• 0

Wat vinden jullie van SecondLife?

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb er eens een uurtje of 2 rondgezworven en toen besloten dat het voor mij niet zo spannend was. Ik weet ook niet of het ooit een echte doorbraak gaat beleven. Je moet iets downloaden, installeren, je weg vinden door het ingewikkelde landschap, enz.

Het lijkt me voor de meeste mensen niet echt weggelegd. Maar ik ben heel benieuwd, moeilijk te voorspellen

Link naar reactie
  • 0
Wat vinden jullie ervan?

 

Ik zit al genoeg achter een beeldscherm en heb liever "real life" contact met mensen. ;)

 

Toch zijn er mensen die (honderd)duizenden euro's neerleggen voor een stukje virtueel land in SL - En er zijn dus mensen die (honderd)duizenden euro's verdienen aan SL.

 

Las/zag dat een Japanse dame er heel goed van rond kon komen als makelaar in SL onroerend goed.

Link naar reactie
  • 0

Wat vinden jullie ervan?

Ik zit al genoeg achter een beeldscherm en heb liever "real life" contact met mensen. ;)

 

Dat moet je niet te hard zeggen. Ik doe geen Second Life maar heb de afgelopen 12 jaar wel veel vergeiljkbare online dingen gedaan. Ik heb heel vaak schamper te horen gekregen dat ik beter irl contacten kan opdoen dan online. Toch, als ik naar mijn netwerk en vriendenkring kijk, en naar de mensen die ik irl zie, zijn dat voor het overgrote deel mensen die ik ook online ontmoet, of ontmoet heb. Iets als Second Life draagt bij aan je "echte" contacten.

 

Maar dat is een ervaring die je zelf moet hebben en die voor de verstokte offliners moeilijk te vatten is.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een beetje bang voor een zeepbel. Het idee is leuk, maar het risico is groot dat er een nieuwe/betere/mooiere concurrent op de markt komt. Niets is zo onvoorspelbaar als de wereld van de automatisering: dag na dag zijn er verbeteringen en nieuwe ontwikkelingen.

 

Het kan lang goed gaan, maar ook *plop* weg zijn.

- www.beyondlogic.nl -

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een beetje bang voor een zeepbel. Het idee is leuk, maar het risico is groot dat er een nieuwe/betere/mooiere concurrent op de markt komt. Niets is zo onvoorspelbaar als de wereld van de automatisering: dag na dag zijn er verbeteringen en nieuwe ontwikkelingen.

 

Het kan lang goed gaan, maar ook *plop* weg zijn.

 

Dat vind ik nu een negatieve reactie. Van alle nieuwe dingen kun je zeggen "er zal wel weer iets nieuws komen". Dat is voor veel mensen een reden om dan maar niet mee te doen. Maar dan doe je nooit iets, als je alleen amar de bezwaren ziet. Toch?

 

Ik vind dingen als Second Life erg leuk, en World of Warcraft ook.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Toch, als ik naar mijn netwerk en vriendenkring kijk, en naar de mensen die ik irl zie, zijn dat voor het overgrote deel mensen die ik ook online ontmoet, of ontmoet heb. Iets als Second Life draagt bij aan je "echte" contacten.

 

Maar dat is een ervaring die je zelf moet hebben en die voor de verstokte offliners moeilijk te vatten is.

 

Ben ik het mee eens want voor mij geld dit ook, maar ik denk dat je begrijpt wat ik wil zeggen.

 

Hier de Chinese (ipv Japanse) makelaar.

 

Daarnaast zal de "zeepbel" die in maart $11 miljoen funding ontving en door oa Bezos en Omidyar ondersteund wordt niet echt snel uit elkaar spatten denk ik.

Link naar reactie
  • 0

The Economist heeft deze week een artikel aan Second Life gewijd: [urlhttp://www.economist.com/business/displaystory.cfm?story_id=E1_SJGPVPR][/url]

 

Het is een plek die in toenemende mate de interesse van commerciële organisaties geniet. Er is een kleine maar snelgroeiende interne economie, er wordt aan in game sponsoring en product placement gedaan, de eerste pers conferentie van een Amerikaanse politicus heeft er al plaatsgevonden etc.

 

Met andere woorden: het is meer dan een spel alleen en zou best wel eens volwaardige markt kunnen worden.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

System Requirements

Operating System: Windows XP (Service Pack 2)

OR Windows 2000 (Service Pack 4)

Operating System: Mac OS X 10.3.9 or better

 

Ik kan het niet proberen omdat ik geen windows of macos gebruik :'(

Ik kan eens onder wine proberen, kijken of dat wel lukt...

