• 0

sprekende website

Wij zijn onze website aan het doornemen en de benodigde wijzigingen aan het doen.

 

Nu had ik alleen het idee om naast de diensten als getypte teksten neer te zetten de diensten ook als gesproken teksten te introduceren. Dus wanneer je op een dienst klikt dat je dan of de tekst gewoon zelf leest of een icoon aanklikt waarbij je kunt luisteren naar de tekst.

 

Ik zelf zou daar wel voor kiezen om te beluisteren, omdat je dan ook nog weer verder kan met je eigen werk. Hoe denken jullie er alleen over?

 

 

 

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voordat je veel werk verzet:

 

bouw je website vanuit AIDA: Attention, Interest, Desire, Action (Desire wordt soms ook vervangen voor Decision). In plaats van aanbod gericht zijn, is het beter om de behoefte van de klant op de eerste plaats te stellen. Zorg ervoor dat ze zich bewust zijn van de behoefte die aansluit op je aanbod, en dat ze voelen wat de consequenties zijn als ze die behoefte niet vervullen.

 

 

 

Nadat je de implicaties naar voren hebt gebracht en de 'pijn' hebt opgebouwd, kun je het beste je propositite doen. En dat allemaal op de eerste pagina....

 

Een voorbeeld uit mijn eigen beroepspraktijk:

 

Uw interieur is een verkoopinstrument. Door te zorgen voor een efficiente werkomgeving kunt u de klantbeleving sturen.

 

Als u op piektijden uw klanten sneller kunt helpen dan uw concurrent, wat zou dat voor u betekenen? En voor uw klant? [bewust maken behoefte!]

 

Concurrenten met een snellere afhandelingstijd oogsten de waardering van de klant en eten de kaas van uw brood. [implicatie niet vervullen behoefte!]

 

En als u minder energie hoeft te stoppen in het inruimen en heen-en-weer lopen dan houdt u meer tijd over om de klant te helpen. U werkt prettiger en geen zorgen over arbo-eisen, wat wilt u nog meer?

 

Daarna volgt natuurlijk mijn aanbod.

 

 

 

Een tweede voorbeeld: de behoefte is betrouwbaar vervoer. Het aanbod is een nieuwe auto ter vervangen van je Kadett uit 78. De implicaties van het niet vervangen zijn : te laat komen, afspraken afzeggen omdat je auto stuk is, vaak naar de garage en onzekerheid over de betrouwbaarheid.

Om hier meer over te vinden kun je Googlen op Spin-methodiek of Neil Rackham.

 

Om ook antwoord te geven op je vraag: nee, ik zou er niet in geintereseerd zijn om je aanbod te beluisteren, tenzij je een pod-cast aanbied van hoog niveau, die vermakelijk is of mij een andere meerwaarde biedt. Sommige van de 'langere' informatieve reclames op BNR nieuwsradio zouden inspiratie hiervoor kunnen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me in ieder geval noodzaak om de tekst niet automatisch te laten beginnen (ABN heeft dit, erg irritant).

 

Ik vraag me net als nonex wel af of je niet heel erg vooruit loopt op de behoefte van de klant. Wil een klant wel een traag sprekende tekst horen, of gewoon even snel scrollen/lezen wat je dienst inhoudt.

 

Je zou het natuurlijk kunnen testen. Spreek een aantal teksten in en stuur wat traffic naar die pagina. Als dat voor betere resultaten zorgt, doen.

 

Ik denk wel dat de vraag naar een dergelijke mogelijkheid erg klein is en dat een focus op vindbaarheid en gebruikersgemak het belangrijkste is.

Succes ermee

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn onze website aan het doornemen en de benodigde wijzigingen aan het doen.

 

Nu had ik alleen het idee om naast de diensten als getypte teksten neer te zetten de diensten ook als gesproken teksten te introduceren. Dus wanneer je op een dienst klikt dat je dan of de tekst gewoon zelf leest of een icoon aanklikt waarbij je kunt luisteren naar de tekst.

 

Ik zelf zou daar wel voor kiezen om te beluisteren, omdat je dan ook nog weer verder kan met je eigen werk. Hoe denken jullie er alleen over?

