelde vliegtuig zit ;)

 

Met een smartphone in flightmode heb je dat probleem ook opgelost...

 

Toch zie je steeds meer een hang naar traditie. Ik heb van de week een ganzenbordspel gekocht . Puur speelplezier zonder blingbling.

 

Terug on topic:

 

Als linkspoot die ze nog hebben willen dwingen om met een vulpen voor linkshandigen te schrijven (altijd de klauwen blauw ) ben ik wel heel blij met de huidige schrijftechnologie.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 282 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.