• 0

kennismakingsaanbod - effectief of niet?

Ik ben bezig met een nieuwe internetonderneming. Mijn hoofddiensten bestaan voornamelijk uit het doorgeven van leads van unieke klanten. Ik heb een aantal websites waar bedrijven kunnen adverteren. Dit gebeurt meestal met een link naar hun website.

 

Om de bedrijven te overtuigen van mijn diensten wil ik ze een proefperiode aanbieden om bijvoorbeeld hun link 1 week gratis te plaatsen. Zo kan ik bewijzen dat mijn concept werkt en dat ze potentiële bezoekers op hun website krijgen.

 

Er zijn een aantal vragen die mij dan dwars zitten: ???

 

-   zal er bedrijven zijn die van de gratis periode gewoon mee zullen profiteren en van te voren al weten dat ze geen gebruik zullen maken van mijn diensten

-   zal een bedrijf juist gebruik maken als ze zien dat het echt werkt en al potentiële klanten heeft ontvangen

-   is een periode van 1 week voldoende, korter of langer?

-   Hoe kan ik deze klanten benaderen, per post, mail of telefoon ? Ik zat zelf te denken aan post met opvallende briefpapier en voorbeelden van de website

-   Zal een bedrijf zich juist aanmelden als er meerdere bedrijven ook al zijn aangemeld of juist niet door de concurrentie?

 

Graag reacties/suggesties. :)

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Graag meer uitleg over hetgeen je wilt gaan aanbieden. Is nu nog erg onduidelijk.

 

Los daarvan. Er zullen altijd bedrijven zijn die 'misbruik' maken van je proefaanbieding, maar ... als datgene wat je aanbied echt goed is zullen er ook bedrijven blijven hangen. En daar gaat het om.

Aangezien we je produkt nog niet kennen is het moeilijk een inschatting te geven van het aantal bedrijven die het zullen gaan gebruiken etc.

 

Graag dus meer info.

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal bijvoorbeeld een website openen die gericht is op advocaten. Op de website staan ongeveer 50 links naar de website van de advocaten. Daarnaast algemene informatie over advocaten, rechten etc.

 

Ik verwacht gemiddeld 500 a 600 bezoekers per dag. Dit dankzij een aantal startpagina dochters die ik beheer en een aantal paginabeheerders goed ken. Deze dochterpaginas zijn ook gericht op de advocaten branche.

 

Per doorgestuurd bezoeker wil ik 1 a 1,5 eurocent vragen. Dit omdat bezoekers al gefiltert worden op type opdracht etc.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bij de startpagina dochters zijn er ook vaak bezoekers die alleen komen voor bepaalde informatie en niet gezien kan worden als klant. Denk aan studenten etc.

 

Met mijn eigen pagina kan ik bijvoorbeeld bepaalde advocatenkantoren meer aandacht geven. Verder kan ik bepaalde specialismes al in categorien verdelen zodat ze geen klanten krijgen waar ze niks aan hebben. En een url met het woordje advocaat klinkt beter dan een startpagina dochter.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik een bedrijf zoek, pak ik de www.goudengids.nl www.telefoongids.nl of ga googlen.

Voor mij hoeft het niet , een site waar je moet betalen om iemand te zoeken,

Vroeger had je Scoot, nu zijn er weer bedrijven die zich op deze markt storten, via sms enz.

Succes gewenst. Sietse

Link naar reactie
  • 0

Bij dit soort pagina's is het belangrijk om eerst voor je bezoekers te zorgen. Dus zet een aantal links er nu standaard op, zorg voor een goede pagina die aangeprezen wordt onder andere op de door jou genoemde manieren, en bouw je traffic naar je site op.

Op het moment dat jij 500/600 bezoekers hebt die op zoek zijn naar pagina's over advocatuur, kun je geld gaan verdienen.

 

Een proefperiode is daarvoor heel geschikt. Bied ze in ieder geval 2 weken aan zodat de aantal groot genoeg zijn om op te vallen. Zorg dat je je potentiele klanten een overzichtje stuurt van het aantal door jouw pagina gegenereerde bezoekers op hun site (dmv tracking).

 

Gebruik die concrete cijfers om je pagina te verkopen. Hoewel er al veel pagina's zijn die dergelijke dingen doen, geloof ik dat er nog steeds geld mee te verdienen is als je het goed aanpakt, zorgt voor een simpele site en rustig de tijd neemt je bezoekersaantallen op te bouwen.