Link naar reactie
  • 0

Second Life... Wat vinden jullie ervan?

 

Hele leuke en zinnige materie, nu al groeien de kids op school in een 3d omgeving op, als ik af en toe over de schouders kijk baal ik soms echt dat ik zo vroeg geboren ben :-)

 

Maar ja ik riep 2 jaar geleden al dat we eerdaags op virtuele beurzen rond gaan lopen, door drie dimensionale winkel centrums wandelen en weet ik al niet meer. En ik weet ook dat het allemaal klaar staat!! Echt schitterend! Maar.....helaas de zakenman voor vandaag is er nog niet klaar voor. Die zijn al lang blij dat ze een beetje kunnen mailen en surfen, 3D?! hoor ik ze krakend denken....nog even wachten tot de muntjes vallen en er weer wat frisse kids van school komen. Maar ...hier gaat op de korte of lange termijn heel veel in gebeuren. Hangt even van wat slimme investeerders af die verder durven kijken dan een plat scherm. Welke technology het in eerste instatie gaat winnen hangt puur af van het marketing geweld dat neer wordt gezet, daarna blijven de beste over, momenteel zijn het er maar een paar die echt goed zijn en de huidige infrastructuur aan kunnen.

 

Als je nu veel geld wil verdienen en wat kunt programmeren, moet je eens denken om in 3D programming te duiken, ga je gouden tijden beleven. Visueel ingestelde programmeurs is een schreeuwend tekort aan.

 

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een zeepbel lijkt second life me totaal niet. Mensen die aan een online community deelnemen zijn vaak juist heel trouw aan deze community. In de laatste uitgave van SUM stond nog een interessant artikel over deze online game (overigens naast een artikel over jelmer de jong van qurium;))

 

Het `online leven` wordt voor veel mensen steeds belangrijker en dit mag zeker niet onderschat worden, of we er nou een positieve of een negative mening over hebben. Je kunt op dit moment al een bedrijf runnen in second life. Als je hiermee je doelgroep bereikt, prima optie.

 

Het meest interessante achter dit alles vind ik dat mensen bereid zijn om behoorlijk wat geld neer te tellen om hun fictieve leven te `upgraden.` Uiteindelijk draait dit namelijk vooral om aanzien t.o.v. anderen. Hoe meer geld iemand besteed, hoe hoger aanzien iemand krijgt in de perceptie van andere spelers.

 

Ik denk zeker dat virtuele toepassingen in de toekomst een grotere rol zullen spelen, ook voor ondernemers. Hoe hier precies vorm aan gegeven zal worden is een grote vraag, maar een zeepbel...ik denk het niet.

Link naar reactie
  • 0

@Perry,

 

In het verlengde van je opmerkingen het volgende.

Al eens van visueel programmeren gehoort?

LabVIEW is een taal waarmee je objecten met naald en draad aan elkaar rijgt; het bestaat al 20 jaar en is marktleider voor test- en meet software.

Grootste probleem is de acceptatie bij de traditionele programmeurs omdat die o.a. verknocht zijn aan het inkloppen van karakters, alhoewel je hiermee vele factoren sneller (men claimt 10x zo snel) kan programmeren. Gewoonweg om dat mensen visueel ingesteld zijn.

In eerste instantie lijkt het een speelgoed-achtige manier van applicaties bouwen (de robot programmeer-omgeving van Lego is er een subset van) worden er juist bij het meest gerenomeerde high-tech onderzoekscentrum van Nederland (Nat Lab Philips) de meeste testen/proeven mee geprogrammeert.

Er moeten eerst wat patenten verlopen voordat de grote wereld erop springt en wellicht zoals bij alle fundamentele veranderingen een generatie van de troon gestoten zijn.

Visueel programmeren gecombineert met een 3D ontwikkelomgeving (nu is dat nog 2D) is in mijn ogen de toekomst.

 

Patrick

(doet iets met LabVIEW)

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
  • 0

Dat vind ik nu een negatieve reactie. Van alle nieuwe dingen kun je zeggen "er zal wel weer iets nieuws komen". Dat is voor veel mensen een reden om dan maar niet mee te doen. Maar dan doe je nooit iets, als je alleen amar de bezwaren ziet. Toch?

 

Ik vind dingen als Second Life erg leuk, en World of Warcraft ook.

 

Misschien is het handig om erbij te vermelden dat ik voornamelijk reageerde op het berichtje erboven over het feit dat mensen voor enkele duizenden euro's virtueel land aan het aankopen zijn.