 

Beluisteren in plaats van lezen is normaal gesproken uitermake onhandig omdat:

 

- het aanzienlijk meer tijd kost om de inhoud tot je te nemen

- je de tekst niet kunt "scannen"

- je verplicht bent de inhoud lineair af te luisteren

- je niet gemakkelijk bepaalde fragmenten terug kunt halen

- je niet kunt zoeken in de inhoud

- je het niet kunt uitprinten of kopiëren

- etc

 

Het biedt slechts in een bepaald aantal gevallen meerwaarde:

 

- Wanneer een handicap van de gebruiker het gewoon lezen moeilijk of onmogelijk maakt

- Wanneer je kunt het beluisteren als je moet wachten (in de file, bushokje, wachtkamer)

 

Luisteren en tegelijkertijd iets anders doen is moeilijk zo niet onmogelijk, tenzij dat "iets anders" werk betreft waar je niet bij hoeft na te denken (afwassen, bureau opruimen, planten water geven etc). Dat is nauwelijks te rijmen met de wens van de meeste bezoekers om informatie "on demand" tot zich te kunnen nemen.

 

Ik heb op Marketingfacts het concept podcasting om bovenstaande redenen eens een veeg uit de pan gegeven, wellicht dat je uit de 140+ reacties aldaar nog wat inspiratie kunt putten :)

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

haha nou ik denk dat ik nu wel al genoeg en duidelijke reacties heb gehad.

 

Thanx

 

Denk dat ik het toch maar niet ga doen.

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
  • 0

Het biedt slechts in een bepaald aantal gevallen meerwaarde:

 

- Wanneer een handicap van de gebruiker het gewoon lezen moeilijk of onmogelijk maakt

 

Als je gebruiker min of meer blind is, weet-ie ook niet waar te klikken om de tekst te starten... resteren analfabeten als doelgroep? ;)

 

Persoonlijk heb ik nogal een hekel aan websites die tegen me aan beginnen te kletsen, of zelfs maar onnodig geluid maken...

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

 

Sorry hoor maar hier zit echt geen mens op te wachten mensen zijn visueel ingesteld en willen MOOIE dingen zien of lezen. Drie kwart van de internet gebruikers ergeren zich al aan een Flash intro.

 

Mijn mening maar ik zou het niet doen.

 

Greetz

 

www.imagon.nl | Reclamewerk vanuit Almelo, Apeldoorn en Zwolle

Link naar reactie
  • 0

Het is uiteindelijk de bedoeling dat het er wel zo ongeveer uit komt te zien alleen wel pas wanneer de kijker er zelf voor kiest om het te beluisteren. Dus niet zo een spontaan sprekent poppetje dat meteen begint als je de website opent.

 

De irritatie daarin kan ik me nl. heel goed voorstellen.

 

bovendien is het wel zo dat we natuurlijk de stem gaan gebruiken van iemand waarbij het wel leuk is om te luisteren. Computerstemmen worden dus niet gebruikt.

 

Maar goed we zitten nog te twijfelen en jullie meningen blijven welkom.

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
  • 0

Christines reactie ken ik maar kijk even hoe het nu echt werkt: http://www.nxp.com/

 

Dit voorbeeld is door de "deskundigen" als zeer positief omschreven op het web. Wat vonden jullie zelf?

 

Groet, Ron

 

Ik ben niet onder de indruk... Wie zijn die deskundigen?

 

Ik hou er niet van als mensen / animaties ongevraagd tegen me aan leuteren op internet. IRL hangt dat sterk van de persoon af ;D

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

is door de "deskundigen" als zeer positief omschreven op het web. Wat vonden jullie zelf?

 

Tja, het blijft een beetje een sprekende paperclip, maar dan in pantalon en funky groen overhemd... niet mijn ding.

 

Overigens ook vreemd om dit toe te passen voor NXP, dat een uiterst B2B karakter heeft - doe maar goeie datasheets en scherpe prijzen voor die componenten, daar lopen inkopers vast sneller warm voor :)

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk kan het goed opvallen zoiets. Maar dan wel op een manier die prettiger is voor de consument. Bijvoorbeeld ouderen zie ik wel enthousiast hiervoor worden.

Of specifiek gebruik : hoe moet je deze site gebruiken - dus als een soort van gesproken presentatie op het web.

Zie wat dit betreft veel demo's van producten op heb web : daar mag best een stem bij hoor.

 

Link naar reactie
  • 0

Nou ja laat ik het zo zeggen. Wij zijn een particulier recherchebureau en moeten omdat het al niet makkelijk is onze diensten aan de mkb en particulier te brengen een manier vinden om onze diensten op een speciale manier die opvalt, maar dan wel op een goede manier aan de man te brengen.

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.