• 0

'teaser' advertentie voor website zinvol?

Mijn website gaat waarschijnlijk in januari 2007 on-line. Daarna ga ik ook

adverteren in tijdschriften (doelgroepgericht).

Nu had ik het idee om al eerder een advertentie (logo) te plaatsen in de trend van

‘binnenkort…. .

Nadeel van een ad in een tijdschrift is toch dat mensen eerst naar de pc moeten

lopen om dat webadres in te tikken.

De 1e keer doen ze het misschien nog niet, maar als ze jou herhaaldelijk langs zien

komen….

 

Of heeft dat totaal geen nut?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat het bijzodner weinig nut heeft. Zelfs bij adverteren op eht web is de kans groot dat ze doorklikken, en na 10 sec. alweer afhaken. Steek je energie in vindbaarheid: klanten die je website vinden zijn veel loyaler dan klanten die jij benaderd hebt, of je advertentie gezien hebben.

 

Overigens helpt het als je aangeeft om wat voor aanbod je website gaat...

Link naar reactie
  • 0

Adverteren heeft erg weinig zin met iets onbekends en ik vraag me af of het überhaupt zin heeft als je net start. Veel mensen denken dat als ze maar adverteren er vanzelf klanten komen. Adverteren is ook nog eens erg duur. Zelf denk ik dat adverteren pas in tweede instantie, dus als je al een zekere bekendheid hebt, nut heeft.

 

Steeds vaker is buzz marketing het belangrijkst. Voorbeeld Ik kwam nooit bij de Sligro maar had wel een pas. Tot ik hoorde dat ze daar heel lekkere en super goedkope Chileense wijn verkopen (Santa Alicia). Op een feestje vroeg iedereen waar de heerlijke wijn vandaan kwam. Een aantal is al naar de Sligro geweest om de wijn (rond €3,-!) te kopen.

 

Zorg dat mensen over jou en je product praten. Mensen naar je website lokken doe je volgens mijn het meest kosteffectief met google adwords en vermeldingen en of banners op diverse startpagina dochters. Een website met goede content helpt en een goed persbericht om free publicity te generen.

Adverteren doe ik 9/10 keer alleen als het blad ook redactionele aandacht aan mijn producten wil besteden. Ook kan je bij kleinere bladen altijd over de prijs onderhandelen. Bij de grote bladen lukt dat alleen als je groot adverteert.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat in mijn geval om het aanbieden van vakantie(accommodaties) voor een speciale doelgroep.

 

Even als voorbeeld:

Stel je biedt vakanties/accommodaties aan voor mensen met een glutenallergie, d.w.z. waar de accommodatie wat betreft eten enz. helemaal op deze doelgroep ingesteld is (bestaat trouwens).

Zou dan een advertentie in een tijdschrift voor deze doelgroep geen nut hebben? ???

 

Link naar reactie
  • 0

Het zou effect kunnen hebben,maar wat een nog sterker effect heeft en goedkoper is: PR. Probeer je unieke aanbod in lokale krantjes te krijgen,die hebben altijd wel wat nodig ompagina's te vullen. Het heeft een stekereffect, omdat het onafhankelijkheid suggereert. Een artikel geeft de lezer meer het idee iets 'ontdekt' te hebben dan een advertentie.

 

Als je op het forum even zoekt op 'persbericht'vind je al een hoop tips waarmeeje verder kunt.

 

Verder zou je kunnen kijken of je folders kunt sturen naar reisorganisaties voor zeer specifieke doelgroepen, als voor gehandicapten bijvoorbeeld. Die zijn altijd wel op zoek naar lokaties waarbij de begleiding ontlast wordt omdat de lokaties al rekening houdt met bepaalde aspecten.