 

Met alle respect, Second Life is leuk. Echter, je geeft het zelf al aan door je vergelijking met WoW: het wordt door het overgrote deel kennelijk gezien als een spel. Qua specificaties en eigenschappen voldoet het ook aan alle kenmerken van een spel. Voorlopig is er voor het gros niets mee te verdienen, dus het zal nog wel een spel blijven voorlopig.

 

Second Life is geen nieuw concept, maar een verrijking van het principe wat we al jaren kennen: chatten.

 

Nu weet ik niet wat jouw ervaring is met de ontwikkeling van spellen en games, maar ik durf je met een gerust gevoel te zeggen dat ik geen andere industrie ken die zo enorm inspeelt op nieuwe technieken en mogelijkheden. Vergeet niet dat in de games industrie (inmiddels al vele jaren) veel meer geld om gaat dan bijvoorbeeld de film industrie. Zelfs giganten als Sony en Microsoft zitten zowel met consoles, als softwarematig in deze industrie.

 

Daarnaast denk ik niet dat de PC de toekomst heeft voor zulke toepassingen. De trend is klein, alles-in-een, makkelijk en handzaam. Een trend waar andere apparatuur veel beter voor geschikt is. (Zie opkomst consoles, mediacenters, handhelds, etc.)

- www.beyondlogic.nl -

Link naar reactie
  • 0

Al eens van visueel programmeren gehoort?

 

Jazeker. Labview ook wel eens uit geprobeerd, erg leuk speelgoed, maar ook hier geldt weer de hoeveelheid inspanningen die je moet doen om het een plek te geven tussen de oren van de juiste mensen:-)

 

Kon je maar op de koppen bonken zoals ik laatst deed bij een sigaretten automaat om het muntje te laten vallen :-)

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb SecondLife enkele dagen geleden geinstalleerd en even rondgevlogen (coole optie btw).

 

Het idee erachter is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Wat willen ze nu werkelijk bereiken? Maar net zoals Google Earth zie ik SecondLife als een nieuwe manier van browsen. Het zijn pioniers op dit gebied denk ik, stel eens voor dat je niet IE of Firefox opent, maar met je SecondLife avatar door de worldwideweb of SecondWeb vliegt. Het is in ieder geval géén game die je kunt vergelijken met WoW. Het idee is volgens mij beter en gaat veel verder. In SecondLife creeër je namelijk je eigen WoW.

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
  • 0

SecondLife was eerst vooral voor mensen die op een nieuwe manier wilden chatten, maar toch vooral voor mensen die interesse hadden in cybersex. Dat het zo snel doorgegroeid is komt denk ik doordat de onderliggende techniek gewoon goed was - mensen vonden het leuk en pikten het snel op.

 

Het klopt allemaal wel met de hele Web 2.0 beweging; het internet krijgt een menselijk gezicht en SL is hier alleen maar een verpersoonlijking van.

 

Ik vraag me toch af wat een 'shop' op SL oplevert behalve publiciteit, maar er zijn mensen die er heilig in geloven. Neem nou Crayon (http://www.crayonville.com/) wat vorige week als eerste marketing agency een locatie opende in SL.

 

Is dit echt de nieuwe marketing? Webloggende bedrijven die podcasts maken en seks hebben met hun klanten in SL? Wat er ook gebeurd, interessant wordt het zeker!

 

@Mezoo: Je noemt Google Earth. Wist je dat SL zijn eigen Google Earth heeft? Checkout http://slurl.com/

 

Groet,

Remco

Wij bieden een professionele website voor starters met alle toeters en bellen. Voor meer informatie ga naar: http://starters.somanythoughts.nl

Link naar reactie
  • 0

@Mezoo: Je noemt Google Earth. Wist je dat SL zijn eigen Google Earth heeft? Checkout http://slurl.com/

 

Ja, daarom haalde ik ook Google Earth aan. Dat is ook een echte Web 2.0 tool. SecondLife's slurl laat je vliegen naar je plekje op de SecondLife wereld. Google laat je vliegen naar een plekje op de FirstLife wereld...

 

Rendement voor nu zal er niet inzitten denk ik? Al wordt er wel dagelijks 500.000+ US Dollars uitgegeven vanuit het spel (zie voorpagina www.secondlife.com). Dat is al een hoop en of dit aan werkelijke producten wordt besteed? Of creaties binnen de SecondLife wereld weet ik niet. Maar denk zeker dat het zal groeien...