 

Veel succes

Link naar reactie
  • 0

Ik zie wel een markt voor een doorverwijs site, als je het volgende kunt doen: je zet zo'n 50 advocatenkantoren op je site, je zorg voor veel traffic en voor veel kliks, en na een maand bel je die advocatenkantoren op. Je vraagt "is u opgevallen hoeveel extra bezoekers u de afgelopen maand heeft gekregen, en heeft u in de logs van uw site gezien waar die vandaan kwamen?" "Ja, het viel me al op dat er ineens zoveel bezoekers van www.musti.nl komen".

 

Maar populaire sites hoeven geen reclame te maken, die krijgen die reclame vanzelf. Ik heb een site die in een niche gebied de meest geraadpleegde is in ons taalgebied, en die site hoef ik nergens te adverteren, en hij staat wel overal gelinkt. Kost me niks. Als een advocatenkantoor een handige informatieve site maakt, hebben ze jou of startpagina ook niet nodig. Je markt wordt dus gevormd door de kantoren die niet zelf kans zien hits te genereren.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Ik verwacht gemiddeld 500 a 600 bezoekers per dag.

 

Je succes hangt af van je bezoekersaantallen. En vergis je niet: een startpagina trekt heel veel zinloze klikkers de niks beters te doen hebben dan dat. Hoe wil jij zoveel mensen uit je doelgroep binnenhalen? De meeste site-eigenaren springen al een gat in de lucht bij 10 bezoekers op een dag (hoewel ze je natuurlijk graag anders doen geloven). Ga je heftig adverteren of zo?

 

In tegenstelling tot Christine zie ik helemaal geen markt voor een linkfarm, die zijn erg achterhaald. Tenzij je de bezoeker veel meerwaarde kunt bieden, bijvoorbeeld in de zin van onafhankelijke beoordelingen of klantervaringen. Zo niet, dan is daar Google die me verder helpt.

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Mijn sterke punt is dat ik weinig tot geen advertentiekosten betaal, omdat ik met beheerders van dochterpagina's goed contacten mee heb.

 

Hieronder nog enkele vragen:

 

Vraag1:

 

Wat ik mij nog afvraag is hoe ik de klanten kan benaderen. Gewoon per mail of post, of toch gewoon bellen? Is een brief met een inschrijvingsformulier + machtiging voldoende of moet ik meer dan dat opsturen?

 

Vraag 2:

 

Nog een klein probleempje. Ik werk nog fulltime en kan geen vaste telefoons beantwoorden. Een antwoordservice is nog geen oplossing, want ik moet wel eerst weten of mijn concept goed gaat werken. Is doorschakelen naar mobiel dan de enige oplossing?

 

Vraag 3:

 

Nog iets. Is het verstandig om klanten beetje onder druk te zetten, met verhalen dat er beperkte hoeveelheid bedrijven nog opgenomen kan worden? Of als wij binnen 1 week niks horen dat een andere bedrijf de kans krijgt op opgenomen te worden?

 

Vraag 4:

 

Is het verstand om de eerste week gratis op te nemen of 50% korting te geven? Gratis geeft niet altijd een goed indruk. Dan ga je meteen aan kleine letters en later komend kosten denken (administratiekosten etc.).

 

Link naar reactie
  • 0

Wat ik mij nog afvraag is hoe ik de klanten kan benaderen. Gewoon per mail of post, of toch gewoon bellen? Is een brief met een inschrijvingsformulier + machtiging voldoende of moet ik meer dan dat opsturen?

 

Maak het je klanten zo makkelijk mogelijk, zonder te spammen. Zorg in jouw geval ook voor een formulier op je site. Niet meteen een machtiging meesturen als je een gratis kennismakingsaanbod doet; neem dan tegen het eind van de kennismakingsperiode contact op en overtuig je klant om door te gaan.

 

Nog een klein probleempje. Ik werk nog fulltime en kan geen vaste telefoons beantwoorden. Een antwoordservice is nog geen oplossing, want ik moet wel eerst weten of mijn concept goed gaat werken. Is doorschakelen naar mobiel dan de enige oplossing?

 

Ik snap je redenering niet helemaal. Een antwoordservice kun je ook weer opzeggen. Alternatief: vraag de buurvrouw/je schoonmoeder/nichtje met een goede telefoonstem om jouw telefoonservice te zijn. Even voor hun een nummermelder aanschaffen, en je schakelt je telefoon door. Kost je een appeltaart, boekenbon en een bloemetje.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.