 

En... een logo plaatsen met een aankondiging heeft nog niet heelveel zin als niet bekend is wat je usp is. Adverteer liever met je usp bijv. 'glutenvrij op vakantie?' en je website. Je zou ook geld kunnen steken in meer domeinen, om die om te leiden naar je 'hoofdsite'. Bijvoorbeeld www.glutenvrijopvakantie.nl ... als je even goed zoekt kun je die vastleggen voor 22 euro per jaar incl. domein en hosting.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

En als je dan toch wilt adverteren en mensen via die advertentie naar jouw website wilt lokken, geef dan iets weg.

 

Mensen vinden het prachtig om iets cadeau te krijgen en zijn absoluut bereid daar iets voor te doen. Verzin bijvoorbeeld een enquete en verloot een prijs onder de deelnemers.

Link naar reactie
  • 0

Mijn advies uit ervaring is niet doen. Zelfs wanneer je online ergens aangeeft dat jouw site binnenkort actief is kan dit als storend worden ervaren. Wanneer je dit in advertenties gaat plaatsen zal dit helemaal geen meerwaarde oplveren.

 

Rendement uit advertenties haal je uit directe acties. Dus niet beginnen aan termen als 'binnenkort'. Heb gewoon nog even geduld... Succes!

Link naar reactie
  • 0

Bij het verloten van een prijs valt onder de Wet op de kansspelen, dat mag niet 'zomaar'.

 

Zo heet wordt de soep ook weer niet gegeten. Onder de wetgeving rond "promotionele kansspelen" is vrij veel mogelijk. Zie de uitleg op justitie.nl (let ook op de link naar de volledige gedragscode onderaan de pagina).

 

Terug naar het algemene onderwerp: de ervaring leert dat offline adverteren voor websites relatief veel kost en weinig effect heeft. Ik zou je in eerste instantie een andere aanpak adviseren:

 

- Je bedrijfsidee is bijzonder en volgens mij iets waar veel redacties van relevante tijdschriften, websites en mogelijk zelfs TV-programma's (Life & Cooking bv) best een stuk aan zouden willen wijden. Zo'n artikel kost je in de eerste plaats niks en in de tweede plaats heeft dat veel meer impact bij de lezers van het blad dan een advertentie. Je zou kunnen nadenken over een vorm van guerilla marketing waarbij je je bedrijf op een originele manier bij de relevante redacties kenbaar maakt.

 

- Adverteren op internet hoeft niet zoveel te kosten in nichemarkten waar wel veel consumenten maar weinig grote bedrijven in actief zijn. Ik verwijs in dit verband wel eens naar de tarieven van paardenforum bokt.nl waar drie miljoen bannervertoningen slechts 440 euro kosten. Ik zou mijn licht dan ook eens opdoen bij de diverse coeliakie-websites in Nederland. De NCV vraagt bijvoorbeeld zeer redelijke tarieven en op sites die geen advertentietarieven hebben vastgesteld zul je waarschijnlijk voor nog minder kunnen adverteren. Het voordeel hiervan is dat mensen die je advertentie interessant vinden, binnen een seconde op je website zitten. Bij advertenties in tijdschriften heb je dat effect niet.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Het geheime wapen, die actie van Heineken, werd ook ruim vantevoren al aangekondigd e.d. zonder dat er wat nuttigs op de site te vinden was. Toch heeft het al lange tijd vantevoren de aandacht van de media getrokken. Het kan dus zeker wel effectief zijn, mits goed uitgevoerd.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Destijds begon Ben ook met radioreclames, voordat het gelanceerd werd. (Vanaf maart verandert Ben je leven, ik ben Ben, zoiets was het....)

 

Maar dan heb je het wel over een hele grote partij met een dito budget. De doelgroep is ook veel groter dan de doelgroep die jij voor ogen hebt.

 

Heb je al gesproken met bijvoorbeeld MEE? Dat is een landelijke (meen ik) organisatie die thuishulp biedt. Op die manier zou je ook heel veel mensen kunnen bereiken, zonder dat het je een cent kost. Ze zijn waarschijnlijk blij dat hun sociale kaart wordt vergroot.

 

Ik ben benieuwd naar je keuzes.

 

Succes

Groet,

Mieke

 

www.outbox.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.