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat Second Life een voorbeeld is van hoe het internet er over een jaar of tien uit zal zien. Dan zal niemand weten dat het internet ooit zo saai was als pagina's in een boek, of platte bewegende plaatjes. Zoals nu niemand meer weet dat het internet ooit helemaal geen plaatjes had.

 

Ik heb in 1996 een virtuele school gebouwd in Active World, net zoiets als nu Second Life is, en daar werd ook echt les gegeven. Toen was de tijd nog niet rijp want het bleef bij geisoleerde losse projecten. Nu is de tijd meer rijp. Over een paar jaar is er de technologie om 3D werelden echt te laten leven.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dit een interessante gedachte Christine.

 

Misschien heb je gelijk, maar wat ik er als web-developer / user-interface-designer op dit moment van zie is juist een duidelijke tweedeling qua content in informatie-dragende content en (laten we het voor het gemak even noemen) 'vrijetijds-content'.

 

De vrije-tijds content wordt met de dag verrijkt (youtube, secondlife, dating sites met video-optie etc.), terwijl de informatie-dragende sites een soort inhaalslag qua normalisatie/leesbaarheid/vindbaarheid aan het ondergaan zijn.

 

Reden hiervoor is dat mensen het 'drukker' krijgen, minder tijd hebben en over het algemeen dat de 'grote horde' aan het ontdekken is dat zo'n beetje alle informatie wel op internet te vinden is.

 

Zoals ik tot nog toe in de geschiedenis heb kunnen ondervinden is dat 'snelheid' telt. Sneller informatie vinden, sneller produkten kopen, alles sneller. Een verrijking in 3D zal dit concept waarschijnlijk niet ten goede komen. Alleen al om het feit dat het overbrengen van de daadwerkelijke informatie langer zal duren dan een 'platte website'.

 

3D leuk? Ja, absoluut. 3D de toekomst? Ik denk het niet.

- www.beyondlogic.nl -

Link naar reactie
  • 0

Misschien heb je gelijk, maar wat ik er als web-developer / user-interface-designer op dit moment van zie is juist een duidelijke tweedeling qua content in informatie-dragende content en (laten we het voor het gemak even noemen) 'vrijetijds-content'.

 

.....

 

 

3D leuk? Ja, absoluut. 3D de toekomst? Ik denk het niet.

 

:-)

 

Als je "3D" in jouw stukje vervangt door "Internet", dan heb ik deze reactie 12 jaar geleden talloze malen gehoord tijdens en na presentaties die ik gaf over allerlei nieuwe mogelijkheden die het internet zou gaan bieden. Het was mateloos interessant en amusant, maar het zou wel weer overgaan, en het was toch zeker niet iets waar je als bedrijf bij betrokken moest zijn.

Voor mij waren die reacties louterend, want ik heb ontslag genomen om te laten zien dat ik gelijk had. En ik had gelijk. En ik heb mijn steentje bijgedragen aan het populair en bruikbaar maken van het internet.

 

Stuur me over vijf jaar een mailtje, en er zal in staan "je had toch wel gelijk".

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Second Life...

 

Je vindt het leuk of niet. Maar 1 ding is zeker... reclame maken wanneer mensen een spel spelen en goed gehumeurd zijn, heeft meer effect dan een advertentie die gezien wordt op een donkere maandagochtend.

 

Erg zwart/wit. Maar ik geloof er wel in, mits goed toegepast.

Wanneer je vrolijk bent en plezier hebt, sta je meer open voor dingen.

 

Maar je kan leuk verdienen in SL. Niet alleen door kleren te maken en te verkopen of land te verhuren. Maar ook als reseller van producten of het ontwikkelen van in life games e.d.

 

In ieder geval erg interessant om te volgen en zelf ook aan deel te nemen.

Professionele designers ontwerpen jouw logo, huisstijl of website voor een bedrag dat je zelf bepaalt! Meer dan 570 ontwerpers.

www.logomatch.nl

Link naar reactie
  • 0

Onwijs mooie ontwikkeling, waar nu dus ook Philips in stapt las ik vandaag. Twee maanden geleden heeft EPN hier al interessant een rapport over geschreven http://www.epn.net/content/view/142/2/ waar uit komt dat er heel veel creatieve mensen rondlopen. Vandaar dat Evident er laatst ook voor personeel heeft geworven denk ik... Ik denk wel dat we het eerder over virtuele werelden moeten hebben ipv Second Life, het hypt wel een beetje namelijk. Ook veel soortgelijke kapers op de kust zoals IMVU http://www.imvu.com/ en Croquet bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.